Web Analytics Made Easy - Statcounter

" مصطفی رجبی مشهدی " در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تامین منابع مالی برای بازسازی و نوسازی تجهیزات فرسوده شبکه برق که مورد تاکید مقام معظم رهبری است از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو و شرکت توانیر عزم جدی خود را بر باز سازی تجهیزات شبکه‌های برق به خصوص در کلان شهرها که ۳۰درصد آنها فرسوده شده قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: عمر برخی از این تجهیزات از ۵۰ سال نیز فراتر رفته است و نیز ۱۶ درصد کل تجهیزات صنعت برق در سراسر کشور فرسوده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: اگر بودجه برای بازسازی تجهیزات فرسوده شبکه برق اختصاص یابد این کار با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی از تدوین برنامه اجرایی بهینه‌سازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده در صنعت برق خبرداد و گفت: این برنامه سه ساله به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر افزود: برای تامین این بودجه پیشنهاد داده ایم از محل فروش دارایی‌ها و اموال مازاد صنعت برق اقدام شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: در صورتی که امکان تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌ها به صنعت برق در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ فراهم شود، نقدینگی حاصل از این محل می‌تواند نقش مهمی در تامین منابع برای بهینه‌سازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده ایفا کند.

وی تحقق این امر را در گرو همکاری مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همراهی مجلس در اختصاص بخش عمده این منابع به موضوع بازسازی تجهیزات فرسوده شبکه، رهگشا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ۱۲ آذرماه لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. از آن زمان نیز در کمیسیون‌های مختلف مجلس ابعاد این لایحه در حال بحث و بررسی است و کمیسیون تلفیق نیز از ۲۷ آذرماه که اعضای خود را شناخت، بررسی پیشنهاد نمایندگان از کمیسیون‌های مجلس را در دستور کار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری شرکت توانیر حسین علی امیری وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری شرکت توانیر حسین علی امیری وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری شرکت توانیر حسین علی امیری وزارت نیرو اخبار کنکور صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟