Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: سامانه ماسک تنها در تعدادی از ادارات فعال شده بود که مقرر شد از فردا در تمام ادارات و مراکز عمومی فعال شده و به افرادی که مبتلا به کرونا بوده‌اند و ۱۴ روز قرنطینه آنها سپری نشده، اجازه ورود ندهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الله غلامی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری آنلاین، با اشاره به مطرح شدن مطالبات و دغدغه‌های پرستاران با حضور تعدادی از آنها در جلسه امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، درباره آخرین مصوبات این ستاد اظهار داشت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کاهش 50 درصدی آمار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی مواجه هستیم که نتیجه اجرای طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها از اول آذرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آمار تست‌های مثبت و بستری‌ها نیز نسبت به زمان شیوع موج سوم کرونا، به یک‌پنجم کاهش یافته است.

وی با اشاره به رعایت 85 درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرهای استان اصفهان افزود: هم‌اکنون شهرستان‌های بویین‌ میاندشت، فریدونشهر، چادگان، نجف‌آباد، مبارکه، خور و بیابانک، برخوار و دهاقان در وضعیت زرد شیوع کرونا هستند و امیدوارم با ادامه این روند، در بیش از نیمی از شهرستان‌های استان شاهد وضعیت زرد باشیم.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: ستاد ملی در وضعیت فعالیت برخی از مشاغل بازنگری کرده که از فردا در استان اصفهان نیز اعمال می‌شود. بر این اساس، تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی از گروه 2 مشاغل به گروه یک منتقل شدند و می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرسنل و توزیع محدود فعالیت کنند. همچنین آرایشگاه‌های زنانه نیز از فردا با رعایت پروتکل‌ها و کنترل مراجعان از طریق سامانه ماسک و نصب این اپلیکیشن، از گروه 3 مشاغل به گروه 2 منتقل شدند.

وی ادامه داد: سامانه ماسک تنها در تعداد محدودی از ادارات فعال شده بود که مقرر شد از فردا در تمام ادارات از جمله شهرداری‌ها و دادگستری و مراکز عمومی از جمله ترمینا‌ل‌های بار و مسافر، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن فعال شود و با اسکن کارت ملی مراجعان به افرادی که مبتلا به کرونا بوده‌اند و 14 روز قرنطینه آنها سپری نشده است، اجازه ورود داده نشود.

اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌ها| طرحی که کرونا را در قزوین به گوشه رینگ کشاند + فیلمگرانی مواد اولیه و کرونا ضربه مهلکی به صنف فروشندگان پوشاک شهرکرد زده استرفع مشکل دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان پلدختر؛ مشکل بیماران کرونایی برطرف می‌شود

غلامی درباره امتحانات پایه‌های اول و دوم تصریح کرد: این موضوع در 15 روز آینده و با توجه به رنگ‌بندی شهرستان‌ها دوباره در ستاد ملی مطرح می‌شود و قطعاً در این تصمیم‌گیری ابتدا شهرستان‌های با وضعیت سفید در نظر گرفته می‌شوند.

وی درباره برنامه مدیران استان برای دانش‌آموزانی که به‌دلیل نداشتن امکانات ترک تحصیل کرده‌اند، بیان کرد: این موارد خاص معمولاً در جلسه ستاد استانی مطرح نمی‌شود و در نشست شورای آموزش و پرورش در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درباره نحوه برگزاری امتحانات عملی دانشجویان اضافه کرد: هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده است و در نزدیکی امتحانات، این تصمیمات از سوی وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره چگونگی مدیریت انبوه پسماند ماسک، اقلام بهداشتی و زباله‌های بیمارستانی در استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این پسماند به صورت بهداشتی و با استفاده از آهک دفن می‌شود اما جلسه مشترکی با شهرداری اصفهان، اداره‌کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و مقرر شد با شرکتی که این زباله‌ها را به صورت بهداشتی امحا می‌کند قراردادی منعقد شود که مقدمات آن فراهم شده است که دیگر شاهد دفن این پسماند یا سوزاندن آنها در بیمارستان‌ها نباشیم و این زباله‌ها مستقیماً به کارخانه بزرگی که در شرق اصفهان احداث شده و برای امحای این نوع پسماند ظرفیت خالی دارد منتقل شود.

غلامی درباره استخدام پرستاران اظهار داشت: مقرر شد درباره استخدام پرستاران در استان عیناً مطابق با مصوبه کشوری عمل ‌شود.

انتهای پیام/165/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد استانی مدیریت سامانه ماسک شهرستان ها تصمیم گیری مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل‌زده
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • رهبر انقلاب: به ما می‌گویند چرا شما از فلسطین حمایت می‌کنید؛ امروز تمام دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند (فیلم)
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه