Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارسا با اشاره به اینکه امروز گفتمان انقلاب نیاز به یک رسانه مجهز به اصول و آرمان‌های انقلاب دارد گفت: رسانه‌ای در چهارچوب انقلاب موفق است که حرف نظام، رهبری و مردم را به گوش دیگران برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «مهدی پارسا» ظهر امروز(سه‌شنبه، 2دی) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب بسیج رسانه صومعه‌سرا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: امروزه فضا و رسانه‌های مجازی اهمیت خاصی در دنیای ارتباطی پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه شاید طبق آمار در سطح کشور 60 درصد گردش آزاد اطلاعات از رسانه‌های مجازی است افزود: گیلان به دلیل اینکه یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود 80 درصد گردش آزاد اطلاعات از رسانه‌ها و فضای مجازی است.

 

وی با بیان اینکه امروز ذائقه مخاطبان نسبت به دریافت اخبار از رسانه مرجع تغییر کرده است گفت: این موضوع می‌طلبد ما در حوزه رسانه ضمن به روز شدن، علم استفاده از آن را هم بلد باشیم و بتوانیم یک بسته خبری خوبی را برای مخاطب داشته باشیم.

 

پارسا با اشاره به اینکه باید علم استفاده و تهیه و تولید خبر در اختیار مخاطب قرار دادن را بلد باشیم تصریح کرد: خودارزیابی به خبرنگار و رسانه امکان می‌دهد که جایگاه خود را در فضای رقابتی رسانه پیدا کند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اکنون بالغ بر 400 رسانه در استان گیلان در حال فعالیت هستند خاطرنشان کرد: هر کدام از این رسانه‌ها به سمت جذب مخاطب پیش می‌رود، اگر رسانه‌ای در این فضای رقابتی نتواند مخاطب جذب کند در عرصه رسانه‌ای با شکست مواجه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها به قدری ضعیف عمل کردند و نتوانستند مخاطب جذب کنند که مخاطب از رسانه‌های محلی و روستایی سر در آورده است اظهار کرد: مخاطبان شاید خیلی از رسانه‌های رسمی سر در نیاورند اما چون جز کانال محلی هستند اولین روایت را از کانال محل می‌بینند، ذهنشان به سمت آن می‌رود و در ذهنشان هک می‌شود.

 

 

* اصحاب رسانه باید پایبند به اخلاق رسانه‌ای باشند

پارسا با بیان اینکه باید سعی شود اولین روایت، روایت صحیح باشد زیرا سبب اعتماد مخاطب نسبت به رسانه می‌شود افزود: اصحاب رسانه باید پایبند به اخلاق رسانه‌ای باشند و به آن عمل و به دیگران سفارش کنند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه برای پیاده شدن اخلاق رسانه‌ای باید چند راهکار داشته باشیم گفت: نخستین راهکار این است که در حوزه اخلاق رسانه آموزش جدی گرفته شود که در این راستا نهادهای متولی این کار مانند ارشاد خیلی می‌توانند مثمر ثمر باشد.

 

وی دومین راهکار را ارتباط بین رسانه‌ها و دانشگاه عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه صومعه‌سرا شهر دانشگاهی است ظرفیت خوبی وجود دارد که بتوان از این ابزار  وفرصت برای رسیدن به آنچه که به عنوان اخلاق رسانه گفته می‌شود استفاده کرد.

 

پارسا با اشاره به اینکه باید در دانشگاه‌ها یک منبع‌سازی علمی و دقیقی بر اساس اصول و عقاید دینی اسلامی برای توزیع اخلاق با همراهی جامعه رسانه‌ای داشته باشیم خاطرنشان کرد: ورود رسانه می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان اظهار کرد: وقتی یک مجموعه دانشگاهی با هجم عظیم کار متوجه می‌شود که جامعه رسانه‌ای شهرستان برای بهبود عموم و برطرف شدن معضلات حساسیت لازم را دارد قطعا انگیزه دوچندان برای فعالیت‌ها پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: از دیگر راهکارها که یکی از خروجی‌های مثبت در حلقات صالحین می باشد، این است وقتی دو فرد چهره به چهره با هم رابطه برقرار می‌کنند یک بار عاطفی و مثبت ایجاد می‌کند.

 

پارسا با تاکید به اینکه این نشست‌های دوره‌ای با حضور رسانه‌ها به صورت متناوب با موضوعات مختلف برگزار شود که در نتیجه یک خودکنترلی بین رسانه‌ها به وجود می‌آید گفت: روش صحیح انجام کار به نوعی داشتن اخلاق است.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در حوزه رسانه، جریان رسانه غرب با تمام ظرفیت علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: ما در حوزه رسانه بر عکس جریان غرب، زیاد اتحاد و انسجام نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار انتقاد باید برای برون رفت از آن مشکل هم ایده بدهیم خاطرنشان کرد: تا رسانه پای کار نباشد شاید خیلی از مشکلات حل نشود.

 

پارسا با اشاره به اینکه یکی از محاسن کاری می‌تواند به این گونه باشد که خبرهای مهم در پایگاه‌های مجازی و کانال‌های مختلف نشر داده شود اظهار کرد: گروه جهادی در شهرستان باید عملیاتی شود و وقتی در جایی حضور پیدا می‌کند باید با روحیه جهادی منشا خیر شود.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است» افزود: این فرمایش مقام معظم رهبری نشان از ساختار و اهمیت فضای مجازی است که رسانه موظف است فضا را به نفع جریان انقلاب مصادره کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز گفتمان انقلاب نیاز به یک رسانه مجهز به اصول و آرمان‌های انقلاب دارد گفت: رسانه‌ای در چهارچوب انقلاب موفق است که حرف نظام، رهبری و مردم را به گوش دیگران برساند و باید صادر کننده اخلاق، اصول و ارزش‌ها به سایر نقاط دنیا باشیم.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج رسانه صومعه سرا بسیج رسانه گیلان بسیج رسانه اخلاق رسانه رسانه ها رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی پارسا عصر دوشنبه در همایش رسانه ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران چراغ راه توسعه و پیشرفت کشور هستند و با وجود تلاش این عزیزان است که تولید جان گرفته است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری در حوزه روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: روایت اول فرصت جولان رسانه ای دشمن را می گیرد و عرصه را برای روایت سازی ها شبهه انگیز تنگ می کند.

پارسا با اشاره به نقش محوری رسانه ها در جهاد تبیین بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاه نمایی و القای یاس و ناامیدی در جامعه از سوی دشمن افزود: امیدافزایی همراه با مطالبه گری درست و به هنگام از جامعه رسانه ای و خبرنگاران دور از انتظار نیست.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب قلم فرسایی کنند، گفت: نقش رسانه ها در مردمی سازی اقتصاد و تولید و جریان سازی تولید و اشتغال محوری است.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه بازوان قدرتمند تولید و صنعت به شمار می رود، اضافه کرد: تعامل تولیدگران و رسانه ها در راستای جهش تولید ضرورت دارد.

کد خبر 6092525

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است