Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن حموله» گفت: این مجموعه در بخش تولید اسباب‌بازی همواره به‌دنبال طراحی و تولید محصولات با پیوست فرهنگی است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محسن حموله در آیین رونمایی از بازی رومیزی «سفالگر» با بیان این مطلب افزود: اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یک مرکز نوآور در سال جهش تولید با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف ۹ سرگرمی جدید را تولید و به بازار معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سرگرمی‌ها هریک به نوعی با مسایل و ابعاد مختلف زندگی واقعی پیوند خورده‌اند ادامه داد: بازی رومیزی «حامی ایمنی» با مشارکت سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهر تهران در حال تولید است و عروسک‌های محلی «دوتوک» که با زندگی و فرهنگ سنتی اقوام پیوند دارد، در تولید آن سعی شده فعالیت‌های اقتصادی بانوان محلی با پیوست فرهنگی کتاب معرفی آن‌ها همراه شود.

حموله هم‌چنین با اشاره به لزوم توجه به جایگاه متون کهن ادبیات فارسی در میان کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱ بازی، با اقتباس از متون کهن فارسی نمونه‌سازی و طراحی شد و در حال تولید و ارایه به بازار است.

او طراحی و تولید ۹ محصول جدید، باز تولید ۵ محصول پرمخاطب کانون به همراه تولید یک بازی رایانه‌ای با پیوست فرهنگیِ کتاب و کتابخوانی باعنوان «حرف‌چین» و حمایت از طراحی و نمونه‌سازی ۵۲ طرح اسباب‌بازی ایرانی که حاصل برگزاری رویداد‌های ملی ایده‌آزاد در دوره دوم و سوم است را ازدیگر کار‌های کانون در حوزه تولید اسباب‌بازی عنوان کرد.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون تمرکز ویژه بر طراحی اسباب‌بازی ایرانی را از مهم‌ترین اقدام‌های اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده دانست و خاطرنشان کرد با توجه به برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد، شناسایی افراد جوان، خلاق و علاقه‌مند به این حوزه و آموزش و همراهی این افراد در حال حاضر بیش از ۱۰۰ طراح و ایده‌پرداز به جامعه تولید اسباب‌بازی ایرانی معرفی شده است.

وی در ادامه با اشاره به بیش از یک‌هزار مرکز فرهنگی هنری کانون در سطح کشور اظهار داشت یکی از فعالیت‌های هنری اعضای نوجوان، فراگیری هنر سفال است و در سرگرمی «سفالگر» نیز فرایند تولید این هنر سنتی شبیه‌سازی شده است و افراد در نقش استاد سفالگر قصد ساخت ظروف سفالی دارند که باید مواد و لوازم موردنیاز را تهیه کنند.

حموله هم‌چنین به رونمایی از پنج محصول باز تولید شده کانون اشاره کرد و گفت: «گردونه تصویر ۱و ۲» سرگرمی ساده و پرمخاطب کانون که برای متحرک‌سازی تصویر طراحی و ساخته شده است، «بازی با کش»، سرگرمی دیگری است که کودکان می‌توانند با کش‌های رنگی، طرح‌های سنتی و یا طرح‌های دلخواه خود را بسازند، «بندک» عنوان، سرگرمی است که با تفکر خلاق می‌توان با قطعات آن احجام متنوع ساده و پیچیده به‌وجود آورد.

هم‌چنین سرگرمی «همه چیز با اتصالات ساده» شامل ۷۰ قطعه چوبی از جنس MDF و ۱۸۰ قطعه رابط در دو اندازه است و کودکان و نوجوانان می‌توانند با استفاده از این قطعات، سازه‌های متنوع و دلخواه خود را بسازند.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در پایان به تولید کنندگان اسباب‌بازی پیشنهاد کرد با توجه به¬طرح ساخت فیلم بلند پویانمایی «بچه زرنگ» در امور سینمایی کانون، بحث ساخت اسباب‌بازی، عروسک‌های پویانمایی، اکشن فیگور و بازی‌های رایانه‌ای بر اساس شخصیت‌ها و داستان این فیلم مورد توجه کانون است که می‌تواند فرصت خوبی برای تولیدکنندگان و بازی‌سازان حرفه‌ای باشد تا در این امر با کانون مشارکت کنند.

او هم‌چنین افزود در بحث طراحی و ایجاد میز بازی‌های ایرانی در سطح مراکز کانون این امکان وجود دارد که طراحان و تولیدکنندگان بازی‌های رومیزی از فرصت ایجاد میز بازی‌های ایرانی در سطح مراکز ستادی و استانی کانون استفاده کنند.

ایجاد فضای بازی‌های محیطی، اتاق فرار (اسکیپ روم) در این مراکز کانون امکان همکاری با اداره کل سرگرمی‌های سازنده نیز از دیگر پیشنهاد‌های مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای بود که در آیین رونمایی از بازی سفالگر ارایه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن حموله کانون پرورش فکری بازی های رایانه ای پیوست فرهنگی اسباب بازی سرگرمی ها هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم