Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یاسر برخورداری معاون پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفتگوی فرهنگی در رابطه با عنوان کرد: بحث مقاله نوشتن یکی از قالب‌هایی است که بشر به آن رسیده است و در بسیاری از کشورها پاسخ داده اما در ایران به نتیجه مطلوب نرسیده است، در صورتیکه در کشورهای دیگر پیشرفت علمی واقعی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فضای مطالعات کاربردی، بنیادین و موردی بیشتر با پدیده‌ای به نام مونتاژ کاری پژوهشی روبه رو هستیم.

برخورداری با بیان اینکه متاسفانه در بخش محتوای و شکلی دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: گاهی در موضوع مقاله بیشتر از طراحی مسئله انرژی صرف می‌شود تا بر مبنای آن سیاست پژوهی کند و همین مشکل در پایان نامه‌ها و رساله‌ها وجود دارد. در الگوی سیاست پژوهی نیز همین موضوع اثر منفی می‌گذارد وقتی مواجه ناقص و ترسناک و منفعلانه وجود دارد که کماکان با وجود تغییر نظام آموزش عالی خواستار حفظ آن شکل هستید. متاسفانه مشاهده می‌شود به جای اینکه روشنفکران ما به لایه‌های سطوح فرهنگی، اخلاقی و... ورود کنند بیشتر به ظاهر آن اهمیت دادند.

معاون پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین عنوان کرد: در حوزه شکل تمام این استانداردها را متسلبانه در راهروهای دانشگاه‌ها با آن برخورد می‌شود. با شرکت در جلسات دفاع ملاحظه می‌شود که اکثر اشکالاتی که اساتید راهنما دارند، شکلی و فرمی است.

برخورداری با بیان اینکه ما پژوهندگی و پژوهشگر را تربیت نمی‌کنیم، اضافه کرد: به نظر می‌رسد که به جای پژوهشگر کارگر پژوهشی استخدام کرده‌ایم، وقتی گفتمان غالب می‌شود از درون این گفتمان چیزی با عنوان پژوهشکده رویان یا صنعت موشکی متولد می‌شود. اگر با گفتمانی که برای ساخت ایران ورود کردیم، ادامه می‌دادیم به مراحل خوبی می‌رسیدیم.

وی اذعان داشت: یکی از منابع درآمد کشور، توریسم پزشکی است. کشورهای منطقه برای مسئله ناباروری مجبور بودند به کشورهای اروپایی سفر کنند ولی اکنون برای معالجه به کشور ایران می‌آیند.

برخوردای در ادامه گفت: فضاهای کالبدی که با عناوین مختلف دانشگاه، پژوهشگاه، اندیشکده در کشور بوجود آمده است، رشد پیدا می‌کند اما به دلیل اینکه ارتباط با آن نظام مسائل ندارد و اگر هم دارد دچار بحث‌های شکل و فرم می‌شود، این وضعیت پدید می‌آید.

معاون پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همواره این موضوع بوده است که علوم انسانی در تمدن غربی‌شان و جایگاه بالاتری داشته است. به دلیل اینکه به مثابه یک افق گشا است و تمدن سازی می‌کند.

وی با بیان اینکه انحصار پژوهش در حوزه دانشگاه اشتباه بوده، گفت: اشتباه بزرگتر این بوده که به حوزه‌های علمیه هم گفته شده که به حوزه فرم و شکل ورود کنید و همین موضوع را از دانشگاه بگیرد.

برخورداری اذعان داشت: برای اینکه بر فضای پژوهش مونتاژ کاری و استخدام کارگر پژوهشی غلبه کنیم، باید به سمت گفتمان منحصر برای کشور ایران با توجه به رسالت بومی محلی و منطقه‌ای پیش برویم.

وی در پایان گفت: وقتی گفتمان در حوزه‌های مختلف درست شود انسان‌ها شجاع تربیت خواهد شد و وقتی گفتمان انقلابی حاکم می‌شود از داخل آن افرادی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی می‌شود که در نظام معرفتی خود موفق هستند.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1085058 برچسب‌ها یاسر برخورداری پژوهندگی سامانه پژوهشگران روز پژوهش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سامانه پژوهشگران روز پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد