Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@22:17:20 GMT

افزایش امیدواری‌ها به آینده مثبت بورس

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۶۳۶۸

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند نزولی ایجاد شده در بازار موج اصلاحی بود، هر چند این موج زمان‌بر بود اما باعث ایجاد رونق خوبی در بازار در آینده نه چندان دور خواهد شد.

«بهادر شمس» دیروز (سه‌شنبه) به روند معاملات بورس در سه ماه فصل پاییز اشاره کرد و اظهار داشت: روند نزولی قیمت سهام که از پایان مرداد ماه آغاز شده بود در مهر ماه ادامه داشت و این مساله تا آبان ماه تداوم پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زمانی که شاخص بورس به سطوح حمایتی قوی رسید، فعالان بازار اقدام به خرید در بازار کردند به همین دلیل شاهد بهبود یا رونق کوتاه‌مدت در نیمه دوم آبان و ابتدای آذرماه بودیم.
شمس خاطرنشان کرد: اتفاق مثبتی که در بازار سهام در فصل پاییز رخ داد این بود که حجم معاملات در بازار به دنبال روند صعودی شاخص بورس به شدت افزایش پیدا کرد، این موضوع نشان‌دهنده آن است که روند نزولی ایجاد شده در بازار موج اصلاحی بود، هر چند این موج زمان‌بر بود اما باعث ایجاد رونق خوبی در بازار در آینده نه چندان دور خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس در فصل پاییز گفت: ریسک‌های مختلفی مانند ریسک سیاسی، اقتصادی و متغیرهای مختلفی بر روی بازار اثر گذار بودند اما انتخابات آمریکا از جمله پارامترهایی بود که اثر زیادی بر روند بازار داشت.
وی اظهار داشت: پایان انتخابات آمریکا و نتیجه آن این نوید را داد که بازگشت برجام امکان‌پذیر خواهد بود و این موضوع به عنوان سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه در ایران تلقی می‌شود.
شمس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر انتخابات آمریکا سبب شد تا بازار ارز به آرامش برسد و افراد، دیگر انتظار رشد نرخ ارز را نداشته باشند، این امر منجر به انتقال بخشی از نقدینگی بازار ارز به سمت بورس شد.
این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس در فصل پاییز را نسبت به فصل تابستان مورد مقایسه قرار داد و گفت: مسیر بازار در فصل پاییز متفاوت با سه ماه تابستان بود، بازار سهام از نیمه دوم آبان ماه نسبت به بازارهای جایگزین روند مثبتی را در پیش گرفت و این روند تا چند روز گذشته در بورس ادامه‌دار بود.
وی افزود: بازار مسکن و خودرو اکنون در رکودی سنگین به سر می‌برند، اگر قرار باشد دارندگان آن اقدام به فروش دارایی‌های خود کنند به راحتی نمی‌توانند آنها را به فروش برسانند و باید زیر قیمت بازار تصمیم به فروش بگیرند.
به گفته شمس، با توجه به اینکه بازار ارز هم رشد قابل توجهی تجربه کرده است و اکنون در رکود به سر می‌برد، بنابراین بازاری جز بازار سرمایه نمی‌تواند پذیرای سرمایه‌های در اختیار مردم باشد به همین دلیل روزهای درخشانی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، سهام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LCK

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه سهام بازار سرمایه فصل پاییز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس