Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره «شهروندان برگزیده» نخستین میزگرد رسانه‌ای خود را با خبرگزاری ایرنا برگزار کرد تا از طریق این رسانه دستاوردها، عملکرد و برنامه‌های خود را انعکاس دهد و مردم را از آنچه که در این رویداد می‌گذرد آگاه کند.  

شهردار همدان با مقدمه‌ای، این رویداد فرهنگی را رخدادی کم نظیر در کشور و حتی جهان برشمرد که شهرداری به عنوان متولی اصلی مدیریت شهری همه ساله شهروندان برتر را انتخاب کند آن هم در یک فرآیند علمی با حضور اساتید دانشگاهی و شخصیتهای فرهنگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباس صوفی گفت: انتخاب شوندگان باید افرادی متفاوت باشند و برای ارتقای کیفی زندگی شهری کوشیده باشند و آثاری از این کوشش در فضا و بستر شهر ملموس باشد هر چند همدان دارای نام و تاریخ فاخری است و به لحاظ داشتن شهروندانی دانا و فرهیخته پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین لقب گرفته است. 

شهروند برگزیده مرز ندارد 

او تاکید کرد:  انتخاب شهروند برگزیده حد و مرز ندارد و همه همدانی‌های مقیم شهرها و حتی کشورهای دیگر و هر کسی که همدانی است و برای اعتلای ‌شان و جایگاه زادگاهش دغدغه دارد، می‌تواند شهروند برتر باشد و در این رقابت شرکت کند. 

پس از این مقدمه اعضای ستاد این جشنواره به سوالات خبرنگاران ایرنا مبنی بر هدفگذاری، شاخص‌ها،مولفه‌ها و چند و چون فرآیند انتخاب شهروندان برگزیده پاسخ دادند.  

انتخاب شوندگان باید افرادی متفاوت باشند و برای ارتقای کیفی زندگی شهری کوشیده باشند و آثاری از این کوشش در فضا و بستر شهر ملموس باشد هر چند همدان دارای نام و تاریخ فاخری است و به لحاظ داشتن شهروندانی دانا و فرهیخته پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین لقب گرفته است. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان معرفی شهروندان مشارکت جو و الگوسازی از این افراد را هدف اصلی جشنواره شهروندان برگزیده ذکر کرد و نمادسازی از شهروندان برتر را بهترین راه برای تشویق و ترغیب دیگر شهروندان دانست. 

ابراهیم مولوی از این جشنواره به عنوان ریل گذاری فرهنگی یاد کرد که حفظ هویت همدانی‌ها مهمترین مولفه آن است. 

به اعتقاد او هر چقدر سلیقه را در کار قضاوت و داوری جشنواره کاهش داده و به شاخص‌های علمی بیفزائیم مردم از نتایج حاصله راضی و خشنودتر هستند. 

شهروندان برگزیده سرمایه‌های شهر 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همدان نیز با بیان اینکه سرمایه یک شهر شهروندانش هستند و شهروندانی که مردم دار، اخلاق مدار، قانونپذیر و در یک کلام مسئولیت پذیر باشند بی‌تردید سرمایه‌های ارزنده محسوب می‌شوند. 

به گفته اکبر کاووسی باید بستری سالم برای رقابت این شهروندان فراهم می‌شد تا در رفتارها و اعمال پسندیده از یکدیگر سبقت بگیرند و جشنواره بهترین فرصت و بستر برای این رقابت مناسب بود. 

محمدرضا عراقچیان عضو کمیته علمی جشنواره هم بر این باور است که در جهان پیچیده و مدرن امروزی سطح توقعات شهروندان و شهرداری‌ها از یکدیگر بالا رفته و نیاز است که به صورت شبانه روزی این دو در تعامل باشند و جشنواره شهروند برگزیده به دنبال یافتن بهترین رفتارها و منش در لا به لای این تعامل هاست. 

او شهروندان همدانی را به ستاره‌هایی تشبیه می‌کند که در آسمان شهر می‌درخشند و جشنواره در پی درخشنده و پرنورترینها است تا آن‌ها را شناسایی کند و  به بقیه هم بشناساند.   

اما در روند شناسایی کمیته داوران مصون از خطا نیستند و ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که در این دوره سعی شده به حداقل برسد.  

انتخاب ۲۰ شهروند برگزیده در سومین دوره جشنواره 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان نیز از تدوین شیوه نامه‌ای جامع برای جشنواره خبر داد که هر سال غنی تر می‌شود و حالا بقیه مناطق کشور از آن الگوبرداری کرده و اجرا می‌کنند که جای بسی خرسندی است.  

روح الله وجدی هویدا با اشاره محدودیتهای کرونایی گفت: این رویداد به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود و پیش بینی می‌کنیم ۲ هزار نفر نامنویسی کنند و در نهایت ۱۴ شهروند برگزیده را امسال معرفی خواهیم کرد که با اضافه شدن بخش فعالیتهای کرونایی این تعداد به ۲۰ نفر افزایش می‌یابد.

روح الله وجدی هویدا با اشاره به محدودیتهای کرونایی گفت: این رویداد به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود و پیش بینی می‌کنیم ۲ هزار نفر نامنویسی کنند و در نهایت ۱۴ شهروند برگزیده را امسال معرفی خواهیم کرد که با اضافه شدن بخش فعالیتهای کرونایی این تعداد به ۲۰ نفر افزایش می‌یابد.  

طبق آمار او در دوره اول یک هزار نفر نامنویسی کرده و ۱۸۰ نفر به مرحله داوری رفته و از بین آن‌ها ۶۸ شهروند برگزیده شده‌اند و در دوره دوم از یک هزار و ۶۲۵ متقاضی ۱۱۰ نفر به مرحله داوری راه پیدا کرده و ۱۸ نفر عنوان شهروند برگزیده را کسب کردند.  

به گفته وی دبیرخانه جشنواره بعد از آیین اختتامیه تعطیل نمی‌شود تا کم و کاستی‌های بخش‌های گوناگون احصا و برای جبران نقاط ضعف و تقویت آن برنامه ریزی لازم انجام شود.  

وجدی هویدا خاطرنشان کرد: شهروندان متقاضی در بخش شهروند شایسته تقدیر، شهروند افتخاری، بخش ویژه و شهروند عامل به وظیفه شهروندی داوری می‌شوند تا کسی از قلم نیفتد.  

او به کمیته تحقیق نیز اشاره کرد که امسال به این رویداد اضافه شده تا کار داوری را تسهیل کند اما بی‌تردید کسانی که در مباحث مدیریت شهری فعالیت بیشتری دارند امتیازهای بیشتری می‌گیرند. 

جشنواره «شهروندان برگزیده» از ۱۵ آذرماه در شهر همدان آغاز شد و علاقه‌مندان برای نامنویسی باید به نشانی اینترنتی http://hamedancouncil.ir/topcitizen/ مراجعه کنند. 

برچسب‌ها شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همدان حقوق شهروندی ابراهیم مولوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همدان حقوق شهروندی ابراهیم مولوی شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همدان حقوق شهروندی ابراهیم مولوی اخبار کنکور شهروندان برگزیده شهروند برگزیده شورای اسلامی شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، روزنامه‌های صبح امروز «شنبه 8 اردیبهشت » را در ادامه مشاهده می‌کنید.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان