Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اتحادیه اروپا به شهروندان کشور‌های عضو این اتحادیه توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری از مبدأ و به مقصد انگلیس خودداری کنند.

این در حالی است که کمیسیون اروپا از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست برای فراهم شدن زمینه بازگشت مسافران و افراد مقیم انگلیس به کشور‌هایشان، ممنوعیت سفر از مبدأ و به مقصد این کشور را فعلا متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا روز سه شنبه پیشنهاد کرد سفر‌های هوایی ضروری با انگلیس از سر گرفته شود.

کمیسیون اروپا که نهاد اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود روز سه‌شنبه به کشور‌های عضو این اتحادیه توصیه کرد از سرگیری حمل و نقل هوایی برای سفر‌های ضروری با انگلیس را تسهیل کنند تا در زنجیره تامین کالا‌ها خللی ایجاد نشود.

اگر توصیه کمیسیون اروپا به اجرا گذاشته شود هزاران شهروند اتحادیه اروپا و انگلیس می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

این پیشنهاد سه شنبه شب توسط نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بسیاری از کشور‌های جهان ترافیک هوایی را با انگلیس به حالت تعلیق درآورده‌اند. اولین کشورهایی که چنین تصمیمی گرفتند هلند و بلژیک بودند و پس از آن‌ها آلمان، ایتالیا، دانمارک، ایرلند، اتریش و فرانسه به آن‌ها پیوستند. از هم اکنون، بیش از دوازده کشور در اروپا و سایر مناطق از جمله روسیه، ترکیه، سرزمین‌های اشغالی و هند تا اطلاع ثانوی تردد هوایی با انگلیس را متوقف کرده اند.

علاوه بر ممنوعیت مسافرت مسافران، فرانسه حمل و نقل باری را از انگلیس را متوقف کرده است.

روز شنبه، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند که این کشور نوع جدیدی از کووید-۱۹ را شناسایی کرده است که می‌تواند سریعتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا گسترش یابد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیت‌های جدید ویروس کرونا را به ویژه در لندن و جنوب شرقی انگلیس برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید در سراسر کشور در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس اتحادیه اروپا و انگلیس ویروس کرونا اتحادیه اروپا کشور های عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش مشرق، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-۳۰۰) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

بر اساس این گزارش، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی از جمله یونان و اسپانیا که سامانه‌های دفاعی را در زرادخانه خود دارند، تحت فشار هستند تا دفاع هوایی بیشتری را به کی‌یف ارائه کنند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که در حال بررسی فوری چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند.

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا نیز امروز (جمعه) خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

رویترز در ادامه خاطرنشان می‌کند که یونان در گذشته هزاران موشک، مواد منفجره، خودرو جنگی پیاده‌نظام (IVF)، مواد محترقه با انفجار قوی، مهمات و موشک‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد