Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه با بیان این که بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس سال‌ها تنها به دلیل گفتن حقیقت تحت تعقیب قرار گرفته، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست پیش از خروج از کاخ سفید وی را مورد عفو قرار دهد.

 «نیلز ملزر» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه با بیان این که جولیان آسانژ، بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس سال‌ها تنها به دلیل گفتن حقیقت تحت تعقیب قرار گرفته، از «دونالد ترامپ» خواست وی را عفو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «آرتی»، این کارشناس سازمان ملل در روز سه‌شنبه نامه‌ای سرگشاده را خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرد و به جمع فراخوان‌ها برای عفو آسانژ پیوست.

 ملزر تاکید کرد که آسانژ بسیار آسیب‌پذیر است و وضع سلامتی‌اش در پی سال‌ها انزوا در سفارت اکوادور در لندن و همچنین در زندان فوق امنیتی «بلمارش» انگلیس، جایی که اکنون در آن به سر می‌برد، رو به وخامت گذاشته است.

وی در این نامه نوشت: از شما می‌خواهم او را عفو کنید زیرا او دشمن مردم آمریکا نبوده و نیست. سازمان او، ویکی‌لیکس با پنهان‌کاری و فساد در سراسر جهان مبارزه می‌کند و بنابراین در جهت منافع عمومی مردم آمریکا و به طور کلی بشریت عمل می‌کند.

ترامپ در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود به عفو برخی از نزدیکان و متحدانش اقدام کرده است. چندی پیش وی برای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق خود که دو مرتبه به دلیل دروغگویی به «اف بی آی» گناهکار شناخته شده بود، حکم «عفو کامل» صادر کرد.

فلین، ژنرال بازنشسته ارتش در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کند و گفته دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.

در موج بخشش‌ها پیش از سال نوی میلادی، ترامپ همچنین بخشش دو نفر را که در تحقیقات مولر، بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا محکوم شده بودند، صادر کرد.

«جرج پاپادوپولوس» و «الکس ون در زوان» دو نفری بودن که به دلیل دروغگویی در جریان تحقیقات بازپرس مولر محکوم شده بودند.

وی همچنین دستور عفو ۴ نظامی آمریکایی از شرکت بلک واتر را که به دلیل کشتار شهروندان غیرنظامیان عراقی محکوم شده بودند صادر کرد. ترامپ ۳ عضور سابق جمهوری خواه را نیز مورد بخشش ریاست جمهوری قرار داد.

روزنامه «نیویورک تایمز» پیش‌تر گزارش کرده بود ترامپ اعضای خانواده‌اش را از بیم هدف قرار گرفتن از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در فهرست عفو خود قرار داده است.

با این حال طبق قوانین آمریکا، عفو این افراد و حتی خود ترامپ، آن‌ها را فقط در برابر تعقیب جرایم فدرال مصون می‌کند و دادگاه‌های ایالتی همچنان می‌توانند به تخلفات این افراد رسیدگی کنند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بورس، نوید خالقی اظهار داشت: از زمان اجرایی شدن دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری از اواخر خرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون، تعداد ۱۹ موافقت اصولی تأسیس شرکت کارگزاری در بازار سرمایه، صادر شده که ۱۱ مورد توانستند با احراز شرایط دستورالعمل، به مرحله تاسیس و ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده و ۱۰ شرکت کارگزاری، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مطابق دستورالعمل، شروع به فعالیت شرکت‌های کارگزاری طی ۴ مرحله صورت می‌گیرد و شرکت کارگاری پس از «دریافت موافقت اصولی، تأسیس شرکت کارگزاری، دریافت مجوز‌های فعالیت شرکت کارگزاری و عضویت نزد ارکان بازار سرمایه» می‌تواند خدمت رسانی و فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان این که اکنون با توجه به شرایط بازار درخواست‌ها برای تاسیس شرکت کارگزاری در نوسان است، گفت: بعد از کارگزاری‌های جدیدالتاسیس «پویان، هامرز، آسمان، اعتبار تابان، راهین، یزدان و آرتان» اخیرا سه شرکت جدیدالتاسیس به مرحله دریافت مجوز فعالیت رسیده‌اند.

خالقی تصریح کرد: مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «پاداش و پویش» در بهمن ماه ۱۴۰۲ صادر شد که عضویت نزد ارکان بازار سرمایه را هم گذرانده شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: در روز‌های آینده نیز مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «ایده آل» صادر خواهد شد و این کارگزاری پس از طی مراحل اداری می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین شرکت کارگزاری «خردمند» نیز مجوز تاسیس کارگزاری را از سازمان دریافت کرده است و نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان به عنوان نهاد مالی به ثبت رسیده است.

خالقی با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ‌گونه درخواست باز بلاتکلیف، برای تاسیس شرکت کارگزاری وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در صنعت کارگزاری هیچ صفی برای دریافت مجوز وجود ندارد و متقاضیانی که برای تاسیس کارگزاری درخواست می‌دهند پس از تکمیل مدارک خود وفق دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری و گذراندن تشریفات قانونی و مقرراتی مندرج در همان دستورالعمل نتیجه به متقاضیان اعلام می‌شود و متقاضیانی که موافقت اصولی از سازمان دریافت می‌کنند باید تأییدیه‌های لازم را برای اعضای هیات مدیره و مدیر عامل پیشنهادی وفق دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهاد‌های مالی مصوبه شورای عالی بورس، دریافت کنند.

وی با اشاره به این که حدود ۸ درخواست برای تاسیس کارگزاری در جریان است، تاکید کرد: برخی از این درخواست‌ها نواقصی داشته که برای تکمیل پرونده به متقاضیان بازگردانده شده، برخی در حال تکمیل توسط متقاضیان بوده و برخی دیگر در مرحله مصاحبه هستند.

تشخیص کارگزاری‌های مجاز

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: هر شخصی اعم از مشتریان، سهامداران و بانک‌ها که با شرکت‌های کارگزاری در ارتباط هستند، می‌توانند اطلاعات مربوط به لغو و صدور مجوز‌ها را با مراجعه به سامانه نهاد‌های مالی دارای مجوز به نشانی CFI.SEO.IR با جستجوی نام شرکت کارگزاری مدنظر از حوزه فعالیت شرکت کارگزاری و معتبر بودن مجوز‌های آنها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سوتی وحشتناک گزارشگر بازی آلومینیوم - پرسپولیس
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند