Web Analytics Made Easy - Statcounter

شفیعی گفت: در راستای «سه شنبه های تکریم» و همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و به منظور پاسداشت روز پرستار و مدافعان سلامت، از پرستاران عضو کانون «منتظران ظهور» با اهدای شاخه گل و هدیه تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: نامگذاری روز پرستار، فرصت مناسبی برای قدردانی و ارج نهادن به مقام والای پرستاران و زحمات شبانه روزی کادر درمان در شرایط حساس کنونی جامعه است که برای کسب رضای خدا ایثار و جانفشانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با اشاره به اینکه پرستاران با الگو گرفتن از اسوه عشق و ایثار، حضرت زینب (س) در سال‌های دوران دفاع مقدس، تابلویی بی نظیر از ایثار و فداکاری به تصویر کشیدند، افزود: حضرت زینب (س) در حقیقت نماد و مظهر یک پرستار واقعی در طول زندگی و مبارزات خود با دشمنان اهل بیت (ع) بودند.

وی با اشاره به اینکه پرستاران با تأسی از سیره حضرت زینب کبری (س) با زحمات بی‌نظیرشان روح همدلی و کمک به دیگران را در جامعه زنده می‎کنند، خاطرنشان کرد: در این شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا پرستاران با تلاش های بی وقفه خود در حقیقت خاطرات دفاع مقدس و پرستاران آن زمان را زنده کرده و ثابت کردند که همیشه برای امنیت و سلامت جامعه پشتیبان ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

شفیعی ضمن قدردانی از تلاش ایثارگرانه پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: بطور یقین مردم و نسل آینده از وجود مجاهدان حوزه سلامت بر خود خواهند بالید و قدردان زحمات مدافعان سلامت خواهند بود.

این فعال فرهنگی گفت: در راستای «سه شنبه های تکریم» و طرح ملی «ایران قوی» و همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و به منظور پاسداشت روز پرستار و مدافعان سلامت، از پرستاران عضو کانون «منتظران ظهور» با اهدای شاخه گل و هدیه تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

وی در پایان یادآوری کرد: چنانچه می خواهیم به سلامت جامعه، پرستاران و کادر درمان کمک کنیم، ضروری است دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده تا زنجیره شیوع ویروس منحوس کرونا را قطع کنیم.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران قوی در فارس سه شنبه های تکریم در فارس تجلیل از مدافعین سلامت مدافعین سلامت کرونا در فارس مراسم روز پرستار ولادت حضرت زینب س ولادت حضرت زینب روز پرستار میلاد حضرت زینب س کازرون حضرت زینب س حضرت زینب کانون های مساجد فارس حضرت زینب کبری مدافعان سلامت منتظران ظهور روز پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران

یوسف رحیمی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشوردر گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با مشکل کمبود پرستار اظهار کرد: اخیراً خبر‌هایی مبنی بر استخدام ۲۵ هزار نفر نیروی جدید در بدنه وزارت بهداشت منتشر شد که از این تعداد معمولاً ۴۰ تا ۵۰ درصد نیروی پرستارا است؛ یعنی چیزی حدود ۱۰ هزار نفر پرستار استخدام می‌شوند. با این حال استخدام نیرو نمی‌تواند مشکل کمبود پرستار را حل کند باید فکری اساسی برای بهبود شرایط و معیشت پرستاران شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول باید وضعیت معیشت پرستاران را حل کرد که انگیزه کافی را برای ادامه کار در کشور داشته باشند؛ زیرا یکی از معضلات مهمی که اکنون با آن روبه روهستیم مهاجرت پرستاران است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: اگر بخواهیم مشکل پرستاری را حل کنیم باید بتوانیم سالانه حداقل ۱۵ هزار پرستار طی ده سال آینده جذب کنیم تا شرایط بدتر نشود. با این وجود اگر بخواهیم در یک شرایط مطلوب قرارگیریم باید این عدد افزایش یابد.

رحیمی به مشکلات پرستاران اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین مشکل و دلیل مهاجرت پرستاران معیشت و امنیت شغلی است. اگر پرستاران در ایران شغل، امنیت شغلی و درآمدی خوب که از پس هزینه‌های زندگی برآیند داتشه باشند، قطعاً مهاجرت نمی‌کنند. بیشتر پرستارانی که از کشور خارج شده‌اند نیرو‌هایی بودند که موفق به استخدام نشدند. سن آنها افزایش یافته و به دنبال یک ثبات شغلی بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حقوق پرستاران بسیار متفاوت است. پرستاران وزارت بهداشت میانگین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری