Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا، دانشگاه های استانبول را برای تحصیل در ترکیه انتخاب کرده و به این مقصد تحصیلی محبوب و جهانی مهاجرت می کنند. اگر شما هم قصد تحصیل در ترکیه و دانشگاه های با کیفیت و تراز اول این کشور اروسیایی را دارید با ما در این مطلب همراه باشید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا در میان مقاصد تحصیلی معروفی نظیر انگلیس، کانادا، ایتالیا و آمریکا، حجم زیادی از دانشجویان بین المللی به دنبال تحصیل در ترکیه و دانشگاه های استانبول هستند، از این رو بهتر نخست بهترین دانشگاه های استانبول در سال 2021 را به شما معرفی نموده، سپس شما را با مزایای متعدد تحصیل در ترکیه آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین دانشگاه های استانبول

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت 4icu ، رتبه بندی بهترین دانشگاه های استانبول در سال 2020 شامل موارد زیر می شوند:

دانشگاه استانبول

دانشگاه بغازیچی

دانشگاه فنی استانبول

دانشگاه مرمره

دانشگاه کوچ

دانشگاه صابانجی

دانشگاه فنی ییلدیز

دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه کادیر هاس

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه کولتور استانبول

دانشگاه گالاتاسرای

دانشگاه اوزیگین

دانشگاه مال تپه

دانشگاه دوغوش

دانشگاه بیکنت

دانشگاه اسکودار

دانشگاه هالیچ

دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه ایشیک

دانشگاه اوکان

دانشگاه معمار سینان گوزل ساناتلر

دانشگاه آرل استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه شهیر استانبول

دانشگاه نیشانتاشی

دانشگاه سلطان فاتح

دانشگاه آلتین باش

دانشگاه تجارت استانبول

دانشگاه صباح الدین زعیم

دانشگاه آجی بادم

دانشگاه گدیک استانبول

دانشگاه مدنیت استانبول

دانشگاه بیکوز

دانشگاه دمیراوغلو بیلیم

دانشگاه بزمی عالم

دانشگاه پیری رئیس

دانشگاه مف

دانشگاه بیرونی

دانشگاه اسن یورت استانبول

دانشگاه استینیه

دانشگاه ترک – آلمان

دانشگاه ابن خلدون

دانشگاه سالیک بیلیملر

دانشگاه ینی یوزییل استانبول

دانشگاه آیوانسارای استانبول

دانشگاه 29 مایس استانبول

دانشگاه روملی استانبول

دانشگاه کنت استانبول

دانشگاه فنرباغچه

همانطور که می بینید، انتخاب های بسیار زیادی برای ادامه تحصیل و دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه های استانبول ترکیه پیش روی شما قرار دارد. شما باید با توجه به رشته های در دسترس، رزومه و سوابق تحصیلی و شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه، نسبت به اخذ نامه پذیرش و ثبت نام در دانشگاه اقدام کنید.

در حال حاضر بنابر آمار رنکینگ وب سایت QS، دانشگاه استانبول، کوچ، صابانجی، بغازیچی و دانشگاه فنی استانبول جزو برترین دانشگاه های این شهر جذاب ترکیه هستند و رتبه جهانی آنها به شرح زیر است:

دانشگاه استانبول: دارای رتبه 801-1000 برترین دانشگاه های دنیا است که از خروجی تحقیقاتی و پژوهشی بالایی برخوردار بوده و قریب به 96.624 هزار دانشجو را در خود جای داده است. از این تعداد دانشجو، 7076 دانشجو بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه خوش نام استانبول هستند. این دانشگاه دارای 15 دانشکده، 12 موسسه، 2 دانشکده فنی، 2 دپارتمان، 74 مرکز تحقیقات و 216 کلوپ دانشجویی است و 675 دوره تحصیلی دیپلم، 20 مدرک کاردانی، 124 دوره کارشناسی، 329 دوره ارشد و 202 دوره آموزشی دکترا را ارائه می دهد.

دانشگاه کوچ: دارای رتبه 465 برترین دانشگاه های دنیا از دید رنکینگ جهانی QS است و از خروجی تحقیقاتی و پژوهشی بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر مجموع دانشجویان دانشگاه کوچ معادل 5511 نفر است که از این تعداد 322 نفر دانشجویان بین المللی هستند. این موسسه آموزشی با کیفیت از نسبت فوق العاده 12 دانشجو به یک نیروی آکادمیک در دانشگاه برخوردار بوده و دارای 194 آزمایشگاه مجهز، 21 مرکز تحقیقاتی و 5 انجمن آموزشی است.

دانشگاه صابانجی: این موسسه آموزشی دارای رتبه 521 – 530 برترین دانشگاه های دنیا است، از خروجی تحقیقاتی و پژوهشی بسیار بالایی برخوردار بوده و در مجموع 3875 دانشجو را در خود جای داده است.

دانشگاه بغازیچی: دارای رتبه 651-700 دانشگاه های برتر دنیا در رنکینگ QS است و خروجی پژوهشی و تحقیقاتی بالایی در هر سال دارد. در مجموع 13.772 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 387 عدد از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

دانشگاه فنی و تکنیکال استانبول: این دانشگاه معروف با رتبه 751 – 800 رنکینگ QS در دنیا دارای مجموع 34.067 دانشجو است است که از این تعداد 1629 عدد از آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این موسسه آموزشی معتبر در استانبول نیز از خروجی پژوهشی و تحقیقاتی بسیار بالایی در هر سال برخوردار است و رشته های فنی و تخصصی متعددی را به دانشجویان ارائه می دهد.

مزایای تحصیل در ترکیه

بدون شک وجود مزایای متنوع و متعدد تحصیل و زندگی در ترکیه یکی از دلایل اصلی استقبال دانشجویان بین المللی و خصوصاً ایرانی از تحصیل در این کشور است، به طور کلی مزایای تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر می شود:

نبود نیاز به دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

نبود الزام به ارائه مدرک زبان انگلیسی

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی بسیار پایین در قیاس با انگلیس، کانادا و اروپا

امکان دریافت بورسیه تحصیلی

امکان درخواست پذیرش تحصیلی رایگان

شرایط آب و هوایی فوق العاده

نزدیکی مسافت به ایران

شباهت های فرهنگی و مذهبی

امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی

شبکه حمل و نقل گسترده و کم هزینه

بازار کار فعال و بین المللی

امکان دریافت اقامت دائم ترکیه

امکان انجام کار دانشجویی

اعتبار بالای مدارک دانشگاهی

کیفیت بالای سیستم آموزشی در ترکیه

امکان تحصیل به دو زبان ترکی استانبولی و یا انگلیسی

امکان استفاده از سیستم انتقال دانشجو به اروپا برای حداکثر دو ترم تحصیلی

شرایط پذیرش تحصیلی آسان تر به نسبت سایر مقاصد تحصیلی برتر دنیا

با توجه به موارد اشاره شده در بالا، نبود نیاز به دریافت ویزای تحصیلی، هزینه های مناسب تحصیل و زندگی و نبود الزام به ارائه مدرک زبان برای دانشجویان ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و جزو عوامل اصلی انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی محسوب می شوند.

اگر شما هم دوست دارید تا یکی از مقاطع دانشگاهی کارشناسی، ارشد و یا دکترا را در دانشگاه های استانبول ترکیه گذرانده و در کنار تحصیل و کار دانشجویی، از حضور در یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی و پیشرفته دنیا نهایت لذت را ببرید، تحصیل در بزرگترین شهر ترکیه یعنی استانبول بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فقط این موضوع را به خاطر داشته باشید که برای ورود به دانشگاه های دولتی استانبول نیاز به گذراندن آزمون ورودی یوس داشته و بخاطر ارائه اغلب دروس به زبان ترکی، باید از مدرک زبان تومر برخوردار باشید.

اغلب دانشگاه های خصوصی استانبول نیز دارای امتحان ورودی هستند، اما دروس دانشگاهی را به طور معمول به زبان انگلیسی ارائه می دهند و خواستار مدرک زبان انگلیسی از دانشجویان بین المللی هستند.

در نگاه اول، دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند تا به تحصیل در دانشگاه های خصوصی استانبول بپردازند، اما شهریه بالای این نوع از دانشگاه های استانبول عامل بازدارنده بوده و بیشتر دانشجویان ترجیح می دهند تا بخاطر شهریه های بسیار پایین دانشگاه های دولتی، آزمون تومر را گذرانده و در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی استانبول شرکت کنند.

شما این امکان را دارید تا در صورت تمایل از مشاوره و ارزیابی آنلاین تحصیلی سایت لتس گو یونی استفاده کرده و از میان دانشگاه های متنوع و با کیفیت استانبول، بهترین و ایده آل ترین گزینه را برای پذیرش تحصیلی و ثبت نام انتخاب کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: دانشگاه های استانبول دانشجویان بین المللی برترین دانشگاه برخوردار بوده تحصیل در ترکیه پذیرش تحصیلی دانشگاه فنی دارای رتبه مدرک زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که در ایران معمولا با اعتراضات دانشجویی برخوردهای تندی از جمله تعلیق، اخراح و یا تبعید و بازداشت می شود، حالا برخی مدافعان این برخوردها حامی اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا شده اند.

عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: این اتفاق، اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می‌دهد. با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشور‌های اروپایی و آمریکایی رخ می‌دهد استفاده کنیم. 

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره‌های معینی به آن‌ها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: دانشجویانی که به دلیل اعتراض به صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اخراج شده‌اند را پذیرش می‌کنیم.

وی افزود: برای این دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته‌ایم و هزینه آموزش، خوابگاه و اسکان را به طور کامل تقبل می‌کنیم. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت هم گفت که دانشجویان امریکایی اخراجی حامی فلسطین را با شرایط و تسهیلاتی که در کشور خودشان داشتند، پذیرش می‌کند.

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد