Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاشیه‌های ماده اپه تیم ملی شمشیربازی آن‌قدر زیاد شده که دیگر یک مطالبه ملی است، اما فدراسیون شمشیربازی خودش را به نشنیدن زده تا ماجرا بیخ پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شمشیربازی ایران مدت‌هاست در میادین بین‌المللی می‌درخشد اما این درخشش تنها به ماده سابر محدود شده و از اپه و فلوره هیچ خبری نیست؛ گویی این دو ماده هرگز وجود خارجی ندارند! چند روز گذشته بود که صدای اعتراض ملی‌پوشان شمشیربازی اپه ایران پس از حدود 2 سال سکوت بلند شد و بحرانی جدید این فدراسیون را محاصره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از شمشیربازان اسلحه اپه به دلیل اختلافاتی که با سرمربی تیم ملی داشتند، به فدراسیون شمشیربازی نامه‌ای ارسال کردند و عنوان داشتند که حاضر به ادامه همکاری با علی یعقوبیان نیستند.

محمد اسماعیلی، ملی‌پوش اسلحه اپه شمشیربازی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره علت اعتراض‌شان به فدراسیون و نحوه رسانه‌ای شدن آن اظهار داشت: این مشکلات مدت‌هاست که در تیم ملی اپه وجود دارد و ما هم هرگز قصد رسانه‌ای کردن‌شان را نداشتیم، اما وقتی فدراسیون بارها به اعتراضات و درخواست‌های ما توجهی نکرد و موضع‌گیری‌های بدی هم صورت گرفت، متوجه شدیم این‌گونه صدای ما به هیچ‌کجا نمی‌رسد و باید موضوع را جور دیگری مطالبه کنیم.

گوش فدراسیون به ملی‌پوشان بدهکار نیست

در شرایطی که از فدراسیون شمشیربازی شنیده می‌شود نامه اعتراضی ملی‌پوشان اپه معتبر نبوده و امضای ملی‌پوشان رنکینگ‌دار را نداشته، قهرمان شمشیربازی کشورمان بیان کرد: دوست داشتیم این مسئله در خانواده اپه حل شود اما گوش کسی به ما بدهکار نیست. من نفر اول رنکینگ اپه ایران هستم و با طاهر عاشوری به اردوی تیم ملی هم دعوت شدیم اما وقتی دیدم بچه‌ها معترض هستند و حق همه دارد ضایع می‌شود، اعتراض کردم و پای نامه را هم امضا زدم.

اسماعیلی در خصوص دلیل اعتراش به عملکرد علی یعقوبیان گفت: انتظار داشتیم پس از مسابقات قهرمانی آسیا 2014 از سمت فدراسیون شمشیربازی حمایت شویم اما بعد از آن تورنمنت اپه به حاشیه رفت و حمایت‌ها نصیب ما نشد. از سال 2016 هم که علی یعقوبیان به دبیری فدراسیون شمشیربازی رسید کلاً روند تیم ملی اپه نزولی شد و آن‌قدر نفرات ملی‌پوش کاهش یافت که گاهی خودش بازی می‌کرد تا تیم ملی کامل شود! از داخل فدراسیون کسی حمایتی از اسلحه اپه نکرد تا این شرایط بد به‌وجود بیاید.

فدراسیون شمشیربازی پس از رسانه‌ای شدن اعتراض ملی‌پوشان اسلحه اپه به شرایط تیم ملی، از علی یعقوبیان درخواست کرد تا لیست نفرات جدیدی را به اردوی تیم ملی اپه دعوت کند و عملا روی اسم بازیکنان معترض که رنک 1 تا 6 ایران هم هستند، خط قرمز بکشد. این تصمیم که به بهانه جوان‌گرایی عملی شد، واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

اسماعیلی: مگر با وجود ملی‌پوش 25 ساله جوان‌گرایی می‌کنند؟!

پس از واکنش محمدعلی کیهانی دیگر ملی‌پوش اسلحه اپه ایران به این موضوع، محمد اسماعیلی به دانا گفت: از زمانی که آقای یعقوبیان همزمان به دبیری فدراسیون شمشیربازی و سرمربی‌گری تیم اپه رسید، روند تیم ملی معکوس شد و اصلاً حمایتی صورت نگرفت. فدراسیون از ما که حدود 10 سال در تیم ملی هستیم حتی توضیح هم نخواست و صحبت جوان‌گرایی را که از سال 2016 وجود داشت، دوباره باب کرد.

وی ادامه داد: آن زمان من یک جوان 25-24 ساله بودم و می‌گفتند جوان‌گرایی می‌کنیم، الان هم 28 ساله و در اوج پختگی یک شمشیرباز هستم که باز هم جوان‌گرایی را ابداع کرده‌اند. جوان‌گرایی علت این اعتراض نیست و مسائل دیگری وجود دارد. می‌خواستند ما را در ابتدای جوانی به همین بهانه کنار بگذارند که نشد و الان هم که سنی ندارم باز هم این بحث‌ها وجود دارد.

اسماعیلی درباره نحوه جوان‌گرایی نیز توضیح داد: این نمی‌شود که حمایت نکنند تا تیم ملی بزرگسالان نتیجه نگیرد و حذف شود که بعد بخواهند جوانان را به اردوی تیم ملی بیاورند. همین جوان‌هایی که در مسابقات تمرینی و انتخابی به ما می‌بازند حالا قرار است بروند و در مسابقات قهرمانی آسیا ببازند؟ جوان‌گرایی این شکلی نیست و نباید بچه‌های تیم ملی که سن زیادی هم ندارند با این بهانه حذف شوند تا صدای اعتراض کسی بلند نشود!

اپه، بچه سرراهی فدراسیون شمشیربازی!

در شرایطی که تیم ملی اسلحه سابر ایران یکی از شانس‌های مدال المپیک توکیو است و از سابقه خوبی هم در المپیک‌های لندن و ریو برخوردار بوده، هرگز موفقیت خاصی از سوی تیم ملی اپه وجود نداشته و این مسئله را فدراسیون شمشیربازی جور دیگری توصیف می‌کند.  مسئولان فدراسیون بر این باور هستند که همان توجیهاتی که به سابر شده  به اپه و فلوره هم شده اما شمشیربازان این تیم نتوانستند رشد و پیشرفت کنند و از سوی دیگر رقبای مطرحی در آسیا و دنیا وجود دارد.

این موضوع را اما محمد اسماعیلی این‌گونه نمی‌داند. او در این باره تصریح کرد: سابر خوب نتیجه می‌گیرد و این موضوع بالاخره در سایه حمایت‌های فدراسیون بوده اما اصلاً از ما حمایت درستی نمی‌شود که ما نتیجه بگیریم. اردوها و مسابقات و تمرینات ما هرگز وضعیت مناسبی نداشته و علی یعقوبیان به عنوان سرمربی تیم اسلحه اپه از جایگاه خود در پست دبیری فدراسیون شمشیربازی استفاده نکرد.

وی همچنین افزود: اگر اندک موفقیت‌هایی به دست آوردیم، بر اثر همان معدود اردوهای مشترکی بوده که داشتیم. من مسابقات قهرمانی قطر 2019 را با هزینه شخصی خودم رفتم در صورتی که بقیه بچه‌ها با حمایت فدراسیون شمشیربازی اعزام شدند و آن‌جا هم نتیجه خوبی بین بچه‌های اعزامی داشتم.

حریق در بودجه اپه، فلوره و شمشیربازی بانوان

فدراسیون شمشیربازی که در سال‌های اخیر بی‌حاشیه و در تیم ملی سابر هم یک فدراسیون موفق بوده، حالا کارش به جایی رسیده که ملی‌پوشان اپه‌اش صدای اعتراض خود را پس از 2 سال در رسانه‌ها منتشر می‌کنند و فدراسیون هم بی‌توجهی را به حد اعلای خود رسانده. فضل‌الله باقرزاده که همزمان با ریاست بر فدراسیون شمشیربازی عنوان نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک را هم برعهده دارد، نسبت به این رشته المپیکی کاملاً بی‌توجه بوده و اصلاً انگار شمشیربازی برایش در اسلحه سابر معنا می‌شود و بس، مدیری که شمشیربازی را به شکل گلخانه‌ای اداره می‌کند و تمامی توجهات، منابع، بودجه و اردوها را مختص ماده سابر کرده؛ ماده ای که اگر پیمان فخری را نداشت، قطعا سرنوشتی مثل اپه و فلوره در انتظارش بود! رئیس فدراسیون شمشیربازی ویترین فدراسیون را با سابر تزیین کرده و با استفاده از موفقیت‌های این ماده و تک‌ستاره‌هایش خود را بیمه کرده اما سایر ماده‌‎ها و البته شمشیربازی بانوان زیر سایه مشکلات و بی‌توجهی می‌سوزند.

محمد اسماعیلی در نهایت گفت: صحبت‌های ما یا از طرف یعقوبیان به فدراسیون منتقل نشده، یا استمراری در پیگیری آن نبوده و یا اصلاً موافقت نشده. ما با کسی خصومت شخصی نداریم و دغدغه‌مان پیشرفت تیم ملی اپه است اما این موضوع سوءتعبیر می‌شود. معلوم نیست در سالی که هیچ مسابقات و اردو و اعزامی نبوده بودجه فدراسیون کجا رفته که فقط 100 میلیون به اپه اختصاص داده‌اند! حتی برای مسابقات قهرمانی آسیا هم اعزام کامل نخواهیم داشت و گویا قرار هم نیست سرنوشت بودجه فدراسیون مشخص شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون شمشیربازی مسابقات قهرمانی محمد اسماعیلی علی یعقوبیان تیم ملی اپه جوان گرایی اسلحه اپه ملی پوشان ملی پوش بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال در ابتدای این نشست ضمن عذرخواهی برای تاخیر در شروع نشست خبری به دلیل چند تصادف در بزرگراه نیایش گفت: قبلا جلساتی با خبرنگاران داشتیم و در جریان کم و کیف بکارگیری موریس موتا پائز هستند. ماراتن را برای انتخاب پشت سر گذاشتیم و این توفیق را به دست آوردیم که در خدمت ایشان باشیم و از توانایی این مربی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: رئیس فدراسیون با توجه شرایط حساس والیبال از بنده خواستند که به عنوان سرپرست کاروان و مدیر تیم ملی در خدمت والیبال باشم تا ملی پوشان با انگیزه بالا در شرایط سخت کنونی که کار سختی پیش رو داریم، وارد مسابقات شوند و به نظر من کسب سهمیه المپیک عملی است و پائز هم به این موضوع باور دارد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • مورایس مسلمان شده؟ / ماجرای مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش + عکس و فیلم
  • سرمربی سپاهان مسلمان شده؟/اعلام خبر مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش +عکس و فیلم
  • ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست