Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:50:50 GMT

30 درصد اشتغال خالص کشور توسط کمیته امداد محقق شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۳۴۶۴

30 درصد اشتغال خالص کشور توسط کمیته امداد محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، در حاشیه بازدید رونمایی از ۷ طرح پهبادی خدمات کشاورزی، با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال در استان البرز، گفت: در سال جاری سهم اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز 92 و نیم درصد محقق شده که تا پیش از پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد وبا توجه به ظرفیت‌های اشتغال استان باید سهم بیشتری برای اشتغال مددجویان کمیته امداد البرز در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر قرار گرفتن توانمندسازی و ایجاد درآمدهای با ثبات و پایدار در صدر برنامه‌های کمیته امداد، اظهار کرد: در این راستا تغییر رویکرد مدیریت دانش در بستر اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌های کمیته امداد بر مبنای توانمندسازی و ایجاد درآمدهای پایدار، از سال گذشته آغاز شده که توانمندسازی همه مددجویان جز معلولان و سالمندان که تا پایان عمر تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) قراردارند، در دستور کار است.

این مقام مسؤول اشتغال را از مهمترین ارکان توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: در حال حاضر ۸۰هزار دانشجو، ۶ هزار نخبه و ۷۰۰ هزار دانش آموز، به عنوان امانت وظیفه عظیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که باید برای اشتغال و توانمندسازی آن‌ها برنامه ریزی شود.

وی افتتاح پروژه‌های دانش بنیان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) را نشان دهنده ظرفیت استعدادی مددجویان دانست و ادامه کرد: وجود این ظرفیت‌ها مسؤولیت ما را سنگین تر می‌کند و باید از طریق تعاملات بیشتر با دستگاه‌ها و مراکز ذیربط، زمینه شکوفائی هر‌چه بیشتر این استعدادها در عرصه اشتغال، نوآوری و مدیریت دانش فراهم شود. خوشبختانه  با انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با معاونت علمی ریاست جمهوری، جهاددانشگاهی و غیره فراهم شده تا زمینه شکوفایی این استعدادها فراهم شود.

بختیاری با اشاره به اینکه طرح پهبادی خدمات کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بر وضعیت زندگی مددجویان اثرگذار است، تصریح کرد: در این طرح ۲۰ تیم آماده به کار داریم که تحت آموزش‌های مختلف از جمله خلبانی قرار گرفتند و از ظرفیت‌های این سازمان محسوب می‌شوند که به دلیل نوآوری در عرصه اشتغال و دارا بودن نبوغ شاهد تغییرات موثری در زندگی حال و آینده این مددجویان خواهیم بود و خدمات شایانی در عرصه تولید ملی و خدمات کشاورزی به کشور ارائه خواهند کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) از رویکرد حمایتی عبور و رویکرد توانمند سازی را آغاز کرده است، یادآور شد: امسال نیز مدیریت دانش در بستر اقتصاد مقاومتی عملی شده که طرح های پهبادی خدمات کشاورزی نمونه ای از آن است.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی کمیته امداد اشتغال مدیریت دانش کمیته امداد امام خمینی خدمات کشاورزی امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است