Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان زنان شهیده را نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب دانست و اظهار کرد: نقش زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن بسیار پررنگ و حائز اهمیت است، اما شاهد کمبود برنامه سازی برای معرفی این تلاش ها و حماسه ها و فداکاری ها هستیم.

محمود قاسم نژاد در جلسه کمیته زنان دفاع مقدس که با محوریت نخستین کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور برگزار شد، به نقش پررنگ زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس به جایگاه زنان در تاریخ انقلاب اشاره فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زنان در جریان نهضت امام خمینی(ره) هم به عنوان پیرو ولایت و هم در نقش مادر و همسر به پیروزی انقلاب کمک کردند، افزود: همانگونه که در صدر اسلام شاهد دفاع زنان از جبهه حق بودیم، زنان مسلمان ایران نیز با الگوگیری از آموزه های دینی در راستای تکوین و دوام انقلاب نقش آفرینی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با اشاره به نقش مادران و همسران در انتقال ارزش ها و آرمان های انقلابی، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد ایثار و فداکاری زنان مسلمان به عنوان رزمنده و امدادگر بودیم. همچنین مادران و همسران و خواهران شهدا در پشت جبهه با تامین مایحتاج رزمندگان، پشتیبانی از جنگ را بر عهده گرفتند.

قاسم نژاد، زنان شهیده را نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب دانست و اظهار کرد: نقش زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن بسیار پررنگ و حائز اهمیت است، اما شاهد کمبود برنامه سازی برای معرفی این تلاش ها و حماسه ها و فداکاری ها هستیم.

وی با تاکید بر لزوم ساخت یادمان و المان و تندیس بانوان شهید با همکاری شهرداری ها، خاطرنشان کرد: بانوان جانباز و آزاده گنجینه خاطرات دوران دفاع مقدس هستند و باید نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی آنان در قالب کتاب و مستند و زندگینامه اقدام کنیم.

معاون استاندار گیلان، نسل جدید را نیازمند آشنایی با زنان قهرمان دانست و یادآور شد: اگرچه شاهد تغییر در ظاهر و نگرش افراد هستیم، اما فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه جاری و ساری است و شهدای مدافع حرم و سلامت نشان دادند که در راه آرمان های انقلاب و نظام تا پای جان می مانند.

قاسم نژاد، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده در بهمن ماه امسال، تاکید کرد: فرصت مناسبی برای گرامیداشت زنان شهید و ایثارگر استان گیلان فراهم شده و باید با برگزاری این مناسبت ها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم.

بانک اطلاعاتی زنان شهیده، جانباز و آزاده استان تشکیل می شود

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زن استان گیلان به ویژه سه پرستار شهید عرصه دفاع از سلامت، اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بالغ بر ۲۰۰ ویژه برنامه با محوریت ایثار و قداکاری زنان در استان گیلان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۳۶ شهید زن و بالغ بر ۳۴۰ زن رزمنده و امدادگر دارد، تصریح کرد: از خانواده های شهدای زن و زنان جانباز و آزاده گیلانی در کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور که ۸ بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود، قدردانی خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان گیلان، با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر امسال با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، گفت: به دنبال تشکیل بانک اطلاعاتی زنان شهید، جانباز و آزاده استان هستیم.

یعقوب نژاد، بر ضرورت شناسایی و معرفی زنان شاخص، نخبه، کارآفرین، هنرمند و ورزشکار استان گیلان تاکید کرد و ادامه داد: تهیه، تولید و پخش برنامه های مستند تلویزیونی، احداث تندیس، یادمان و نامگذاری معابر و خیابان ها به نام شهدای زن و راه اندازی پویش زنان شهید، جانباز و آزاده استان در دستور کار کمیته زنان دفاع مقدس قرار دارد.

وی ساخت کلیپ و موشن گرافی و جلب مشارکت نویسندگان برای تولید آثار ادبی و هنری با محوریت شهدای زن گیلان را از دیگر برنامه ها در راستای کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور دانست و تصریح کرد: همزمان با روز درختکاری در اسفندماه، ۳۶ نهال به نام ۳۶ شهید زن گیلانی غرس می شود.

مدیرکل امور بانوان گیلان، از ایجاد کارگروه شناسایی و حل مطالبات حقوقی و اجتماعی خانواده های شهدا زن استان خبر داد و بیان کرد: ایجاد نخستین تشکل حوزه زنان با محوریت ایثار و شهادت را در دستور کار داریم.

۳۶ زن شهیده و ۶۶ زن جانباز داریم

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه نقش زنان در جریان تکوین، تثبیت و شکوفایی انقلاب اسلامی مشهود است، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) نیز شاهد ایثارگری های زنان بودیم.

وی دفاع از سلامت را عرصه جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت دانست که با نقش آفرینی برجسته زنان همراه است و گفت: مادران و همسران و خواهران شهدا و ایثارگران گیلانی نیز همواره نقش ارزنده خودشان را ایفا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به برگزاری سالانه یادواره شهدای زن گیلانی، خاطرنشان کرد: استان گیلان ۳۶ زن شهیده و حدود ۶۶ زن جانباز و سه آزاده زن دارد. همچنین ۲۷۱۰ والده شهید، ۱۳۶۴ همسر شهید و ۱۲۷۵ فرزند شهید مونث داریم؛ البته در عرصه سلامت نیز هفت زن شهیده شناسایی شده اند که پرونده آنان در حال احراز است.

پاکاری، با بیان اینکه یک مادر چهار شهید، ۱۴ مادر سه شهید، ۱۳۹ مادر دو شهید و ۱۲ مادر تک فرزند شهید داریم، اضافه کرد: ۱۰۴ نفر از بانوان گیلانی در گروه نخبگان شاهد و ایثارگر هستند و ۳۲۳ زن هنرمند و قرآنی، پنج زن کارآفرین و ۳۷ زن ورزشکار در حوزه شاهد و ایثارگر استان داریم.

وی از تولید ۶۱۰ مصاحبه مستند از مادران شهدای گیلانی خبر داد و یادآور شد: تولید نماهنگ همسران شهدا، اینفوگرافی شهدای زن، ساخت یادمان مادران سه شهید گیلانی و... نیز در دستور کار بنیاد شهید قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از ساخت یادمان زنان شهید، جانباز و آزاده شاخص استان خبر داد و تصریح کرد: نامگذاری میادین، خیابان ها و اماکن عمومی به نام شهدای زن با همکاری شهرداری ها نیز دنبال می شود.

وی با بیان اینکه زنان ایثارگر ما ظرفیت خوبی در حوزه تاریخ شفاهی دارند، خاطرنشان کرد: تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس توسط حوزه های علمیه خواهران استان نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنان شهیده کنگره شهید دوران دفاع مقدس جانباز و آزاده ایثار و شهادت استان گیلان نقش زنان بنیاد شهید زنان شهیده زنان شهید شهدای زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز

دریافت 35 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، «منصور عزیر پورمحمدی» امروز شنبه (۱۵ اردییبهشت ۱۴۰۳) با حضور مردم اهواز تشییع و در گلزار شهدای بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

کد خبر 6096619

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز