Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:44:25 GMT

«سرباز» نیازی به چهره‌ها ندارد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۱۶۵۰

«سرباز» نیازی به چهره‌ها ندارد

حسین پارسایی که بزودی نمایش «سرباز» را درباره سردار سلیمانی روی صحنه می‌برد، می‌گوید: موضوع و شخصیت اصلی در این مستند نمایشی به قدری جذاب و حائز اهمیت است که نیازی به حضور چهره‌ها نبود. در واقع همه ما وام‌دار چهره برتری هستیم که هسته مرکزی نمایش را شکل می‌دهد.

او که نمایش « سرباز» را از 12 دی ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌برد، در گفتگو با ایسنا ادامه می‌دهد: نوع روایت من در این نمایش بسیار متفاوت است، به همان اندازه که شخصیت قصه ما و این سردار عالی مقام به عنوان شخصیتی ملی، فراجناحی و با تاثیرات فرهنگی در میان مردم مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسایی که این نمایش را با متنی از خودش اجرا می‌کند، می‌افزاید: مستند نمایش «سرباز» بر آن است تا سیره، روش و منش شهید خوشبخت، حاج قاسم سلیمانی را با تکیه بر روایات مستند، آنگونه که خودش بود و خودش می‌پسندید، به صحنه آورد.

او درباره حضور تماشاگران محدود در تالار وحدت و هم‌زمان با اجرای آنلاین این نمایش توضیح می‌دهد: علاوه بر پخش آنلاین اجرای با تعداد محدود تماشاگران تابع دستورالعمل های ستاد ملی کرونا است.

در خبری که از سوی روابط عمومی بنیاد رودکی منتشر شده، آمده است:

مستند نمایش «سرباز» به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مشارکت و همراهی مرکز هنر های نمایشی و گروهی از هنرمندان تئاتر به صورت آنلاین و با تعداد محدودی تماشاگر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۲ تا ۱۶ دی ماه در تالار وحدت اجرا  می‌شود.

علی براتی به عنوان مجری طرح و طراح حرکت، پارسایی را در مستند نمایش «سرباز » همراهی می‌کند و محمد موحد نیا طراح گرافیک این پروژه است.

پارسایی پیش از این و در یک اقدام خیرخواهانه به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و همراهی چهره هنری، موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» را در سوگ و رثای سقای آب و ادب حضرت ابوالفضل (ع) اجرا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار سلیمانی حسين پارسايي تالار وحدت مستند نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی ورلد، «هان مانِت» نخست وزیر کامبوج از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب غربی این کشور و مرگ دست کم ۲۰ سرباز خبر داد.

مانت در پیامی در فضای مجازی با اعلام این خبر، نوشت که از این حادثه «عمیقا شوکه» شده؛ به گفته وی، این انفجار در پایگاهی واقع در استان «کامپونگ اسپیو» رخ داده است.

تصاویر منتشرشده از محل حادثه، خسارت شدید به چندین ساختمان را نشان می‌دهد که همچنان در آتش می‌سوزند و پزشکان در یک بیمارستان نیز مشغول مداوای سربازان هستند.

یونگ سوخون، یکی از افسران ارتش گفته است که چهار ساختمان، شامل سه انبار و یک مجتمع کاری، تخریب شده و چندین خودروی نظامی خسارت دیده‌اند.

هرچند دلیل این انفجار هنوز مشخص نشده اما کامبوج نیز مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، با موج گرمای بی‌سابقه مواجه شده و دمای استانی که انفجار در آن رخ داده است، دیروز ۴۰ درجه بود.

کد خبر 6090911

دیگر خبرها

  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند