Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، گفت: تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار است و آموزش های مهارتی می‌تواند به عنوان یکی از ارکان مهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاهای استان عمل کند.

سید جمیل احمدی، امروز(3 دی ماه)در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری و سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کردستان که با حضور معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با مطالعات کامل و جامعی که صورت گرفته است شاهد توسعه آموزش های مهارتی در سطح روستاهای استان کردستان شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار است و آموزش های مهارتی می‌تواند به عنوان یکی از ارکان مهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاهای استان عمل کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، تنوع بخشی به اشتغال روستایی و تمرکز زدایی از مشاغل بخش کشاورزی در روستاها را از دیگر راهکارهای اجرایی در جهت ایجاد اشتغال در روستاها برشمرد و گفت: با توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در روستاها می توانیم نسبت به ایجاد مشاغل جدید با نگاه به پتانسیل و ظرفیت های هر روستا چشم امید داشته باشیم.

وی توانمند سازی زنان روستایی و هدایت این قشر از جامعه به چرخه تولید را از دیگر راهکارهای اجرایی در راستای ایجاد اشتغال روستایی دانست و افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به زنان روستایی و توانمند سازی این افراد می تواند علاوه بر کمک به معیشت خانوارهای روستایی زمینه ساز افزایش تولید در سطح روستاهای استان باشد .

احمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استانداری کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مفاد این تفاهم نامه همکاری توجه ویژه ای به توسعه آموزش های مهارتی در روستاهای استان شده است و این اداره کل با همکاری استانداری کردستان در هر شهرستان 20 روستا را به عنوان هدف ارائه آموزش های مهارتی متناسب با پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه ای و منطبق با نیاز بازار کار ارائه می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فنی و حرفه ای استانی اجتماعی سطح روستاهای استان آموزش های مهارتی استان کردستان ایجاد اشتغال یکی از ارکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداران نسبت به جذب نیروی انسانی بر حسب قانون عمل کرده و بر اساس مقررات نیرو جذب کنند.

وی با بیان اینکه تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست، بیان کرد: چنانچه شهرداران نیروهای به کار گرفته شده خود را به ادارات دیگر بفرستند یک سال مهلت دارند برای این افراد اشتغال ایجاد کنند و آنان را به شهرداری برگردانند.

 استاندار لرستان گفت: مسائل را به صورت پایه‌ای پیگیری می‌کنم و کار را به اندازه‌ای که در کشور ظرفیت داریم، انجام می‌دهیم چرا که باید کارها بر اساس برنامه و اولویت‌ها تخصیص داده شود و کار باید منطقی اصولی و با برنامه باشد.

شفقت عنوان کرد: مسئولیت نشاط فردی و عمومی شهرها با شهرداران است و راهبرد کلان آن‌ها ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه همچنین شهردار نقش بسیار مهمی در توسعه شهری دارد و شوراها مرکز فکری، مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند که باید کمبودها و نواقص را احصا و رفع کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات راهبردی شهرداری‌های لرستان پیگیری خواهند شد و به دنبال این هستیم تا سهم بهتری در توزیع منابع و امکانات داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد