Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@22:27:19 GMT

سن شروع مصرف دخانیات به ۱۳ سال رسیده است

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۳۸۳۵

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی خدابخشی اظهار کرد: تنها مراکزی که مجوز خرده فروشی دارند می‌توانند دخانیات عرضه کنند و طبق قانون منع تبلیغ دخانیات، هرگونه نمایش سیگار، قلیان، شیشه، شیلنگ و استند سیگار ممنوع است.

وی تصریح کرد: به سوپرمارکت‌هایی که در ۱۰۰متری مدارس و یا اماکن ورزشی قرار دارند مجوز عرضه دخانیات داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فروش نخی سیگار نیز ممنوع است زیرا نوجوانان در ابتدا با مصرف نخی شروع می‌کنند و نمی‌توانند یک پاکت سیگار خریداری کنند.

وی با بیان این که فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است، تأکید کرد: اگر فروشندگان این قانون را نادیده بگیرند مشمول جریمه ۸۷ هزار تومانی تا هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: استعمال دخانیات در تمامی ادارات دولتی، اماکن و وسائل نقلیه عمومی ممنوع است و در صورت تخطی با متخلفات برخورد خواهد شد.

خدابخشی در رابطه با عرضه دخانیات قاچاق، افزود: فروش هرگونه دخانیات که عبارت مخصوص فروش در ایران روی آن قید نشده ممنوع است و شرکت دخانیات، اداره صمت و دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند برای مقابله با متخلفین ورود کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای آذرتا اکنون ۳۰ مرکز عرضه دخانیات به علت بی‌توجهی به قوانین، اخطاریه دریافت کردند، خاطرنشان کرد: افرادی که به قوانین عرضه و استعمال دخانیات بی توجه باشند از ۴۳۰هزار ریال تا ۴۳۸ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد: در بحث جمع‌آوری قلیان از سطح اماکن عمومی در این چندسال اقدامات خوبی انجام دادیم و توانستیم قلیان‌ها را از تمام مراکزی که عرضه می‌کردند، جمع‌آوری کنیم به‌طوریکع در حال حاضر در سطح استان، مرکزی که قلیان عرضه کند نداریم مگر این که از دید ما پنهان باشد که به محض اطلاع، آنجا را پلمب می‌کنیم.

خدابخشی در پایان اظهار کرد: از مهرماه سال‌جاری در استان همدان در حال اجرای طرح شهر و روستای بدون دخانیات هستیم و تلاش می‌کنیم شهرستان درگزین و روستای نگارخاتون فامنین را به شهر و روستای بدون دخانیات تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مصرف مواد مصرف دخانیات سن اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری

سرهنگ حمید عسگری در جمع فروشندگان و متصدیان اتحادیه پوشاک استان البرز ضمن تشریح طرح عفاف وحجاب با عنوان طرح نور گفت: این طرح با هدف حمایت از عفاف و پوشش اسلامی و مراقبت از کانون و بنیان خانواده از ۲۶ فروردین ماه اجرایی شده است. 
به گفته وی در اجرای طرح عفاف و حجاب محور کار اتحادیه پوشاک و لباس وفروشندگان ومتصدیان فروش وشاغلان در اماکن تجاری ومجتمع‌های تجاری هستند که ملزم به رعایت حجاب هستند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: فروش لباس‌های نامتعارف که عمدتا بصورت قاچاق وارد کشور شده ممنوع است و استفاده از مانکن‌های زنده هم در اماکن ومجتمع‌های تجاری با پوشش‌های نامتعارف هم ممنوع است.
عسکری گفت: بکار گیری اتباع بیگانه در واحد‌های تجاری نیز ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • آنچلوتی آدامس می‌جود چون سیگار ممنوع است!‏
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری