Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش ایرنا، خبرگزاری «العهد نیوز» عراق امروز چهارشنبه در گزارش خود نوشت: محله های مسیحی نشین و مراکز خرید نزدیک به آن در تهران با رنگ های روشن و درخشان در آستانه عید میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) آزین شده است.

شیوع کرونا و ریزش برف روی خرید درختان کاج و عروسک های بابا نوئل در چند خیابان و محله مسیحی نشین پایتخت ایران تاثیر نگذاشته و زنگ عید از خیابان میرزای شیرازی تا خیابان میرزا کوچک خان نواخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک بانوی مسیحی ایرانی می گوید: ما همه لوازم عید را هرساله خریداری و همه آداب و سنن خود را آزادانه انجام می دهیم. در این روزها دعا می کنیم که پروردگار این کشور را در سلامت و امنیت حفظ کند.

یک فروشنده مسیحی نیز گفت : ما در ایران زندگی می کنیم و از همه حقوق برخورداریم و همه وظایف را انجام می دهیم. ما در جنگ تحمیلی شهیدانی را تقدیم کردیم و باز هم آماده هستیم که اگر تعرضی به کشورمان شود، شهیدانی را تقدیم کنیم.

این صحنه ها، نگاهها را به خود جلب می کند تا روایتگر جشن میلاد و سال نوی مسیحی با دقیقترین جزئیات باشد و زندگی مسیحیان ایرانی را بازگو کند که بخشی جدا نشدنی و لاینفک از جامعه ایران با طوایف و ادیان آن هستند.

یک بانوی ایرانی می گوید: مسیحیان در ایران جنبش میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را در تهران و تعدادی از شهرهای دیگر جشن می گیرند و ما همچنین گاهی اوقات در راستای انسجام و احترام به یکدیگر در جشن آنها مشارکت می کنیم.

به نوشته العهد نیوز، مسیحیان در ایران بزرگترین اقلیت دینی به شمار می روند که در پارلمان نماینده دارند و تعداد کلیساهای آنها در ایران از 60 کلیسا فراتر می رود. کلیساهایی  که در شهرهای ارومیه، تهران و اصفهان واقع است.

برچسب‌ها ایران بغداد سال نو میلادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران بغداد سال نو میلادی ایران بغداد سال نو میلادی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از تجلیل دانش آموزان از معلمان خود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از تجلیل دانش آموزان از معلمان خود
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • خلأ جبران‌ناپذیر با صدایی که خاموش شد
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)