Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به ‌منظور کمک به جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی به منازل مسکونی نیازمندان، بیش از ۷۷ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران تحت پوشش خدمت پرداخت کمک‌هزینه جبران خسارت قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل پرپنچی، با اشاره به شرایط، ضوابط و فرایند اجرایی پرداخت کمک هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده، گفت: کمک هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده شامل منازل مسکونی،اثاثیه منزل، مددجویان،کمک هزینه فوت ناشی از وقوع خطرات از راهبردهای اساسی کمیته امداد در جهت مدیریت بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان خطراتی که به علت آنها کمک هزینه جبران خسارت تعلق می گیرد،افزود: آتش سوزی،سیل،زلزله، رانش و فروکش زمین از جمله مواردی است که کمک هزینه جبران خسارت به آنها تعلق می گیرد.

پرپنچی ادامه داد: پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی کارشناسان بیمه ای این نهاد بابت جبران خسارت ناشی از آتش سوزی و سیل از محل اعتبار صندوق خسارات امداد به این تعداد افراد تعلق و به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ارائه آموزش‌های امداد و نجات به مددجویان تحت حمایت امداد استان با هدف افزایش ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خسارت ناشی از آن نیز اشاره و عنوان کرد: ارائه بسته‌های مختلف مشاوره‌ای و پیشگیرانه برای مددجویان تحت حمایت در مواقع آسیب و بحران ازجمله آتش‌سوزی، زلزله و سیل و سایر بلایای طبیعی از خدمات کمیته امداد در این بخش است.

وی یادآور شد: در ۹ ماهه امسال سه خانواده نیز به علت خسارات ناشی از سیل و آتش سوزی از کمک هزینه جبران خسارت بر اثر بلایای طبیعی بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، شایسته ذکر است: به مناسبت ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله که روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است، بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۵ دی " و سالروز زلزله بم" روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامیده شده است و هدف از یادآوری و بزرگداشت آن جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان،خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ايمني حوادث و بلایای طبیعی کمک هزینه جبران خسارت بلایای طبیعی کمیته امداد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، محمد کریمی در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

کد خبر 6097350

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟