Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:46:35 GMT

بحران آب در اردبیل جدی است

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۶۱۱۱

بحران آب در اردبیل جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز بهنژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بحران آب در اردبیل جدی است و باید اقدامات لازم جهت تأمین آب اردبیل اجرایی شود اظهار کرد: طرح ملی تأمین آب شهر اردبیل را شرکت آب منطقه‌ای در دست اجرا دارد و شرکت آب و فاضلاب استان نیز به عنوان بهره بردار در این زمینه نیازها را مطرح کرده و امیدواریم پروژه‌ها به مرحله اجرا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل حجم تولید آب در شهرها ۸۳ میلیون تن و در روستاها ۲۳ میلیون تن را عنوان کرد و افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار از آب آشامیدنی برخوردار هستند و تعداد چاه آب در شهرها ۸۶ حلقه و روستاها ۲۷۷ حلقه که در این راستا ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و ساخت و سازهای جدید نیز در دستور کار است.

طرح ملی تأمین آب شهرستان‌ها نیازمند تأمین اعتبار است

بهنژاد، به اجرای پروژه‌های آبرسانی در دیگر شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان نمین ۳ پروژه مهم آبرسانی در حال اجرایی است که پروژه اول ارتقا ظرفیت مجتمع امام حسن (ع) جهت تأمین آب پایدار در ۳۰ روستا با جمعیتی بالغ بر بیش از ۱۶ هزار نفر و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مجتمع آبرسانی وحدت شهرستان نمین نیز جهت تأمین آب هفت روستا با بیش از پنج هزار نفر جمعیت طراحی شده که اعتبار این پروژه‌ها ۷۵ میلیارد ریال خواهد بود و در ادامه تکمیل پروژه آبرسانی نمین و عنبران نیز با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

احداث تصفیه خانه آب شهرستان مشگین شهر با اعتبار بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد ریال

بهنژاد با بیان اینکه پروژه‌های اجرایی آبرسانی در شهرستان مشگین شهر در قالب ۲ طرح مهم پیگیری می‌شود، گفت: پروژه تأمین آب مجتمع سبلان جهت تأمین آب مورد نیاز ۲۰۹ روستا و ۴ شهر با اعتبار بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود و پروژه بنی هاشم نیز جهت تأمین آب ۶۶ روستا با جمعیت بیش از ۴۵ هزار نفر و اعتبار ۷۵ میلیارد ریال به مرحله اجرا خواهد رسید

تکمیل خط آبرسانی شهرهای اسلام آباد و مغان سر

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل از اجرای ۳ پروژه مهم در شهرستان‌های اصلاندوز و پارس آباد خبر داد و تصریح کرد: طرح آبرسانی مجتمع عمران آباد با تعداد ۳۸ روستا و ۷ قشلاق با جمعیت بیش از ۱۳ هزار نفر و اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی در دست اقدام است و مجتمع امام علی نیز تأمین آب ۳۶ روستا را با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال پوشش خواهد داد.

وی افزود: تکمیل خط آبرسانی شهرهای اسلام آباد و مغان سر با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد که این اعتبار توسط بانک توسعه تعاون تأمین شده که با انجام این پروژه مشکلات تأمین آب این مناطق حل خواهد شد.

بهنژاد با اشاره به حادتر بودن تأمین آب در مناطق روستایی شهرستان گرمی ادامه داد: برای حل این مشکل مرحله اول و دوم مجتمع آبرسانی منطقه موران شهرستان گرمی با ۵۶ روستای تحت پوشش در حال اجراست و برای تکمیل و اجرای مرحله سوم این طرح، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق تسهیلات ماده ۵۶ بانک صادرات تأمین خواهد شد.

وی به پروژه‌های آبرسانی در جنوب استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان خلخال ۳ پروژه در بخش خورش رستم، بفراجرد و هشتجین در حال پیگیری است که بزرگترین پروژه در خط انتقال آب شهر هشتجین با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

تصفیه خانه فاضلاب اردبیل پاسخگوی جمعیت اردبیل نیست

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون ۵۳ درصد جمعیت شهر اردبیل به شبکه فاضلاب متصل است گفت: این میزان از دسترسی در حال حاضر پاسخگوی جمعیت استان نیست و با توجه به افزایش جمعیت شهر نشین مرکز استان نیاز مبرمی به ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اردبیل و همچنین توسعه خطوط انتقال فاضلاب وجود دارد.

بهنژاد میزان فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل را روزانه ۶۵ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: این مقدار فاضلاب ورودی سه برابر ظرفیت موجود در تصفیه خانه فاضلاب اردبیل است در حالی که ظرفیت اصلی تصفیه خانه در زمان احداث ۲۳ هزار متر مکعب بوده است.

توسعه فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب اردبیل با تسهیلات بانکی

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل از جذب یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه‌های عمرانی خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات طبق ماده ۵۶ طرح‌های مشارکتی و در راستای اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: با انجام و تکمیل این پروژه پیش بینی می‌شود تا ۲ دهه آینده نیاز مرکز استان به شبکه فاضلاب تأمین شده و ظرفیت تصفیه خانه کنونی تا سقف جمعیت ۶۰۰ هزار نفر قابل استفاده باشد.

کد خبر 5103395

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری تصفیه خانه فاضلاب بحران آب ویروس کرونا شب یلدا شیراز روز پرستار پرستار آمار کرونا گرگان کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج شیوع کرونا عکس استانها شهرکرد قاسم سلیمانی تصفیه خانه فاضلاب اردبیل آب و فاضلاب استان اردبیل میلیارد ریال انجام اعتبار بالغ جهت تأمین آب پروژه ها خواهد شد هزار نفر آب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار مشهد در دومین جلسه قرارگاه پایش آب مشهد در سال جاری که در شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد گفت: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی انجام و با متخلفانی که دارای انشعاب غیرمجاز آب بویژه در باغ ویلا‌ها هستند برخورد می‌شود.

محسن داوری افزود: بالادست سد‌ها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسئولان اجرایی است؛ و لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب بویژه در بالادست سد‌ها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط شهرستان مشهد باشد.

وی گفت: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست درحالکیه مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز، ضمن اجحاف در حق سایر مشترکین مجاز، به منابع آبی صدمه بزنند و فقط به دنبال منافع خود باشند در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب شدید برای دومین کلانشهر مشهد روبه رو هستیم.

فرماندار مشهد با  اشاره و تأکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت‌های غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده افزود: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلا‌ها ضمن تشکیل پرونده قضایی برخورد جدی خواهد شد.

داوری  تأمین منابع مالی برای تکمیل طرح های آبرسانی به مشهد را ضروری دانست و گفت:  تکمیل طرح های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است که برای تأمین منابع مالی تکمیل طرح های آبرسانی باید اقدامات فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل