Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آسیب های وارده ناشی از تحریم دانشگاه شهید بهشتی بر فعالیت های علمی، گفت: ما یا باید از آرمانهایمان دفاع کنیم و ما به ازای آن هزینه بدهیم، یا اینکه رهایش کنیم که بی تردید عزم ما بر دفاع از آرمان های انقلاب است، پس هزینه‌اش را نیز می پردازیم.

یکی از بندهای تحریمی را خنثی کردیم

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: با این وجود ما به طرق گوناگون تلاش کرده ایم این تحریم ها را خنثی کنیم؛ یکی از این اقدامات، این است که هر سال، با ارائه یک لایحه حقوقی مراتب اعتراض خود را به مجامع بین المللی اعلام می کنیم که سال گذشته، از همین راه موفق شدیم یکی از بندهای تحریمی را خنثی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه دفاع را به اتحادیه اروپا ارسال می کنیم

نصیری ادامه داد: در همین ارتباط، چند روز پیش وزارت امور خارجه بار دیگر به ما اعلام کرد که فرصت تازه ای ایجاد شده تا بتوانیم امسال نیز لایحه دفاع خود را به اتحادیه اروپا ارائه کنیم. در همین راستا روز دوشنبه در نشستی با مدیر بین الملل دانشگاه، محورهایی را که باید در لایحه بیاید، تدوین کرده و انشاء الله تا زمان تعیین شده؛ یعنی ۱۰ دیماه، لایحه مذکور را ارسال خواهیم کرد.

تحریم دانشگاه شهید بهشتی یک آپارتاید علمی است

وی در ادامه تحریم های کنونی را یک «آپارتاید علمی» توصیف کرد و گفت: این گونه اقدامات، در واقع تبعیض در فضای علمی کشورها، دانشگاه ها و دانشمندان بوده و بدون شک یک انحصار گری در حوزه دانش و یافته های علمی است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: اینکه قدرتهای بزرگ، یافته های علمی را به انحصار خود در آورند و به کشورهای دیگر زور بگویند، آپارتاید علمی است. حقیقت اما این است که ما علاقمندیم تا با انتشار یافته های علمی خود در سراسر دنیا، امکانی را ایجاد کنیم تا دانشمندان سایر کشورها از آنها بهره ببرند، همانطور که ما از یافته های سایر دانشمندان استفاده می کنیم.

تبادل علمی، حق همه مجامع علمی و دانشگاه ها است

نصیری تصریح کرد: واقعیت این است که تبادل علمی، حق همه مجامع علمی، آکادمی ها و دانشگاه های سراسر دنیا ست و نباید این حق از کسی گرفته شود که متاسفانه تحریم ها، در مغایرت و مخالف با حقوق بین الملل، مانع تحقق آن شده است.

برخی مجلات علمی مقالات ما را بر می گردانند

وی افزود: متاسفانه در این فضای تحریم، شاهدیم که برخی مجلات علمی که در انحصار مطامع کشورهای غارتگر هستند، مقالات ما را بر می گرداند که این امر، باعث آسیب به اساتید و دانشمندان ما می شود.

کد خبر 5102415 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: نصیری قیداری دانشگاه شهید بهشتی وزارت امور خارجه تحریم های ایران پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش بدون آزمون شورای عالی انقلاب فرهنگی وحدت حوزه و دانشگاه سازمان سنجش دانشگاه ها کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی منصور غلامی وام دانشجویی آزمون کارشناسی ارشد ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون