Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با اشاره به اینکه بعضی از استان‌ها درگیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند، گفت: خرید کود مرغی از این استان‌ها و دپوی آن در اراضی کشاورزی استان همدان باعث انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می‌شود.

مجید شعبانلو در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: بعضی از کشاورزان استان همدان اقدام به خرید کودمرغی از استان‌های شمالی می‌کنند که احتمال انتقال برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پرنده‌ای که به این بیماری مبتلاست از راه‌های مختلف این ویروس را منتقل می‌کند، ادامه داد: تنفس و فضولات پرنده از راه‌های شایع انتقال است و زمانی که کود در اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد باعث ابتلای پرندگان و گاهاً انسان می‌شود. به عنوان مثال از آن‌جا که فضولات استان به لحاظ حجمی جوابگوی کشاورزان شهرستان بهار برای اراضی تحت کشت سیب‌زمینی نیست از استان‌های مجاور خرید و دپوی کود انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه دپوی کود مرغی در حجم بالا جُرم است، اظهار کرد: دپوی این نوع کود آلودگی آب و خاک محسوب می‌شود و اگر تَر باشند یا تحت تأثیر نزولات آسمانی قرار بگیرند شیرابه‌ای تولید می‌کند که به بستر خاک نفوذ کرده و آب‌های زیر زمینی را آلوده می‌کند.

شعبانلو درباره شرایط نگهداری کود مرغی، تصریح کرد: فضولات باید در شرایط خاصی مثل جایی که نفوذپذیری نداشته باشد و تحت تأثیر برف و باران قرار نگیرد و بوی آزاردهنده آن کابری‌های مجاور را آزار ندهد،نگهداری شود اما اگر این موارد رعایت نشود با متخلفان برخورد می‌شود.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در پایان درباره اثرات منفی دپوی کود مرغی، گفت: انتشار بوی نامطبوع، انتشار ویروس‌، باکتری و میکرو ارگانیسم‌ها، آلودگی خاک و آلودگی آب آثار منفی دپوی کود مرغی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کود مرغی محيط زيست فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • دپوی میلیاردی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه