Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: توافق ما با جمهوری آذربایجان درباره احداث نیروگاه‌های برق‌آبی روی سد خداآفرین نهایی شد و بلافاصله کار را آغاز خواهیم کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص سدخداآفرین گفت: درباره رودخانه‌های مرزی یکی از پروژه‌های بزرگ که حدود 20 سال عملیات اجرایی آن  آغاز شد، سد خداآفرین روی رودخانه مرزی ارس می‌باشد که سد مهمی است و می‌تواند در طول سال حدود 1 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند و اراضی قابل توجهی در پایین دست این سد مشروب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 وی افزود: قبل از احداث سد حدود 75 هزار هکتار از آب آن بهره می‌بردند و الان علاوه بر این 75 هزار هکتار، با احداث این سد حدود 42 هزار هکتار دیگر هم مشروب می‌شوند. علاوه بر آبیاری اراضی، دو نیروگاهِ برق‌آبی به ظرفیت جمعاً 280 مگاوات می‌توانند برق تولید کنند که پروژه احداث نیروگاه‌ها در دستورکار است.

وزیر نیرو اظهار داشت: 4 سال پیش موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره‌برداری آن امضا شد که در ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی هم رسید. از جمله کارهایی که باید رخ می‌داد این بود که در محاسبه هزینه‌های احداث این سد که توسط ایران انجام شده بود، باید به توافق می‌رسیدیم و قانون یک هیئت فنی را تعیین کرده بود و این بحث مدت زیادی طول کشیده بود و هم پروژه بزرگ بود و هم اختلاف‌نظرهای کارشناسی در نحوه محاسبات وجود داشت؛ با پیگیری‌های متعدد و رفت و آمدها، دیروز که معاون نخست‌وزیر آذربایجان به اتفاق وزیر انرژی این کشور مهمان ما بودند، تا پاسی از شب مباحث نهایی انجام شد و خوشبختانه این توافق امضا شد و الان مباحث مالی روشن است.

اردکانیان در پایان خاطر نشان کرد: اکنون بلافاصله برای موضوع احداث نیروگاه‌های برق‌آبی این سد اقدام خواهیم کرد که مشروب شدن اراضی و تولید برق برای هر دو کشور فواید خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم وزارت نیرو جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم وزارت نیرو احداث نیروگاه برق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نمی‌شود!
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • رالف رانگنیک و دادن جواب بله به بایرن مونیخ؛ در آستانه توافق نهایی
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵