Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه ناحیه اهر با اشاره به اجرای موفق طرح سردار سلیمانی در شهرستان و غربالگری ۱۳ هزار نفر به صورت خانه به خانه، گفت: در این طرح، حدود ۹۰ نفر مشکوک به بیماری و ۱۲ نفر نیز بیمار کرونایی شناسایی شده و تحت مراقبت‌های ویژه و درمانی قرار گرفتند.

سرهنگ پاسدار موسی صفی در گفت‌وگو با ایسنا، هدف اصلی اجرای طرح سردار سلیمانی را رهگیری، پیگیری و مراقبت از بیماران کووید ۱۹ و افراد مشکوک و در معرض خطر عنوان کرد و گفت: در این خصوص تیم‌های مراقبتی، حمایتی و تیم‌های رصد و پیگیری در مناطق مورد نظر اقدام به غربالگری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه طرح ملی سردار سلیمانی در جهت شناسایی و غربالگری بیماران کرونایی به صورت خانه به خانه تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت، افزود: با همراهی و همکاری متولیان امر و دست‌اندرکاران طرح، در کنترل بیماری کرونا به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم، به طوری که علاوه بر کاهش ورودی به بیمارستان، تعداد افراد مشکوک و در معرض خطر نیز روند کاهشی دارند.

سرهنگ صفی با بیان اینکه امید است در بازه زمانی تعریف شده‌ی این طرح، روند بیماری نزولی شده و آمار بستری‌ها کاهش یابد، گفت: امروز شهرستان اهر جزو برترین شهرستان‌های استان در اجرای این پویش ملی بوده و به برکت یاد و نام سردار سلیمانی و اخلاص حرکت‌های بسیج، شاهد کاهش مبتلایان به کرونا و به ویژه متوفیان ناسی از آن هستیم.

وی با اشاره به نتایج اجرای این طرح در شهرستان، اضافه کرد: طبق آخرین آمار، تعداد بیماران بستری در بیمارستان اهر طی یک ماه از ۱۱۰ بیمار به کمتر از ۵۰ نفر رسیده و میزان مرگ و میر نیز به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص اجرای طرح سردار سلیمانی در روستاهای شهرستان اهر نیز گفت: این طرح همزمان با مناطق مختلف شهری در روستاها نیز اجرا شده و چهار مرکز روستایی از جمله روستاهای نقدوز، ورگهان و رواسجان به عنوان پایلوت انتخاب شده و این طرح به صورت خانه به خانه در روستاها نیز در حال اجرا است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با بیان اینکه از نخستین روز اجرای طرح شهید سلیمانی و تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در روستاهای این شهرستان، تاکنون، هیچ فرد بیمار، مشکوک و یا متوفی ناشی از کرونا شناسایی نشده است، افزود: این موضوع، نشان از همراهی و همکاری اهالی روستاها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین بالا بودن آستانه تحمل فردی آن‌ها در برابر این بیماری منحوس است.

وی در خاتمه تاکید کرد: لازم است این مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در سطح شهر و هم روستاها ادامه داشته باشد تا همچنان شاهد روند کاهشی این بیماری در روزهای آینده و همچنین ریشه کنی کامل این بیماری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا آذربايجان شرقي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسيج شهرستان اهر طرح سردار سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ محسن سلیمانی گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از مناطق روستایی چالوس که به تیراندازی و مجروح شدن 2 نفر از اهالی این روستا منجر شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی 7 نفر از عوامل این درگیری با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی و در کمتر از 6 ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمانی از دستگیری یکی دیگر از عاملان این درگیری که قصد فرار به استان‌های شرقی کشور را داشت نیز خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه 16 عدد فشنگ ساچمه‌ای  کشف شد.

وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اذعان داشت: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند آن را خدشه دار کنند با برخوردی قاطعانه مواجه خواهند شد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟