Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی درباره برپایی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: اواخر سال گذشته، فیفا با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به دلیل اشکالاتی که در اساسنامه وجود داشت، مخالفت کرد. برهمین اساس فدراسیون فوتبال از آغاز سال جاری اصلاح اساسنامه را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلساتی بسیاری را به صورت فشرده و شبانه روزی با حمایت سرپرست و دبیرکل فدراسیون برگزار کردیم. پس از تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط فیفا، مجمع عمومی را هشتم آذرماه به منظور تایید اساسنامه برگزار کردیم که با رای قابل توجه ۷۰ رای از ۷۵ رای به تصویب نهایی مجمع عمومی رسید.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال تمام تلاشش بر این بود که بدون فوت وقت مجمع انتخاباتی را برگزار کند. بر همین اساس اساسنامه جدید و مقررات انتخاباتی در جلسه هیات رئیسه ۱۸ آذر ماه به تصویب اعضا رساند و متعاقباً به فیفا نیز ارسال شد که خوشبختانه فیفا هم نقشه راه را تایید کرد. باید این نکته را یادآور شوم که برای انجام هر یک از مراحل فرایند انتخاباتی یک فرجه زمانی تعیین شده است و مجمع انتخاباتی را طبق جدول زمانبندی که وجود داشت در دهم اسفندماه برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره پست‌های انتخاباتی خاطر نشان کرد: کلیه پست‌های هیات رئیسه طبق اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال است که مجموعاً هیات رئیسه متشکل از ۱۱ عضو است. رئیس و سه نواب رئیس (نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم که رئیس کمیته مسابقات است و نایب رئیس سوم که رئیس کمیته بانوان) به اضافه ۷ عضو دیگر که دو نفر از میان هیات‌های فوتبال، دو نفر از مدیران عامل باشگاه‌ها و ۳ نفر دیگر از افراد صاحب تجربه و کارشناس فوتبال است که برای تمامی این پست‌ها ثبت نام انجام خواهد شد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون ادامه داد: به خاطر اصلاح اساسنامه و با توجه مقررات جدید کمیته‌های مستقلی را از این به بعد شاهد خواهیم بود که شامل کمیته بدوی و کمیته استنیاف انتخابات هستند. برخلاف سنوات گذشته مدیریت و راهبری و تصمیم گیری درباره مسائل مختلف انتخابات برعهده این کمیته‌ها است. همچنین این کمیته‌ها صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند. اگر اعتراضی وجود داشته باشد در کمیته استیناف انتخاباتی به این اعتراضات رسیدگی می‌شود. در نهایت فرآیند انتخابات در رای گیری و اعلام نتایج انتخابات همگی توسط کمیته‌های مستقل خواهد بود.

براتی افزود: بنابراین ارکان مختلف فدراسیون نمی‌توانند در برگزاری انتخابات مداخله‌ای داشته باشند. در این شرایط مدیریت و راهبری انتخابات و تصمیم گیری در اختیاری کمیته‌های انتخاباتی است و دبیرخانه مجمع به عنوان بازوی این کمیته‌ها به کارها رسیدگی خواهد کرد. انشاءالله یک انتخابات شفاف و عادلانه و به دور از حاشیه داشته باشیم.

وی همچنین اعلام کرد فدراسیون آمادگی لازم برای برگزاری مجمع به صورت مجازی و حضوری را دارد.

کد خبر 5103071

منبع: مهر

کلیدواژه: احمدرضا براتی فدراسیون فوتبال انتخابات فدراسیون فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فینال لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر والیبال تیم فوتبال استقلال تهران بشار رسن تکواندو کشتی آزاد اردوی تدارکاتی فدراسیون فوتبال فدراسیون کشتی یحیی گل محمدی فدراسیون فوتبال رئیس کمیته کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر و بعد از برگزاری جلسه اولیه کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی، اعتراض‌هایی به نحوه انتخاب رئیس و دبیر کمیسیون مطرح شد. 

حسین رسولی، قهرمان بازی‌های آسیایی مدعی شد که در انتخابات این کمیسیون تخلف صورت گرفته است: "طبق آیین‌نامه باید همه اعضای کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند و به‌صورت آنلاین نمی‌توانند رای بدهند اما آقای کیوان قنبرزاده و فرزانه فصیحی به‌صورت آنلاین رای دادند و یکی از بزرگترین تخلفات هم این بود که آقای تفتیان تماس گرفتند و رای آقای قنبرزاده را گرفتند."

در پی این اعتراض امروز پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اشاره کرد که این انتخابات تکرار خواهد شد: "ما هر چیزی که وزارت برای ما ابلاغ کند مبنی بر لغو یا تأیید، انجام می‌دهیم. شکل برگزاری کمیسیون مشکل نداشته است، اما دو نفر در جلسه به‌صورت آنلاین حضور داشتند و نماینده وزارت هم گفت که ایرادی ندارد آنها رأی بدهند. در آیین‌نامه آمده است که جلسه با دو سوم اعضا تشکیل شود که این اتفاق رخ داده. رأی‌گیری هم دو بار انجام شد که تکرار این رأی‌گیری به دلیل ناآگاهی ورزشکاران بوده است. به هر حال تصمیم بر آن شده است که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای انتخاب نفرات حاضر در مجمع، مجدداً انجام شود."

از آنجایی که انتخابات فدراسیون دوومیدانی به زودی برگزار می‌شود، انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود و باید در جلسه بعدی ورزشکارانی که می‌توانند در انتخابات حاضر باشند نیز معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد