Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:31:59 GMT

افزایش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۷۷۴۷

افزایش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعف ارزش دلار که نگرانیها نسبت به تهدید رییس جمهور آمریکا برای عدم امضای بسته کمک مالی کرونایی را تحت الشعاع قرار داد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۶۵ دلار و یک سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۶۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۷۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۱ درصد کاهش یافت و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد.

به گفته مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید، از آنجا که بازار روی ابهامات مربوط به پاندمی و بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا حساب کرده است، طلا در هفته های آینده برای صعود به عوامل جدیدی نیاز خواهد داشت.

شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس که کشورهای دیگر را وادار کرده است مرزهایشان را به روی این کشور ببندند و تلاش داروسازان برای آزمایش واکسنشان در برابر این نوع جدید، نگرانیها نسبت به روند احیای اقتصادی جهانی را افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر اقدامات محرک مالی گسترده برای حمایت از اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین بالا رفتن انتظارات تورمی به دلیل سیاستهای پولی تسهیلی، ۲۲.۹ درصد رشد قیمت داشته است.

کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکتس اظهار کرد: طلا رابطه تاریخی خود با بازده واقعی را بهبود خواهد بخشید و بازده واقعی احتمالا کاهش پیدا می کند و بنابراین دلیلی وجود ندارد که تصور نکنیم طلا در سال آینده بار دیگر صعود دیگری به ۲۰۰۰ دلار صعود می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۳۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۰۰۲ دلار و ۸۶ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۲۳۱۸ دلار و ۲۳ سنت ایستاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار برای تحویل فوری با ۰ بهای هر اونس درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

کد خبر 6098247 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد