Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در شرایطی که دشمنان کمر به نابودی نظام و انقلاب بسته و برای ضربه زدن به ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، این صنایع و واحدهای تولیدی کشورمان هستند که در خط مقدم قرار داشته و با تولید خود میهن را از وابستگی به خارج از کشور بی‌نیاز می‌کنند.

اما در این شرایط که واحدها و صنایع با مشکلات زیادی به لحاظ تحریم و فشارهای دشمنان قرار دارند، برخی مشکلات و بی‌تدبیری‌های داخلی نیز آنها را از مسیر تولید خارج و آنها را به سوی تعطیلی و خارج شدن از ریل فعالیت سوق می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع و واحدهایی که امروز با همه مشکلات فعالیت می‌کنند، باید در خط مقدم توجهات باشند، اما بر عکس و به هر دلیلی که باید متولیان امر توضیح دهند این روزها برخی اقدامات و کارها باعث گلایه و نارضایتی فعالان صنعتی و تولیدی و کسانی شده است که همه زندگی خود را گذاشته‌اند تا نیازهای کشورمان تامین شود.

 

شهرک صنعتی زنجان آب ندارد

ماجرا از یک تماس تلفنی در مورد کمبود آب و قطعی آن و گلایه‌های مخاطب در مورد بی‌توجهی‌ها به صاحبان صنایع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان یا همان اشراق آغاز می‌شود و این تولید کننده و فعال اقتصادی خواستار حضورمان در این شهرک و پیگیری این مشکل و دیگر مشکلات این شهرک که در واقع مهمترین شهرک صنعتی و شریان اقتصادی استان است، می‌شود.

در شهرک صنعتی شماره یک زنجان 4 واحد تولید آرد فعالیت دارد که برای شستشو و نم‌دهی به گندم‌ها از آب استفاده می‌کنند و نیازشان به آب نسبت به برخی صنایع بیشتر است، آرد گندم ستاره درجه دو، آرد گندم قنادی، آرد گندم سبوس گرفته، آرد گندم سنگکی، آرد بربری، آرد ستاره، آرد تافتون و لواش و آرد بربری غنی شده از جمله محصولات تولیدی کارخانجات آرد در شهرک صنعتی است، تولیداتی که مستقیما با امنیت غذایی مردم در ارتباط است و عدم تامین آب می‌تواند مشکلاتی را در تامین آرد استان به وجود آورد.

مدیر عامل شرکت آرد فخر زنجان با بیان مشکلات این شرکت در تامین آب مورد نیاز که چند سالی است ادامه دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم شرکت‌های آرد و شرکت ما تامین آب است که هر روز با آن درگیر هستیم و این مشکل در فصل تابستان که مصرف آب شهرک افزایش می‌یابد، حادتر نیز می‌شود.

 

خرید آب با تانکر

علی کتابی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر مشکل کمبود آب به یکی از چالش‌های اصلی ما تبدیل شده است و درگیری و گرفتاری ما در این زمینه هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند، گفت: شهرک صنعتی عملا از ساعت 13 و 14 به بعد با کمبود آب مواجه است و همین امر باعث شده است تا ما مجبور شویم آب را در طول تابستان از خارج از شهرک صنعتی و با تانکر تامین کنیم که این امر علاوه بر هزینه‌هایی که برای شرکت دارد موجب به خطر افتادن امنیت غذایی مردم نیز می‌شود، چرا که ما از سالم بودن آب و نحوه تامین آن مطمئن نیستیم.

وی با بیان اینکه 4 واحد تولید آرد در این شهرک فعالیت دارد که این واحدها تامین کننده عمده آرد مورد نیاز استان هستند، تصریح کرد: نبود آب موجب شده است تا فعالیت شرکت با مشکل مواجه شود.

مدیر عامل شرکت آرد فخر زنجان با بیان اینکه انتظار ما این است که مشکل آب شهرک برطرف شود، تا تولید به مشکل برنخورد، تصریح کرد: اگر مشکلات به همین روال ادامه داشته باشد، قطعا با وجود تعهد به تامین آرد با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ما روزانه بین 6 تا 7 هزار لیتر روزانه آب نیاز داریم که در طول تابستان مجبوریم حدود 3 تا 4 هزار لیتر آب را از خارج از شهرک تهیه کنیم، افزود: کمبود آب در بعد از ظهرها باعث شده تا بالاجبار یک شیفت کاری را تعطیل کنیم و نتوانیم با 100 درصد توان خود کار کنیم.

کتابی، نم‌زنی و شستشوی گندم را از جمله موارد استفاده آب در واحدهای تولید آرد برشمرد و گفت: انتظار ما از مسؤولان شهرک صنعتی و استان این است که آب شهرک تامین شود تا ما بدون دغدغه تامین آب بتوانیم، به کار خود ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه ما برای تامین آب شرب واحد تولید خود مجبور شدیم دو منبع بزرگ در شرکت ایجاد کنیم تا آب مورد نیاز خود را ذخیره و یا برای ذخیره آبی که از بیرون آورده می‌شود محل ذخیره داشته باشیم، اظهار داشت: مشکلات کمبود آب برای شرکت‌هایی که در بالای دست قرار دارند با مشکلات دو چندانی روبه‌رو می‌شوند، چرا که شیب شهرک باعث شده آب به سمت پایین جریان داشته و واحدهای بالای شهرک را با مشکل مواجه کند.

 

کیفیت پایین آب شهرک صنعتی زنجان

پرس و جو در مورد علت کمبود آب در شهرک صنعتی زنجان ادامه داشت تا اینکه مدیر یکی از واحدها مشکل دیگری را نیز به مشکلات آب شهرک صنعتی شماره یک زنجان افزود و گفت: کیفیت آب شهرک صنعتی هم به شدت پایین و دارای ناخالصی فراوان است.

هاشم محمد رضایی با اشاره به بی‌کیفیت بودن آب شهرک صنعتی و داشتن ناخالصی‌های فراوان اظهار داشت: به دلیل بی‌کیفیت بودن آب، واحد تولیدی ما با مشکلات متعددی روبه‌رو شده است.

مدیر شرکت‌ تولید قند تصریح کرد: به دلیل بی‌کیفیت بودن آب شهرک صنعتی اداره کل استاندارد در زمینه کیفیت قند تولیدی ما اخطارهایی داده است که در واقع به کیفیت آب برمی‌گردد و ما برای همین مجبوریم در دادگاه حاضر شده و پاسخگو باشیم.

مدیر یکی دیگر از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شماره یک زنجان با بیان اینکه در زمینه مشکل آب شهرک اظهار داشت: در حال حاضر در زمینه تامین آب با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم و قطعی‌های هر روزه آب به مشکل اصلی واحد ما و دیگر واحدها تبدیل شده است.

تعطیلی شیفت‌های بعد از ظهر واحدهای صنعتی

تقی جزیاری با اشاره به پیگیری‌های متعدد از استانداری و نهادهای مسؤول در زمینه مشکل آب شهرک گفت: متاسفانه با وجود نامه‌نگاری‌های متعدد تاکنون این مشکل برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب مجبور شده‌ایم در بسیاری از روزها شیفت بعد از ظهرهای واحد تولیدی خود را تعطیل کنیم، تصریح کرد: علاوه بر کمبود و قطعی آب با بی‌کیفیتی آب نیز در شهرک مواجه هستیم.

این تولید کننده زنجانی با بیان اینکه برای تصفیه آب و استفاده از آن در تولید مجبور شده‌ایم از دستگاه‌های تصفیه آب بهره بگیریم، تصریح کرد: تلاش‌های ما در این زمینه هم تاکنون بی‌نتیجه مانده و راه به جایی نبرده است.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلاتی زیادی که در مقابل تولید وجود دارد، آب نیز در شهرک صنعتی شماره یک زنجان به یک مشکل و معضل بزرگ تبدیل شده است، تصریح کرد: بخش تولید در حال حاضر با مشکلات فراوانی روبه‌روست و افزوده شدن مشکل آب نیز توان تولید کنندگان را می‌گیرد و تلاش تولیدکنندگان و متولیان شهرک نیز تاکنون راه به جایی نبرده و نتیجه‌ای نداشته است.

جزیاری راه دسترسی شهرک را نیز از دیگر مشکلات شهرک برشمرد و گفت: هر روز با ترس و لرز رفت و آمد می‌کنیم و هر لحظه امکان تصادف به دلیل ازدحام مردم و بستگان اموات در اطراف بهشت زهرا وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی راه دسترسی شهرک صنعتی و جدا سازی آن با بهشت زهرا تصریح کرد: ادامه این روند مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد که باید از هم اکنون مسؤولان به فکر آن باشند.

 

خودمان آب را قطع می‌کنیم!

پیگیر‌ها کار را به دفتر مدیرعامل خدماتی شهرک صنعتی اشراق زنگان می‌کشاند، رضا شقاقی نیز به مشکلات موجود اذعان دارد اما علت کمبود آب را به دلیل قطعی آن در بعد از ظهرها توسط این شرکت اعلام می‌کند.

وی در تشریح علت بی‌آبی شهرک در بعد از ظهر با بیان اینکه ما در شهرک صنعتی مشکلی در مورد آب وجود ندارد، تصریح کرد: شبکه آب شهرک صنعتی قدیمی و فرسوده است و به دلیل اینکه مصرف آب در بعد از ظهرها کاهش می‌یابد فشار آب موجب ترکیدگی در شبکه می‌شود که به همین دلیل آب در بعد از ظهرها قطع می‌شود.

مدیرعامل خدماتی شهرک صنعتی اشراق زنگان با بیان اینکه مشکل آب شهرک بیشتر در طول تابستان است و به آن هم اذعان داریم، تصریح کرد: همه تلاش ما این است که با ایجاد چاه جدید زمینه را برای تامین آب شهرک فراهم و مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در طول تابستان به دلیل اینکه مصرف آب افزایش می‌یابد که بخشی از آن به دلیل مصرف آب در بخش فضای سبز شهرک است، گفت: در حال حاضر ۶ چاه داریم که از سه چاه برای مصرف شهرک استفاده می‌کنیم، اما سه چاه دیگر ماه خشک شده است.
مدیرعامل خدماتی شهرک صنعتی اشراق زنگان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 700 واحد صنعتی، خدماتی و کارگاهی با بیش از 5 هزار کارگر در شهرک صنعتی اشراق یا شهرک صنعتی شماره یک زنجان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد شاید 10 یا 15 واحد بعد از ظهرها فعال است و بقیه فعالیتی ندارند.

شقاقی دیگر مشکل شهرک صنعتی را مشترک بودن راه عبوری این شهرک با بهشت زهرا برشمرد و گفت: روزانه صدها خودروی سنگین از شهرک تردد می‌کنند که به دلیل عبور از مقابل بهشت زهرا مشکلاتی را برای رانندگان و شهروندان به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه بستگان اموات به دلیل از دست دادن یکی از عزیزان خود در حال سوگ بوده و شاید در حال درستی قرار ندارند، تصریح کرد: همین امر باعث می‌شود که گاه تصادفات زیادی در مسیر رخ دهد.

مدیرعامل خدماتی شهرک صنعتی اشراق زنگان در مورد وضعیت خیابان‌های شهرک نیز گفت: هیات‌ امنای شهرک همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این وضعیت بهبود یابد.

 

برگزاری جلسه فوری برای حل مشکل آب

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات موجود گفت: کمبود آب در شهرک را در اولین فرصت پیگیری را خواهم کرد.

محسن عباسی با بیان اینکه آب نیاز اصلی شهرک است و تلاش می‌کنیم تا این کمبود برطرف شود، تصریح کرد: مجوز برای یک چاه جدید نیز گرفته شده است که امیدوارم به زودی حفر آن نیز آغاز شود.

وی در مورد گلایه‌های صاحبان صنایع از تلاقی راه دسترسی شهرک صنعتی شماره یک زنجان با بهشت زهرا گفت: این مشکل نیز در بازدید اخیر استاندار مطرح شد و وی به معاون عمرانی برای بررسی و رفع این مشکل دستور دادند.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه همه مشکلات مطرح شده در جلسه‌ای که هفته آینده با حضور هیأت امنا و مسؤولان شهرک تشکیل خواهد شد، بررسی خواهد شد، تصریح کرد: شهرک صنعتی شماره یک یا علی آباد از مهمترین شهرک‌های استان است و همه تلاش‌ها برای رفع مشکلات این شرکت است.

به نظر می‌رسد مسؤولان استان از وضعیت شهرک‌های صنعتی استان غافل هستند و تاکنون این مشکلات به چشم آنها نیامده و به گوش آنها نرسیده است، چرا که مشکل آب یک شهرک صنعتی بزرگ باید پیش از این رفع شده بود تا کار به ورود رسانه‌ نمی‌کشید.

به نظر می‌رسد از میز استاندار و مسؤولان استان تا مشکلات مردم و تولید کنندگان و صاحبان صنایع فاصله زیادی به وجود آمده است و این فاصله باعث شده تا مشکلات کوچک به یک معضل بزرگ تبدیل شود.

به هر حال خبرگزاری فارس پیگیر این مشکل خواهد بود و امیدواریم همانطور که سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قول برگزاری جلسه فوری برای بررسی این مشکل را دادند، کمبود آب در شهرک صنعتی زنجان هر چه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام/2308/ریال

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک صنعتی استان زنجان صنایع بدون آب مشکل آب بی توجهی شرکت قند رضایی گندم زرین شهرک صنعتی زنجان محسن عباسی علی کتابی شهرک صنعتی شماره یک زنجان شهرک های صنعتی استان شهرک صنعتی زنجان بعد از ظهرها طول تابستان واحدهای تولید آب شهرک صنعتی شهرک صنعتی مشکل آب شهرک شهرک صنعتی کمبود آب حال حاضر واحد تولید بهشت زهرا باعث شده بی کیفیت آرد گندم تامین آب روبه رو بودن آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

کد خبر 6089531

دیگر خبرها

  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل