Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی میان سازمان انرژی هسته ای، مجلس، شورای نگهبان، شورای عالی امنیت ملی و هر نهاد دیگر مرتبط در بالاترین سطح به وجود آمد و در نهایت قانونی تصویب شد که اکنون قانون است و طرح یا پیش نویس قانون نیست.

«عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات علی اکبر صالحی درخصوص تصویب طرح راهبردی لغو تحریم ها گفت: آقای صالحی در مصاحبه اخیر خود از موضع یک مدیر اجرایی که به دنبال جذب منابع بیشتری برای دستگاه زیر مجموعه خودش است، صحبت کرد و به نظر می رسد به دنبال انجام کار مدیریتی هستند تا بتوانند پول بیشتری را برای سازمان انرژی هسته ای جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البته اظهارات آقای صالحی در راستای تقویب مجموعه ای است که وی مسئولیت آن را برعهده دارد ادامه داد: قبل از ترور شهید فخری‌زاده سناریوهای مختلفی را در کمیسیون امنیت ملی مجلس برای پایان دادن به تحریم ها و فشارهای تحریمی ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی دنباله رو آن طراحی کردیم.

مقتدایی با اشاره به اینکه در قالب طرح یک فوریتی موضوع را در صحن علنی به تصویب رسانده بودیم عنوان کرد: در کمیسیون امنیت ملی مجلس این طرح در حال رسیدگی بود، جلسات متعددی را با حضور مسئولان اجرایی کشور از جمله سازمان انرژی هسته‌ای تشکیل داده بودیم و در این جلسات توضیحاتی را ارائه داده بودیم ضمن اینکه توضیحات مجموعه‌های مختلف را نیز شنیده بودیم که در مجموع این مذاکرات نشان می داد باید چه کارهایی در این زمینه انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه به خوبی می‌دانیم سازمان انرژی اتمی منابع قابل توجهی از محل درآمدهای مربوط به تولید برق هسته ای دارد تاکید کرد: اگر دولت حاضر شود متناسب با منابعی که از تولید این برق تامین می شود بودجه ای را در اختیار سازمان انرژی هسته ای قرار دهد، بخش قابل توجهی از نیازهای این سازمان تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما طرحی را تصویب کردیم که در آن الزاماتی را برای سازمان انرژی هسته ای درنظر گرفتیم ادامه داد: از جمله این الزامات درخصوص ماشین ها و دستگاه های فنی است که این سازمان باید به کار بگیرد.

بیش از آن که خطاب آقای صالحی مجلس باشد عتاب ایشان به دولت است

مقتدایی با اشاره به اینکه بررسی حرف های آقای صالحی نشان می دهد بیش از آن که خطاب ایشان مجلس باشد عتاب ایشان به دولت است که چرا منابع لازم را تهیه نمی کند تاکید کرد: تامین منابع بر عهده دولت است اگر دولت در تامین منابع مشکلی داشته بوده و برای آن نیاز به مجوزی از سوی مجلس باشد باید در قالب یک لایحه آن را با مجلس در میان بگذارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور باید به عنوان بالاترین مقام تصمیم گیرنده به کمک آقای صالحی و مدیریت سازمان انرژی اتمی بیاید ادامه داد: اگر لازم باشد مجلس در زمینه مالی کمک کند چه در فصل بودجه و چه در دوره خارج از زمان بررسی بودجه در قالب لایحه، مجلس با دولت و سازمان انرژی اتمی همکاری و مساعدت خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با شناختی که از مجلس دارم مطمئن هستم مجلس بیشترین کمک ها را به سازمان انرژی هسته ای خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اینگونه سخن گفتن آقای صالحی برای آن است که در پایان بتواند بگوید مدیریت بهتری انجام داده و منابع بیشتری را به دست آوردم تاکید کرد: همگاهنگی میان سازمان انرژی هسته ای، مجلس، شورای نگهبان، شورای عالی امنیت ملی و هر نهاد دیگر مرتبط در بالاترین سطح به وجود آمد و در نهایت قانونی تصویب شد که اکنون قانون است و طرح یا پیش نویس قانون نیست.

مقتدایی خاطرنشان کرد: آقای صالحی در یک مصاحبه تلاش کرده تا صدایش را به گوش آقای رئیس جمهور برساند.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی سازمان انرژی هسته ای امنیت ملی آقای صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست