Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی روشنفکر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با ارایه گزارشی از جزئیات دیدار روز گذشته مجمع نمایندگان استان با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:این طرح در ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود که ۱۵ روستا در شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون، ۱۵ روستا در کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام و ۱۰ روستا در گچساران و باشت انتخاب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به رغم ظرفیت های منحصر به فرد این استان از جمله آب، هوا و غیره اما بنا به دلایلی کمتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.
وی یادآوری کرد: حضور و سرمایه گذاری سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو در این استان هم به تشویق سرمایه گذاران کمک می کند و هم می تواند منجر به رونق اقتصادی استان شود.
روشنفکر گفت: در زمان ریاست پیشین سازمان ایمیدرو خدمات ارزنده ای در استانهای با شرایط کهگیلویه و بویراحمد انجام شد که امیدواریم این حمایت مستمر باشد.
روشنفکر با اشاره به اینکه ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل و ۶۰ درصد معادن غیر فعال است، ادامه داد: واحدهای صنعتی به انبار عمده فروشان تبدیل شده و شهرک‌های صنعتی شبیه شهر ارواح هستند.
وی با اشاره به کارخانه های قند و آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که واگذاری آنها به بخش خصوصی با مشکلاتی روبرو شد گفت: امکان  استفاده مطلوب از این ظرفیت آماده با کمترین هزینه و سرمایه‌گذاری میسر و ضروری است.

روشنفکر تاکید کرد: ایجاد خط اعتباری به مبلغ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌های تجاری برای خرید کامیون به منظور توسعه حمل و نقل تولیدات کارخانه سیمان مارگون در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.

وی ادامه داد:مردم این استان از وزیر صمت می خواهند که شرایطی فراهم شود که اشخاص حقیقی دارای پروانه صنعتی و معدنی  همانند اشخاص حقومی از معافیت های مالیاتی پیش بینی شده در قانون برخوردار شوند.

وی گفت: امکان صدور پروانه بهره برداری صنعتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مستقر در مکان های فاقد کاربری صنعتی و کارگاهی مشروط به اخذ سایر استعلام های مورد نیاز از جمله بهداشت، محیط زیست ، شهرداری و غیره و همچنین  تخصیص منابع اعتباری برای انجام عملیات اکتشافی و ایجاد زیرساخت مورد نیاز معادن مهمترین خواسته مردم کهگیلویه وبویراحمد از وزیر است.
روشنفکر احیای نمایندگی سازمان زمین شناسی در استان با تامین ساختمان مستقل و نیروی انسانی مجرب را ضروری دانست و گفت: نمایندگی پیشین به دلیل نداشتن استقلال مالی و نیروی انسانی حذف شد.

برچسب‌ها ایمیدرو کهگیلویه وبویراحمد اقتصاد مقاومتی ایدرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو کهگیلویه وبویراحمد اقتصاد مقاومتی ایدرو ایمیدرو کهگیلویه وبویراحمد اقتصاد مقاومتی ایدرو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان مواردی را تصویب کردند که به موجب آن افراد غیرتجاری مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان در ماده ۲۵ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع و تصویب کردند.

بند (الف) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

الف- در هر سال مجموع درآمد‌های موضوع ماده (۱۲۴) این قانون برای اشخاص غیرتجاری تا آستانه پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۰ میلیارد ریال هر یک بیشتر باشد، در آن سال معاف از مالیات موضوع این فصل و نسبت به مازاد آن، مشمول مالیات با نرخ ماده (۱۳۱) این قانون است.

بند (ب) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ب- هر شخص غیرتجاری ایرانی بالای ۱۸ سال، در طول عمر خود در مجموع تا آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون، معاف از مالیات موضوع این فصل است. استفاده از این معافیت در هر سال بنا به درخواست اشخاص موضوع این بند از طریق کارپوشه غیرتجاری است و درصد (سهم) استفاده از معافیت این بند در هر سال از میزان باقیمانده آستانه مذکور که در سال‌های آتی قابل استفاده است، کسر می‌گردد. اشخاص فوق در طول عمر خود، حداکثر سه سال می‌توانند نسبت به درخواست و استفاده از این معافیت اقدام کنند.

بند (ج) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ج ـ به‌منظور تسهیل معاملات سرپرست خانوار از قبیل فروش کالا‌های مستعمل، نصاب بند «الف» این ماده برای اشخاص مذکور معادل است با ۶ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۴ میلیارد ریال هر یک که بیشتر باشد و نصاب موضوع بند (ب) این ماده، معادل است با ۱۲۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون.

بند (د) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

د- در صورتی که در طول سال، مجموع درآمد‌های موضوع ماده (۱۲۴) اشخاص غیرتجاری از میزان آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون بیشتر شود، مابه‌التفاوت از مجموع مقادیر مذکور این ماده به‌صورت علی‌الحساب مشمول پرداخت مالیات به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) این قانون می‌شود.

شخص مذکور مکلف است ظرف ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلام سازمان، نسبت به صدور، اصلاح یا ابطال صورتحساب الکترونیکی مربوط یا پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات یا ارائه ضمانت به میزان مالیات متعلق اقدام نماید؛ در غیر این صورت اشخاص موضوع بند (الف) ماده (۱۱) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان موظف‌اند با اعلام بانک مرکزی به میزان مالیات مذکور، وجوه متعلق به شخص بدهکار را تا زمان انجام اقدامات فوق در حساب وی مسدود نمایند.

تبصره – آیین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از تاریخ لازم‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری بانک مرکزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند