Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: در استان کرمان هم اکنون از تعداد جمعیت واجد شرایط ۹۵ درصد کارهای لازم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند و این افراد می توانند در صورت عدم دریافت کارت ملی هوشمند با ارائه شناسنامه و رسید دفتر پیشخوان کارهای خود را در ادارات و دستگاه های اجرایی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"محمد قاسمی" صبح امروز سوم دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ملی ثبت احوال گفت: در راستای ارائه خدمات به تمام مردم به ویژه جانبازان و افراد دارای معلولیت شیفت سیار باید توسط دفاتر پیشخوان به منازل این افراد اعزام و اقدامات لازم برای ثبت اثر انگشت و کارهای لازم برای کارت ملی هوشمند صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات به صورت برون سپاری به دفاتر پیشخوان و نظارت بر نحوه عملکرد دفاتر پیشخاوان بر عهده سازمان ثبت احوال است افزود: در استان کرمان هم اکنون از تعداد جمعیت واجد شرایط ۹۵ درصد کارهای لازم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند و این افراد می توانند در صورت عدم دریافت کارت ملی هوشمند با ارائه شناسنامه و رسید دفتر پیشخوان کارهای خود را در ادارات و دستگاه های اجرایی مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان درباره نحوه صدور شناسنامه برای تازه متولد شده ها نیز گفت: در هنگام تولد نوزاد، گواهی ولادت توسط بیمارستان ها صادر می شود که فارغ از اینکه محل تولد این گواهی در کدام بیمارستان کشور است، صدور شناسنامه برای نوزاد در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد به گونه ای که محل تولد نوزاد همان محل شهر بیمارستان تولد و محل ثبت شناسامه، شهری است است که والدین برای انجام کارهای لازم به اداره ثبت احوال آن شهر مراجعه می کنند.

قاسمی درباره آخرین وضعیت صدور کارت های ملی هوشمند نیز گفت: خوشبختانه با بومی سازی صورت گرفته و چاپ کارت های ملی هوشمند توسط چاپخانه دولتی (وزارت اقتصاد و دارایی) هم اکنون در حال صدور و تحویل کارت های ملی هوشمند به مردم هستیم که در این راستا کارت های ملی هوشمند برای افرادی که تا پایان سال ۹۷ ثبت نام کرده بودند انجام و تحویل داده شده و هم اکنون در حال صدور کارت های ملی هوشمند برای ثبت نام کنندگان در سال های  ۹۸ و ۹۹ هستیم.

وی درباره روند تغییر اسم در شناسنامه نیز گفت: برای تغییر نام، افراد می توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل و با تحویل یک قطعه عکس کارهای لازم برای تغییر نام در شناسنامه را انجام دهند و نیازی به ارائه مدارک دیگر نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت احوال کارت ملی هوشمند اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی کارت های ملی هوشمند کارهای لازم کارت ملی هوشمند استان کرمان ثبت احوال برای ثبت هم اکنون ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند

داریوش حسن نژاد در جلسه با کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی جهت حفاظت از منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در جهت حفاظت و حراست از منابع آب استان به خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، در حال اجرا است.
وی به پروژه تقویت استقرار ۱۸ گروه حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۸ گروه با ۴۵ نفر گشت زنی مداوم در سطح دشت‌های استان جهت جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: ۲ پروژه انسداد چاه‌های غیر مجازدر سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به صورت سالانه در حال انجام است.
به گفته حسن نژاد در همین راستا ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه جویی ۱۱.۷ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد ۷۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود