وقف جدید 500 میلیون تومانی در چمستان نور
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۳۴۸۹
واقف خیر اندیش در روستای سیدکلای چمستان نور 200 متر زمین به ارزش 500 میلیون تومان را برای توسعه بنای امامزاده سیدفضلالله(ع) این روستا وقف کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آئین رونمایی از وقفنامه و تجلیل از واقف خیراندیش اسکندر بودش عصر امروز با حضور برخی از مسوولان بخش در دفتر امام جمعه چمستان برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در آغاز این مراسم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه بیش از 70 درصد موقوفات شهرستان مربوط به شهر و بخش چمستان است، اظهار کرد: واقف خیراندیش 200 متر زمین خود که در جوار شبستان و مرقد امام زاده سید فضل الله(ع) در روستای سید کلا واقع شده را صرفا برای توسعه و گسترش بنا و شبستان امام زاده وقف و تولیت آن را به هیات امنای امامزاده واگذار کرد.
حجت الاسلام عیسی توپاحیدری با قدردانی از اهالی، اعضای شورا، دهیار و هیات امنای امامزاده سیدفضلالله(ع)افزود: با همت مضاعف آنان شاهد پیشرفت کار هستیم و امیدواریم بزودی تکمیل و مورد بهرهبرداری قرار بگیرد.
وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) در باره پاداش مرمت و زیارت ائمه اطهار و امامزادگان(ع) گفت: پیامبر(ص) فرمود: «ای اباالحسن! خداوند قبر تو و فرزندانت را قطعهای از قطعهها و عرصههای بهشت قرار داده است و دلهای برگزیدگان خلقش و بندگانش را مشتاق زیارت شما قرارداده است. آنها ذلت و خواری و اذیت را در راه زیارت شما تحمل می کنند و قبر های شما را برای تقرب به خدا و دوستی رسول خدا(ص) آباد می کنند و پی در پی قبور شما را زیارت می کنند. یا علی(ع)! فردای قیامت، شفاعت خاص من شامل اینها است و اینها وارد برحوض می شوند و زیارت کنندگان من خواهند بود. یا علی! هرکس قبرهای شما را آباد کند و با آنها مانوس باشد مانند کسی است که به حضرت سلیمان(ع) در ساختن بیت المقدس کمک کرده است و هر کس قبور شما را زیارت کند ثوابش معادل حج واجب و هفتاد حج دیگر پس از آن است و وقتی بر می گردد از گناهانش بیرون می رود مانند کسی که از مادر متولد شده است. پس دوستان و دوستدارانت را به نعمت هایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به ذهن هیچ انسانی خطور نکرده بشارت ده»
حسین هزارجریبی بخشدارچمستان نیز در این جلسه، گفت: وقف تبلیغ دین اسلام و برای دنیا و آخرت انسان موثر است، آثار و برکات وقف در دنیا و آخرت برای واقف محفوظ است.
امام جمعه چمستان نیز در این جلسه با اشاره به آیه 42 سوره کهف که توسط قاری در آغاز جلسه، قرائت شد؛ اظهار کرد: مال، زن و فرزند زینت دنیا هستند، زینت دنیا متعلق به دنیاست ولی انسان می تواند آن را زینت آخرت و قیامت خود قرار دهد.
حجت الاسلام رحمتالله حاجیزاده در ادامه با تفسیر آیه 12 سوره یاسین، افزود: خداوند در این آیه میفرماید:«ما در روز قیامت مردهها را زنده میکنیم»، این یعنی مرگ خواهد آمد، به هیچ کس وعده نداده که بماند، جان پاک پیغمبراز دنیا رفت، پس مرگ حق است و پس از آن حیات مجدد وجود دارد، پس کار ما با دنیا تمام شدنی نیست و در حیات مجدد که ابدی هستیم ادامه دارد.
وی تصریح کرد: پروندههای انسانها در دنیا بسته نمیشود، درجایی، دادگاهی، محکمهای بازمیشود، حالا دست راست یا دست چپ، پس پرونده بررسی و رسیدگی میشود، قیامت، حساب و کتاب حق است.
امام جمعه چمستان، خاطر نشان کرد: آنچه را که در دنیا انجام دادیم، نوشته میشود و آثار آن دردنیا، قیامت و آخرت از منظر خداوند پوشیده نیست، شاید در دنیا بتوانیم هر کاری را انجام دهیم اما قیامت روشنایی و روز است، نمی توان هر کاری کرد، دادگاه خداوند در قیامت عمومی است و همه مطلع میشوند.
وی اضافه کرد: آیتالله جوادی آملی، میفرماید:« قیامت، زمین هموار و چشم ها تیز بین» است، یعنی هر کسی در هر موقعیتی قرار بگیرد همه می فهمند.
حجت الاسلام حاجیزاده خطاب به واقف، اظهار کرد: خداوند به وی توفیق داد، باید به شکرانه این توفیق سر به سجده بگذارد، خداوند این توفیق را به هر کس نمی دهد، هستند کسانیکه متمول و تریلیاردرهستند اما حاضر نیستند قدمی بردارند، اما کارگر و کارمند جز 500 میلیون تومان وقف میکند، این توفیق بزرگی است که باید شکر گذار بود.
وی افزود: ما میگوییم، خداوند برای هر کار خیری که انجام میدهیم، دردنیا و آخرت به انسان می دهد؛ در آخرت میدهد درست و قبول اما در دنیا چه چیزی عاید ما میشود ما که مال را دادیم رفت، این مبحث را پیرامون خمس، زکات و صدقه هم داریم، در روایات متعدد اهل بیت ضمانت کردند که مال برمیگردد، با برکت در کسب و کار، تجارت، کشاورزی و ... تجربه هم این را نشان داد.
انتهای پیام/
منبع: دانا
کلیدواژه: امام زاده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پاسخ آیتالله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
آیت الله غلامرضا فیاضی در درس اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در قم به بیان راهکارهایی برای برخورد مناسب «برای رفع اضطراب و پریشانی» پرداخت که تقدیم شما خواهد شد:
سؤال پرسیدند که برای رفع اضطراب و استرس هایی که بدون منشأ خاصی به انسان وارد میشود و از طریق پزشکی هم حل نشده چه کار باید کرد؟
قرآن می فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، همین.
آدم اهل فکر باشد، اهل تامل باشد، توجه کند که به این دنیا نیامده که برای اینکه مثل حیوان زندگی کند، بلکه در این دنیا به دید اینکه به قول حضرت امیرالمومنین علیه السلام، دنیا تجارت خانهای بیش نیست، آمده است.
تمام سعی او این باشد هر چه که عقل و شرع برای او تعیین کردهاند، جدی بگیرد و در این صورت ، مواردی که برای او مایه اضطراب و همّوغم ّ آینده باشد، از این موارد خیالش آسوده است.
برای اینکه می داند که خدا از خودش به او مهربان تر است، مگر یکی از اسامی خدا، ارحم الراحمین نیست؟ یعنی هر چقدر والدین شما، بهترین دوست و دلسوز شما باشد، یک میلیاردم آن رحمت و لطف خدا نمیشود. چون رحمت و لطف خدا بی پایان است. رحمت دیگران اگه واقعیت داشته باشد محدود است و محدود نسبت به نامحدود هیچ است. این امر را باید توجه داشته و سعی کنیم خدا را فراموش نکنیم.
همه عواملی که باعث اضطراب میشوند، چیز محدودی هستند، چون خدا ولی انسان است و خدا این طور است که «أ لیس بکاف عبده».
خداوند متعال فرموده: بشر شعورت کجا رفته است؟ عقلت کجا رفته؟ مگر میشود خدا کفایت کار بنده خودش را به عهده نگیرد.
امام در هواپیمای فرانسوی نشسته و بختیار نخست وزیر شاه هم در ایران دستور داده چهار بمب افکن بلند شده و وقتی که امام مینشیند، هواپیمای امام را بمباران کنند. خیلی ها فکر می کنند که امام دچار اضطراب است، در صورتی که خیلی هم از من و شما حالشان عادی تر است، چرا؟ چون متوجه است که خدا عالم را اداره میکند. حالا بختیار در این امر در مقابل قدرت الهی کسی نیست.
«إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُم فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ».
خیال و اضطراب به این خاطر است که انسان غفلت می کند و دچار وسوسه شیطان می شود.
ما اگر بخواهیم، باید استغفار در سحر را جزو برنامه زندگی خود قرار دهیم که این قلب باید موانعش رفع شود.
امام در همین فرمایشات و در برخی کتابهای دیگر مباحثی دارد که قلب را خدا ساخته برای اینکه خودش در آنجا استقرار پیدا کند.
«اَلْقَلْبُ حَرَمُ اَللَّهِ فَلاَ تُسْکِنْ حَرَمَ اَللَّهِ غَیْرَ اَللَّهِ» .
زنگارهای حاصل از غفلت های گذشته، جز با استغفار و صلوات بر پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم پاک نمیشوند.
اگر پاک کنیم، خداوند متعال ساکن و مستقر میشود.
بله برای اینکه مشکلمان حل شود، باید اول نگاه کنیم که خودمان در ارتباط با خدا چه گیر کاری داریم؟
بهترین راه این است که وقتی به حرم میرویم، بعد از زیارت دو رکعت نماز بخوانیم و به حضرت معصومه سلام الله علیها هدیه کنیم؛ سپس سر به سجده گذاشته و صد بار بگوییم «اللهم العن هارون و مامون»، بعد به بی بی عرض کنیم که آمدهایم محضر شما برای اینکه بفهمیم کجای کار ما عیب دارد.
آن وقت یک قلم و کاغذی دست گرفته و عیب های خود را یادداشت می کنیم.
اگر به نمازمان اهمیت نمیدهیم، می نویسیم بی اعتنایی به نماز؛ اگر به پدر و مادرمان اهمیت نمیدهیم باید بنویسیم بی اعتنایی به پدر و مادر؛ اگر به همسرمان آن طوری که باید برخورد خوب داشته باشیم، می نویسیم و بالاخره همه این ها را را یکی یکی مینویسیم، بعد که تمام شد اگه چیزی به نظرمان نیامد، هفت صلوات میفرستیم که بلکه اگر چیز دیگری هم هست یادمان بیاید و اگر به یادمان آمد باز می نویسیم، بعد زیر نوشته های خود می نویسیم: خدایا من در محضر این بی بی تعهد می کنم که دیگر این غفلتها را نداشته باشم، خودت هم کمکم کن .
از حضرت معصومه سلام الله علیها بخواهید که عنایت کند تا بتوانید غفلتهای گذشته را به صورت جدی ترک کنید و استغفار در سحر هم به دنبال اینکه بهترین اعمال است داشته باشید.
اگر تصمیم بگیرید که یک سال کامل در سحرها صد بار استغفار کنید، دیگر دلهره و اضطراب نخواهید داشت. لفظ نجس خارجی را هم ننویسید، چون ما باید فرهنگ نجس آنها را مثل خودشان نجس بدانیم و نوکر بی مواجب آنها نباشیم، برای اینکه یکی از فرهنگ آن ها زبانشان است که ما نباید ترویج کنیم.