Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در راستای توسعه همکاری های دو جانبه و نیل به اهداف مشترک درجهت تحقق هدف کاهش آسیب های اجتماعی تفاهم نامه ای با اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی به امضاء رساند. 

به گزارش برنا از اراک ، محسن خیرمند، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان جلسه با اداره کل کتابخانه ها در جمع خبرنگاران بر نقش خطیر کتاب و کتابخوانی در کاهش جرایم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: در راستای توسعه همکاری های دو جانبه و نیل به اهداف مشترک این تفاهم نامه مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی منعقد گردیده است.

خیرمند اظهار داشت: از آنجا که سیاست های دستگاه قضایی مبتنی بر حبس زدایی است به طوری که تا حد امکان از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس به عنوان یکی از نهادهای ارفاقی مندرج در قانون مجازات اسلامی برای اصلاح مجرمین بدون زندانی کردن آنان است.

برای نیل به این هدف می توان از کارکردهای آموزشی و فرهنگی کتاب استفاده نمود به نحوی که در جرایم خرد و کوچک با استفاده از ظرفیت مشاوره ای نهاد و حتی الامکان منابع موجود کتابخانه ای استان برای بازاجتماعی کردن و مجارات شخص استفاده گردد.

وی افزود: بهترین گزینه برای تامین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و تقویت کتابخانه های عمومی به عنوان محیط های علمی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش این آسیب ها داشته باشد. برای تشوبق و ایجاد محرک های مطالعه ای در این تفاهم نامه مقرر گردید تا پیشنهاد تخفیف مجازات و مرخصی تشویقی به زندانیان کتاب خوان معرفی شده از سوی کتابخانه های مشارکتی زندان ها به مسئولین مربوطه و هم چنین پیشنهاد عفو برای موارد شاخص و پژوهشگر در این تفاهم نامه پیش بینی شده است. سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: اداره کتابخانه ها در این تفاهم نامه متعهد شد فعالیت های مشترک آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با این معاونت در حوزه کتاب و کتاب خوانی با محوریت آسیب های اجتماعی صورت گیرد و اولویت ارائه خدمات فرهنگی و کتابخانی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می باشد.

خیرمند با بیان اینکه زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه ای کتاب و کتابخوانی است اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های مطالعاتی و پژوهشی کتابخانه ها، اعم از مشاوره فنی و منابع موجود کتابخانه ها، فراهم نمودن زمینه همکاری در خصوص برگزاری همایش ها و گردهمایی های فرهنگی خصوصا در حوزه اسیب های اجتماعی همکاری در جلسات نقد کتاب در حوزه های اجتماعی و فرهنگی با نویسندگان بومی از دیگر بندهای این تفاهم نامه می باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه بتواند در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان موثر واقع گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است