Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:45:36 GMT

جذب بی‌سوادان در اسفراین به زیر یک‌پنجم رسید

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۳۱۵۶

جذب بی‌سوادان در اسفراین به زیر یک‌پنجم رسید

به گزارش ایرنا هادی پیل روز سه شنبه در نشست خبری هفته سوادآموزی اظهار داشت: سهمیه کلی منظور شده برای حوزه سوادآموزی شهرستان در سال جاری هزار و ۳۰۰ نفر است که از این رقم باید ۹۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۱۸۰ نفر در دوره تحکیم و ۲۲۰ نفر در دوره انتقال آموزش ببینند.
وی افزود: باتوجه به اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی که از سوی استانداری و نهضت استان عملیاتی شده سهم شهرستان در جذب بیسوادان به دوره های سوادآموزی در اسفراین ۳۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه شهرستان در دوره های تحکیم و انتقال تا قبل از پایان مهلت مقرر، افزود: اما در دوره سوادآموزی به دلیل شرایط کرونا، جذب بیسوادان کاهش چشمگیری داشته و تا کنون تنها حدود ۱۷ درصد از این سهمیه در دوره سوادآموزی نامنویسی کرده اند.
رییس اداره سوادآموزی اسفراین با اشاره به درخشش شهرستان در هفت سال پیاپی در کسب رتبه برتر استانی، در همه شاخص های سواد آموزی، گفت: امسال شیوع کرونا تاثیر منفی زیادی بر جذب بی سوادان این شهرستان داشته است.
پیل گفت: با وجود برگزاری بیش از ۸۰ درصد دوره های آموزشی سواد آموزی به صورت مجازی،  ترس از ابتلا به کرونا و مشکلات استفاده از سامانه آموزش مجازی برای سوادآموزان، موجب بی رغبتی و کاهش جذب بیسوادان به دوره های سوادآموزی به ویژه در مناطق روستایی و عشایری اسفراین شده است
وی شاخص سواد در اسفراین را بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۹۳.۳ درصد ذکر کرد و با گلایه از همراهی نکردن ادارات شهرستان در جذب سهمیه شتاب بخشی سواد آموزان، گفت: تحقق این امر نیازمند همکاری بخشداران، دهیاران و دستگاه های اجرایی در شناسایی بی سوادان است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها اسفراین ویروس کرونا سواد آموزی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین ویروس کرونا سواد آموزی خراسان شمالی اسفراین ویروس کرونا سواد آموزی خراسان شمالی اخبار کنکور جذب بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی با عنوان «سواد بصری در مد و لباس» توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این نشست مریم مونسی استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا به سخنرانی می‌پردازد.

مراسم مورد اشاره چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6089007 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی