Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از سمات، مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در سجام و احراز هویت است.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه سهامداران سهام عدالت باید در سامانه (سجام) ثبت نام کنند، گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در (سجام) و احراز هویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد‌رضا پوررضایی در مورد وضعیت سهامداران سهام عدالت اظهار داشت : از حدود 49 میلیون سهامدار سهام عدالت که در سطح کشور وجود دارد، حدود 41 درصد که شامل بیش از 18 میلیون سهامدار می‌شود روش مستقیم و الباقی حدود 59 درصد که بیش از 27 میلیون سهامدار هستند، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

* تفاوت مدیرت سهام عدالت روش مستقیم و غیر مستقیم

پور رضایی افزود : افراد در روش مستقیم، مدیریت سبد سهام را خودشان برعهده گرفته اند و در مقابل افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، مدیریت سهام عدالت را به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار کرده اند.

* فرآیند واریز سود سهام عدالت

مشاور اجرایی سهام عدالت در خصوص سود سهام عدالت تصریح کرد : روش پرداخت سود سهام عدالت برای افراد در روش مستقیم و غیر مستقیم فرایند متفاوتی دارد، به طوری که در روش مستقیم اگر افراد سجامی شده باشند، بر اساس توافق های فی مابین، سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب آن ها واریز می شود و سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند سود سهام آن ها از طریق این شرکت به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز خواهد شد.

*لزوم ثبت نام در سامانه سجام

وی با بیان اینکه معاملات 25 استان شرکت های سرمایه گذاری در بورس تهران فعال شده است، افزود : دارندگان روش های سهام غیرمستقیم باید برای دریافت خدماتی همانند دریافت سود سهام، شرکت در مجامع شرکت های سرمایه گذاری یا لغو انتخاب های بعدی در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شوند و در حال حاضر در ادارات کل دارایی سطح کشور با همکاری استانداری‌ها و مدیران شرکت های سرمایه گذاری و هیات مدیره ها بسیج شده اند تا آمار سجامی ها افزایش پیدا کند.

* خدمات الکترونیک

مشاور اجرایی سهام عدالت درباره اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه سجام گفت : سهامداران می بایست مشخصات فردی، آدرس، موبایل و شماره حسابی که وجوه قابل واریز به آن باشد را در سامانه «سجام» ثبت کنند و سپس احراز هویت را انجام می دهند و بعد از آن همه عملیاتی مودر نیاز همانند شرکت در مجامع، پرداخت سود و ... به صورت الکترونیکی برای سهامدار انجام می‌شود.

همچنین برای سجامی شدن و احراز هویت هم مکانیزم های به این صورت است که سهامداران می‌توانند از طریق سیستم بانکی، کارگزاری ها و دفاتر پیشخوان در سطح کشور به صورت الکترونیک این روند را انجام دهند.

* وضعیت مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی

پوررضایی درباره آخرین وضعیت مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز اظهار داشت : تا به حال مجامع شرکت های سرمایه گذاری 5 استان اصفهان، قم، خراسان شمالی و جنوبی و کردستان انجام شده و تا پایان دی ماه جاری نیز الباقی مجامع نیز باید برگزار شود.

* سجامی شدن، شرط حضور در مجامع

وی در ادامه افزود : افرادی که هنوز در «سجام» ثبت نام نکرده اند نمی توانند در مجامع شرکت های استانی شرکت کنند افزود : عدم ثبت نام در سامانه «سجام» و احراز هویت برای سهامداران در روش غیر مستقیم باعث می شود تا این گونه سهامداران نتوانند با عدم شرکت در مجامع در فرایند تصمیم گیری های مجمع همانند انتخاب اعضای هیات مدیره مشارکت کنند.

* هدف مشترک وزارت اقتصاد، سازمان بورس و سپرده گذاری مرکزی

مشاور اجرایی سهام عدالت با تاکید بر این که سهامداران در روش غیر مستقیم باید برخلاف نقل قول هایی که وجود دارد ثبت نام و احراز هویت خود را در سامانه «سجام» انجام دهند تصریح کرد : وزارت اقتصاد، سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی در تلاش هستند تا فرایند سجامی شدن سهامداران به سرعت نهایی شود و به طور نمونه در استان کرمان میزان ثبت نام ها  از7 به بالای 37 درصد ثبت نامی در سامانه «سجام» رسیده و ما تاکید می کنیم که سهامداران در ثبت نام «سجام» تعجیل کنند.

*نحوه ثبت نام سجام در مناطق محروم

پوررضایی در این خصوص که در مناطق محروم و بدون اینترنت افراد چگونه نسبت به ثبت نام در سامانه «سجام» و احراز هویت باید اقدام کنند اظهار داشت : در جلسه ای که در وزارت اقتصاد تشکیل شد تصمیم بر این امر گرفته شد تا با استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات بانکی پست بانک که در سراسر کشور وجود دارد برای این گونه از مردم کمک رسانی موثری برای ثبت نام در سجام عملیاتی شود تا این افراد مجبور نشود به مناطق دیگر سفر کنند و از خدمات این دفاتر برای ثبت نام در سجام استفاده کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری استانی مجامع شرکت های سرمایه گذاری شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت نام در سامانه ثبت نام در سجام سود سهام عدالت روش غیر مستقیم احراز هویت روش مستقیم دریافت سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه

محمد بهمن مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : پیوستن شرکت‌های کرمانشاهی به بازار بورس کشور، یک فرآیند چندین مرحله‌ای و چندین ساله است که با پیگیری‌های استاندار، معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای استان کرمانشاه به یک فرآیند با بازده زمانی کوتاه تبدیل شد و توانستیم با بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم چرا که طی ۱۵ سال گذشته هیچ شرکتی در سازمان بورس پذیرش نشده است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، شرکت ذوب آهن بیستون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی در سازمان بورس مورد پذیرش، درج نماد و معارفه قرار گرفت و تنها عرضه این شرکت باقی‌مانده که ان‌شاءالله با ارائه مجوز عرضه سهام از سازمان بورس، عرضه این سهام آغاز خواهد شد.

بهمن با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه در بازار بورس، اذعان کرد: در استان کرمانشاه یک شرکت دانش‌بنیان برای بازار بورس پذیرش شده که در حال طی مراحل درج نماد هستیم و این شرکت هم در فصل بهار عرضه خواهد شد؛ در آخرین روز‌های سال گذشته، پذیرش شرکت مانیزان در سازمان بورس صورت گرفت که از طرف سازمان این شرکت پذیرش شد و اکنون در حال رفع شروطی هستیم که فروش اوراق بهادار تهران برای این شرکت در نظر گرفته شده و پس از رفع این شروط، نماد آن درج و عرضه خواهد شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه ابراز کرد: اتفاق خوب دیگری که برای استان کرمانشاه و کشور در سال ۱۴۰۲ افتاد، این بود که اولین سهام پروژه کشور در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پذیره‌نویسی شد و این بازار برای پذیره نویسی شرکت بیواتانول کرمانشاه یا همان سوخت سبز زاگرس ایجاد شد و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پذیره‌نویسی آن انجام شده است.

بهمن از پیگیری شرکت‌های بیشتر برای ورود به بازار بورس خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که در سال جاری تعداد شرکت‌های مشمول بورس شده را در بازار بورس افزایش دهیم و در این راستا در حال مذاکره و بررسی شرایط دو عدد از شرکت‌های استان برای پذیرش در بازار بورس هستیم؛ علاوه بر این یک شرکت‌پروژه دیگر را هم پیگیری می‌کنیم تا پذیره‌نویسی آن در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای انجام شود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس خاطرنشان کرد: یکی از منابعی که معمولاً واحد‌های صنعتی و تولیدی برای گسترش فعالیت و افزایش ظرفیت تولیداتشان استفاده می‌کنند تسهیلات بانکی است، لذا با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی محدود شده، شرکت‌ها می‌توانند با پذیرش سهام خود در بازار سرمایه و عرضه، تأمین مالی مورد نیاز خود را از بازار بورس انجام دهند و از مابقی مشوق‌های بازار سرمایه به نفع خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله با توجه به حضور شرکت‌ها در بازار بورس و سرمایه‌گذاری، تأمین مالی لازم است که به راحتی انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تسهیلات ندارند و حتی با این امتیاز می‌توانند پروژه‌های جدیدی اجرا کرده و در فاز توسعه شرکت مشکل نداشته باشند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در مورد آمار شرکت‌های بورسی کرمانشاه اذعان کرد: با وجود سه شرکت و سهام پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ اضافه شد، تعداد شرکت‌های بورسی استان کرمانشاه از سه به هفت شرکت افزایش پیدا کرد و دو شرکت دیگر نیز در بازار فرابورس داریم که جمعا تعداد شرکت‌ها پروژه‌های استان در بورس و فرابورس از ۵ مورد به ۹ مورد افزایش پیدا کرد است.

بهمن با اشاره به میزان معاملات استان کرمانشاه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ارزش معاملاتی که توسط مردم استان کرمانشاه صورت گرفته است حدودا ۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۰ درصد فروش سهام و ۴۰ درصد خرید سهام بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها