Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه جلسه‌ای را برای ارائه گزارش شش ماهه درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا برگزار کرد.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا هفت فرد و ۱۰ نهاد سوری را وارد فهرست تحریم‌های خود کرد.

- نماینده ایران در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر اینکه هدف تحریم ها «گرسنگی دادن » به مردم ایران، با استفاده از غذا و دارو به عنوان سلاح است که حتی در زمان جنگ هم ممنوع است، گفت:تحریم ها فقط مشقت اقتصادی ایجاد نمی‌کند، بلکه در موارد زیادی باعث مرگ و میر انسان های بی‌گناهِ اقشار مختلف جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ درباره ایران، با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها تهران را به «باج خواهی» متهم کرد.

- وزارت امور خارجه تونس در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها در رابطه با احتمال عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد.

- رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نهاد منحل و انتخابات زود هنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

- معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل اظهار داشت که روسیه انتظار دارد دولت جدید آمریکا بدون پیش‌شرط به صورت کامل به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.

- رئیس‌جمهوری روسیه و همتای فرانسوی وی در گفت‌وگویی تلفنی بر تلاش برای حفظ برجام تأکید کردند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا دستور بخشش ۱۵ نفر از جمله چهار نظامی که اقدام به کشتار غیرنظامیان عراقی کرده بودند را صادر کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از بسته ۸۹۲ میلیارد دلاری کمک‌های مالی مقابله با کرونا که در کنگره این کشور تصویب شده است، تهدید به وتوی آن کرد.

- داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا که به همراه شماری از مقام‌های صهیونیست از فرودگاه تل‌آویو، در یک پرواز مستقیم به مراکش سفر کرده بود، با پادشاه این کشور دیدار کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای امنیت ولادیمیر پوتین کنست جو بایدن دونالد ترامپ برجام امانوئل ماکرون رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود