Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان ملل در گزارشی هشدار داد که ممکن است صخره‌های مرجانی جهان تا پایان قرن به دلیل پدیده سفیدشدگی ناشی از انتشار کربن از بین بروند.

در گزارش سازمان ملل آمده است: صخره‌های مرجانی تنوع حیات دریایی را حفظ و از خطوط ساحلی در برابر فرسایش ناشی از امواج و طوفان‌ها محافظت می‌کنند و بنابر این از بین رفتن آنها می‌تواند برای یک میلیارد نفر از مردم جهان که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از آنها بهره‌مند می‌شوند، مخرب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"لتیسیا کاروالیو"، رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در بخش دریایی و آب شیرین گفت: در صورتی که اقدامی نشود صخره‌های مرجانی به زودی ناپدید می‌شوند. بشر باید پیش از اینکه دیر شود مسیر این اکوسیستم را تغییر دهد.

محققان در مطالعه‌ای تازه به بررسی سفیدشدگی مرجان‌ها پرداختند، پدیده‌ای که از گرم شدن دمای آب ناشی می‌شود. هنگامی که دمای آب خیلی گرم باشد، مرجان‌ها جلبک‌های موجود در بافت را بیرون می‌کشند که باعث سفید شدن کامل مرجان می‌شود.

اگرچه مرجان‌هایی که دچار پدیده سفیدشدگی شده‌اند هنوز زنده هستند و در صورت بهبود شرایط می‌توانند جلبک‌های خود را بازیابی کنند، اما در صورت تداوم پدیده سفیدشدگی، تحت استرس بیشتری قرار می‌گیرند و از بین می‌روند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر کرونای انگلیسی سازمان ملل صخره های مرجانی کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر کرونای انگلیسی صخره های مرجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان امروز از هتل صخره ای خرم آباد بازدید کرد

دکتر ابوطالب شفقت در این بازدید گفت: پیمانکار از امروز کارگاه ساخت این طرح مهم زیرساختی را فعال کند و دستگاههای متولی نیز موظفند در اسرع وقت جاده دسترسی و زیرساخت های اب و برق وگاز و تلفن را فراهم کنند.

طرح احداث هتل صخره ای خرم آباد در هه هفتاد در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متز مربع  آغاز شده و به دلیل برخی موانع نیمه کاره مانده است.

دکتر ابوطالب شفقت در بازدید از این طرح گفت:مدیریت استان آماده همکاری با سرمایه گذاران و خیران برای کمک به توسعه استان است.

دیگر خبرها

  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای از سرگیری ساخت هتل صخره‌ای
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!