Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد پروژه‌های مهندسی معکوس دفتر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد در حوزه تجهیزات و قطعات مورد نیاز شرکت بهره برداری قطارشهری این کلانشهر را تشریح کرد.

وحید مبین مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کاهش هزینه‌های جاری و افزایش بهره‌وری همواره جزو اولویت‌های مدیران در شهرداری مشهد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش هزینه‌های شهر با استفاده از پژوهش‌های کاربردی، افزود: مهندسی معکوس و طراحی و ساخت بهترین راهکار است چون در روش مهندس معکوس می‌توان با کشف دانش و طراحی نهفته در یک محصول مشابه آن را تولید کرد و در روش طراحی و ساخت سعی می‌شود محصول به شیوه جدید بازطراحی و ساخته شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: مهندسی معکوس و طراحی و ساخت به دلیل تقویت توان تولید داخل و افزایش دانش بومی، کمک به اشتغال و تولید ملی، ساخت تجهیزات مطابق با مشخصات سفارش شده، صرفه‌جویی در هزینه‌های شهری یکی از بهترین روش‌های پژوهش است.

وی با اشاره به چند پروژه مهندسی معکوس دفتر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد، گفت: بازطراحی و ساخت ویدئو سرور قطار شهری با این روش انجام شده که این تجهیز وظیفه تبدیل آنالوگ به دیجیتال دوربین‌های ناوگان و همچنین ارتباط بین ویدئو کنترولر و دوربین‌های قطار را بر عهده دارد.

مبین مقدم ادامه داد: دستگاه عیب‌یاب ریلی قطار شهری نیز با روش تست جریان گردابی، عیوب خطوط ریلی را تشخیص می‌دهد.

وی با اشاره به دستگاه تونل شوی متحرک ریلی، گفت: این دستگاه شست و شوی کف و دیواره‌های تونل در خطوط یک و دو قطار شهری را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد در خصوص تجهیز مهندسی معکوس PIS CONTROLLER، اظهار کرد: این تجهیز وظیفه مدیریت و کنترل پخش نقشه پویا و فیلم‌های تبلیغاتی ناوگان را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه مهندسی معکوس برد اصلی IDU در کابین راهبر قطار نصب شده است، گفت: وظیفه این تجهیز کنترل تمام سیستم‌های موجود در ناوگان است.

کد خبر 463755

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد قطار شهری شهرداری مشهد شهر خدمات مهندسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت بهره برداری قطار شهرداری مشهد مهندسی معکوس طراحی و ساخت قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمه زارع افزود: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع شود.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این نشست از کمیسیون با توجه به ارائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

دیگر خبرها

  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است