Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمتیان گفت: عملیات حفاظتی و پیشگیری از ورود سیل به چاهای و قنوات در معرض خطر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان آغاز شد.

علی اکبر رحمتیان در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یزد با بیان اینکه خسارات ناشی از سیل، بیشتر موجب ورود سیلاب‌ و رسوبات به داخل قنات‌ها و مسدود شدن آن خواهد شد افزود: عملیات حفاظت از منابع آب کشاورزی شامل: گواربندی ، خاکریز اطراف قنات‌ها و طوقه چینی میله‌های چاه‌می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سیلاب‌های مخرب و فرسایش یکی از تهدیدهای جدی برای قنات‌های مناطق خشک و نیمه خشک است که هنگام جاری شدن سیل یا روان آب‌ها دچار خسارت خواهد شد.

این مسوول از آغاز عملیات اجرایی حفاظت و پیشگیری خسارت سیل احتمالِی یکی از بزرگترین و پر آبترین قنات‌های شهر بافق خبر داد و اظهار کرد: کارحفاظتی قنات «هنیه» به طول ۵۰۰ متر با دبی آب ۲۰ لیتر بر ثانیه در حال اجراست.

وی تعداد مالکین این قنات را ۲۱۰ و تعدادبهره‌برداران آن را ۱۰۵ نفر اعلام  و بیان کرد: ۱۲۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع کشاورزی شهر بافق توسط قنات هنیه آبیاری می‌شود.

رحمتیان با بیان اینکه بعد از قنات هنیه، کار حفاظتی بقیه چاه‌های کشاورزی و قنات‌های شهرستان بافق به ترتیب انجام خواهد شد افزود: برای اجرای عملیات حفاظتی و پیشگیرانه ازوقوع سیل به منابع آب زراعی شهرستان، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته مدیر جهادکشاورزی بافق، ۳۵ رشته قنات  و ۲۵ حلقه چاه این شهرستان در معرض خطر احتمالی سیلاب قرار دارند که بر اساس اولویت، کار حفاظتی آن‌ها در مدت یک ماه انجام می‌شود.

بارش‌های هفته گذشته مبلغ ۷۵ میلیارد ریال به راه‌های روستایی، جاده‌های مواصلاتی، قنوات و راه‌های بین مزارع خسارت وارد کرد که پس از جاده‌های مواصلاتی بیشترین خسارت مربوط به بخش کشاورزی بود.

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی بافق، ۶ هزار و ۲۹۰ هکتار است که با ۱۱۷ حلقه چاه عمیق ، نیمه عمیق و ۱۲۰ رشته قنات، آبیاری می‌شود.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: بافق قنوات شبستان یزد قنات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه با توجه به بارندگی‌های سیل آسای روز گذشته و خسارت به زیرساخت‌ها و برخی منازل مسکونی روستای تختان در بخش سراب میمه نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، فرماندار ویژه دهلران و معاون عمرانی فرماندار، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین آبفای استان، بخشداران سراب میمه و زرین آباد، جمعی از مسئولان شهرستان و دو بخش زرین آباد و سراب میمه برگزار شد.

گزارش تکمیلی این نشست و بازدید میدانی ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران از روستای تختان در بخش سراب میمه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6096115

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد