Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب برجام به تمامی تعهدات اش عمل کرده است، گفت: اتحادیه اروپا باید بدهکاری اش به ایران را بپردازد و باید بدعهدی هایش را جبران کند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به لغو نشست اقتصادی مقامات اروپایی با وزیر امور خارجه و صدور قطعنامه علیه ایران گفت: آنچه امروز در جمهوری اسلامی ایران مورد وفاق قرار گرفته است، این است که به تعهدات خودمان در چهارچوب برجام در بالاترین سطح عمل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف مقابل ماست که وعده های نسیه دارد. ما به اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی به طور خاص پیام دادیم که آخرین لحظات و فرصت های برای حفظ برجام در اختیار آنان است.

 

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم بر سر منافع ملی ملت با کسی معامله نمی کند بلکه ما مدافع تمام عیار و همه جانبه منافع ملی مردم و کشور هستیم.

 

وی اضافه کرد: مجلس یازدهم همانند سایر بخش های کشور زیر بار زورگویی های نظام سلطه نمی رود. ما با یک مجموعه پیمان شکن مواجه هستیم. پیمان شکنی اروپا و بدعهدی آنها در حافظه تاریخی ملت ایران قطعا ماندگار خواهد شد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: اکنون در فرصت دو ماهه ای که مجلس در چهارچوب طرح دوفوریتی راهبردی برای لغو تحریم ها مصوب کرده است، باید عمل شود و ما معتقدیم اتحادیه اروپا باید بدهکاری اش به ایران را بپردازد.

 

وی خاطرنشان کرد: بدهکاری اروپایی ها به ایران ابعاد مختلفی دارد که این شامل بدعهدی آنها در برجام نیز است که باید جبران کنند. اکنون زمان آن است که دنیا با قاطعیتی که جمهوری اسلامی دارد بیش از پیش آشنا شود.

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود