Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی گفت: پژوهشگران دانشگاه آزاد مشهد توانسته‌اند در حوزه‌های مختلفی مانند پزشکی، کشاورزی و فضای مجازی تولیدات موثری داشته باشند.

جاوید نوبخت، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه پژوهشگران دانشگاه آزاد مشهد موفق به تولید ۱۸ نوع آمینو اسید از ضایعات کشتارگاه‌ها شده اند، گفت: این محصول با گرید صنعتی و با خلوص بالا تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوبخت با بیان اینکه مزیت این محصول استفاده از ضایعات، سرعت بالای واکنش و هزینه تمام شده بسیار پایین آن است، گفت: این محصول به عنوان کود‌های کشاورزی کاربرد زیادی دارد.

به گفته مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی برای اولین بار در کشور است که پژوهشگران می‌توانند از ضایعات دامی این تعداد آمینو اسید تولید کنند.

وی همچنین به رونمایی از ۲۲ محصول این دانشگاه در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: یکی از محصولات مهم ما سیستم احضار پرستار و اعلام کدینگ بیمارستانی است که برای اولین بار در دنیا با این سیستم و شیوه، راه اندازی شده است.

این محصول شامل اعلام کد اضطراری و احضار پرستار است و امکان برقراری تماس دو طرفه را ایجاد می‌کند تا هم مریض بتواند با پرستار صحبت کند و هم پرستار امکان صحبت با بیمار را داشته باشد.

به گفته نوبخت این دستگاه ۱۰ کد اصلی دارد که شامل کد‌های آتش سوزی، نوزاد، اورژانسی، احضار نگهبان و ... می‌شود و هنگام استفاده از دستگاه، تلفن همراه یا سامانه‌ای که همراه هر بخش است، به صدا در می‌آید.

او بیان کرد: این دستگاه به مرحله تجاری سازی رسیده و در چند بیمارستان مشهد نصب و راه اندازی شده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی ادامه داد: پروب‌های تنفسی و تجهیزات پزشکی نیز محصول دیگر پژوهشگران دانشگاه آزاد مشهد است که در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی استان به نمایش درآمد.

پروب حجم سنجی نوری قابل اتصا به سیستم پاورلب، پروب پالس محیطی و پروب تنفسی از جمله محصولات پژوهشگران مستقر در این دانشگاه است.

نوبخت به تولید اپلیکیشن اردبیت به همت پژوهشگران دانشگاه آزاد مشهد اشاره کرد و گفت: این دستگاه در حوزه پول دیجیتال کاربرد دارد و اکنون در نرم افزار کافه بازار هم بارگذاری شده و برای عموم مردم در دسترس است.

وی توضیح داد: این نرم افزار بستری برای انجام فعالیت‌های روزمره در فضای مجازی، کسب امتیاز و اعتبار دیجیتالی قابل خرید و فروش ایجاد کرده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد خراسان رضوی افزود: در واقع اردبیت با هدف ثبت و ارزش گذاری بر فعالیت‌های کاربران در دنیای مجازی ایجاد شده و کاربران می‌توانند میزان توانایی و مهارت خود در به کارگیری ابزار دیجیتال را ثبت و از آن به عنوان یک رزومه دیجیتال بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مشهد دستاورد دانشگاهی پژوهش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: معاونان و مدیران فرهنگی باید با به فعلیت رساندن ظرفیت بی‌نظیر دانشجویان و استادان سفیران معرفی دستاوردهای دانشگاه باشند. دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و به‌ویژه فرهنگی در کشور بی‌نظیر و تأثیرگذار بوده و باید تأثیرگذاری دانشگاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی و مردم و مسئولان در جریان آن قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: پایلوت شدن معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به‌عنوان متولی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح همه مراکز آموزش عالی استان، کسب عنوان برتر جشنواره مهدویت و امامت در دوره قبل، کسب مقام اول راهیان نور در سطح کشور گوشه‌ای از افتخارات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بوده که با تلاش و کوشش حوزه فرهنگی کسب شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: اولویت اصلی استان ایلام با توجه به برگزاری کنگره اربعین و بیشترین حجم تردد کشور از استان به‌عنوان دروازه عتبات عالیان کار فرهنگی است و انتظار مسئولان استان ایلام محور قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در ایام اربعین و بسط و گسترش فرهنگ اربعین و عاشورایی بوده و باید از این ظرفیت برای توسعه دانشگاه و معرفی بیشتر آن استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد