Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرانسه از دو روز پیش تمام مسیرهای رفت و آمد با انگلیس را مسدود و بیش از ۵۰ کشور دیگر، هم محدودیت‌های مشابهی را وضع کرده‌اند. محدودیت حمل و نقل کالا بین انگلیس و فرانسه که دستکم تا بامداد فردا (سه‌شنبه) به وقت محلی ادامه دارد نگرانی‌های عمیقی را درباره کمیاب شدن کالاهای اساسی در انگلیس به‌وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکیست که بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ کامیون باری در منطقه مرزی کنت به دلیل محدودیت‌های جدید سرگردان شده‌اند.

«جوشوا هاردی» معاون مدیر کل فدراسیون مواد خوراکی و نوشیدنی انگلیس می‌گوید که رفع محدودیت‌های رفت‌وآمد بین انگلیس و فرانسه امری حیاتی است. او در توئیتر نوشت: قرنطینه + برگزیت + محدودیت‌های مضاعف در مرزها معادله‌ای غیر قابل تصور است.

بر اساس این گزارش، سومین فروشگاه بزرگ زنجیره ای انگلیس موسوم به تسکو از امروز خرید برخی کالاها مانند برنج، تخم‌مرغ، مایع ظرف‌شویی و دستمال‌کاغذی را جیره‌بندی کرده است. بر اساس سیاست جدید این فروشگاه، هر خریدار تنها مجاز به خرید سه عدد از اقلام یادشده است.

سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای انگلیس هم هشدار داده‌اند که با توقف ورود محموله‌های‌ غذایی از اروپا، قفسه‌ فروشگاه‌ها ظرف چند روز آینده خالی خواهد شد.

مقام‌های انگلیس و فرانسه در ۴۸ ساعت گذشته سخت مشغول رایزنی برای رفع محدودیت‌های مرزی بوده‌اند. گزارش ها حاکیست که دو طرف به یک توافق اولیه برای اجرا از فردا چهارشنبه دست یافته‌اند.

گِرَنت شَپس وزیر حمل و نقل انگلیس در توییتی نوشت: "امروز پیشرفت خوبی داشتیم و در مورد مرزها با دولت فرانسه به توافق رسیدیم." با این حال وزیر حمل و نقل فرانسه تاکید کرده تمام مسافرانی که از انگلیس برای ورود به این کشور دلیل موجهی دارند باید ۷۲ ساعت قبل از سفر تست کرونا انجام دهند.

این درحالیست که این اعلامیه راه انجام پروازها و حرکت قطارها را از روز چهارشنبه هموار می کند اما کمکی به حل اخلال ایجاد شده در جنوب انگلیس نمی کند.

بیش از دو هزار و ۸۰۰ کامیون از ۴۸ ساعت گذشته در منطقه مرزی کنت منتظر خروج از انگلیس هستند و رانندگان دو شب گذشته را در کابین کامیون سپری کرده تا مقامات دو کشور درباره رفت‌وآمدهای مرزی تصمیم‌گیری کنند. آن‌ها ممکن است مجبور شوند سومین شب متوالی را بیرون شهر دُوِر در اتوبان ام ۲۰ که از یکشنبه شب بسته شد سر کنند.

در همین حال شرکت تویوتا گفته که تولید اتومبیل در دو کارخانه در انگلیس و یک کارخانه در فرانسه را معلق کرده است. این شرکت ژاپنی "کمبود قطعات به دلیل تعلیق در حمل و نقل و ماهیت نامطمئن دوره انسداد مرزی" را مقصر دانست.

کمیسیون اروپا برای کاهش اختلال در مبادلات کالا بین اروپا و انگلیس از کشورهای عضو اتحادیه خواسته تامحدودیت‌های مسافرتی با انگلیس را لغوکنند. در زمان حاضر بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر از و به مقصد انگلیس را ممنوع کرده‌اند.

بازگشایی مدارس انگلیس در هاله‌ای از ابهام

مدارس انگلیس سپتامبر (شهریور) گذشته پس از یک دوره تعطیلی طولانی ناشی از همه‌گیری کرونا، بازگشایی شد. دولت انگلیس به رغم مخالفت افکار عمومی و بدون ارائه حق انتخاب به والدین، در رویکردی تحکم‌آمیز همه دانش‌آموزان و معلمان را مجبور به حضور در مدرسه کرد. برخی از والدین، کودکان و معلمین خود راقربانی تصمیم دولت برای نجات اقتصاد می‌دانند.  

اینک با توجه به شدت مسری بودن گونه جدید ویروس کرونا به ویژه در میان نوجوانان، بازگشایی مدارس این کشور پس از پایان تعطیلات کریسمس دوباره در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. وزارت آموزش انگلیس تصمیم گرفته تا مدارس را دست کم تا ۱۱ ژانویه یعنی یک هفته پس از تاریخ معمول بازگشایی تعطیل نگه دارد. با این حال مقامات بهداشتی می‌گویند که به فرصت بیشتری برای شناسایی ابعاد ویروس جدید نیاز دارند تا بازگشایی مدارس را ایمن اعلام کنند.

برخی گزارش‌ها حاکیست که دولت انگلیس قصد دارد تا برای مهار شیوع گونه جدید کرونا، بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی (رده ۴) را در کل کشور جاری سازد. در زمان حاضر فقط مناطق جنوب شرق انگلیس از جمله لندن در رده چهارم محدودیت‌های شدید کرونایی با فرمان «در خانه بمانید» قرار دارد.

«پاتریک والانس» مشاور ارشد علمی دولت انگلیس دیروز در نشست مشترک خبری با بوریس جانسون نخست وزیر و همچنین وزیر حمل و نقل انگلیس در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید نوع جدید کرونا در سراسر کشور مشاهده شده است و نسبت شیوع آن در لندن و جنوب شرق و شرق انگلیس بسیار زیاد است. اما در عین حال، در مکان‌های دیگر نیز این ویروس مشاهده شده است.

وی افزود: به نظرم، درس کلی که باید درباره این ویروس بیاموزیم این است که از نظر اقدامات، باید در مقابله با این ویروس جلو بیفتیم. این کار به موازات افزایش تدریجی آمار ابتلا به این ویروس، مهم است. باید این کار را انجام دهیم تا اوضاع را در کنترل خود داشته باشیم. ما باید میزان ابتلا را با دقت بسیار پایش کنیم. باید همواره این آمار را زیر نظر داشته باشیم و به صورت مرتب رصد کنیم و اقدامات لازم را متناسب با شواهد و براساس سطح بندی کارها انجام دهیم.

وی همچنین عنوان کرد: نکته دیگری که می‌خواهم عرض کنم این است که در این مقطع از سال، مردم مناطقی از انگلیس با مردمی از مناطق دیگر اختلاط می‌کنند که بخشی از سنت‌های کریسمس است. در این خصوص، رعایت دقیق اصول بهداشتی بسیار حائز اهمیت است. باید این فرض را در ذهن داشته باشیم که ممکن است ما به این ویروس آلوده شده و عامل سرایت بیماری به فرد دیگری باشیم. پس باید با دقت رفتار کنیم.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس دوباره رکورد زد

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت انگلیس، بالغ بر ۳۶ هزار و ۸۰۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده که این میزان بالاترین حد از زمان آغاز همه‌گیری به شمار می‌رود. در این مدت همچنین ۶۹۱ نفر بر اثر کرونا زندگی خود را از دست داده‌اند. این میزان دوبرابر شمار افرادی است که یکشنبه گذشته قربانی ابتلا به کرونا شدند.

بر اساس این گزارش تاکنون دو میلیون ۱۱۰ هزار و ۳۱۴ نفر به کرونا مبتلا شده که از این میزان مجموع ۶۸ هزار و ۳۰۷ نفر جان باخته‌اند.

برچسب‌ها فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت انگلستان فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت انگلستان اخبار کنکور حمل و نقل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • گواردیولا و حمایت از واکنش کلوپ: حذف تیم‌های انگلیسی دلیل دارد
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • درخواست کلوپ: به داد فوتبال انگلیس برسید!
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند