Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شاخص سرانه بودجه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای  از لحاظ هزینه سرانه آموزش برای برگزاری دوره‌های کاردانی و کارشناسی نسبت به سایر دانشگاه‌های نظری به شدت کم یا حتی نصف آن میزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه با کسری بودجه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مواجه هستیم، افزود: بودجه ۲۰ هزار نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش بینی نشده است و برای جذب استادان به راحتی مجوز‌های لازم صادر نمی‌شود که ناچار به همکاری با استادان مدعو هستیم.

صالحی عمران تصریح کرد: لازم است تا بودجه‌های متعددی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در اختیار قانون گذار قرار بگیرد. معتقد هستم که میزان بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توسعه و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی و عملی کفایت نمی‌کند و باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیرو‌های تکنیسین یا مهارتی است، تاکید کرد: نیرو‌های مهارتی با نیاز بخش‌های اجتماعی و اقتصادی و بودجه و سرمایه گذاری تربیت می‌شوند که لازم است تا برای توسعه کمی وکیفی کشور بودجه لازم در اختیار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار بگیرد.

او گفت: در صورت عدم تامین بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم شد. در واقع بدهی‌ها هر سال انباشته شده و میزان حقوق استادان حق التدریس افزایش پیدا می‌کند که در صورت عدم تامین بودجه لازم کیفیت ارائه آموزش‌های عملی به شدت راه نزولی را در پیش خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید

رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب دانشجویان فارغ التحصیل به بازار کار است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای بودجه دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد

معاون شهردار تهران گفت: یک فرد مسئله‌دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، لطف‌اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران امروز در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در 11 ماهه منتهی به بهمن ماه سال 1402 اظهار کرد: ما همواره آماده‌ایم گزارش ارائه دهیم و دنبال فرصت برای ارائه گزارش هستیم و توانسته‌ایم بودجه را محقق کنیم و برای تحقق درآمدها نیز به لایحه توجه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما عین بودجه را ابلاغ کرده‌ایم و رقم 113 هزار میلیاردی ابلاغ شده است، تصریح کرد: شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرده سقف بودجه را محقق و تلاش کنند حتی رقم بیشتری را محقق کند. تمام رقم متمم صرف امور سرمایه‌ای شد و این چه اشکالی دارد؟ رقم ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارش ارائه خواهیم کرد.

فروزنده با اعلام اینکه در تبصره 13 به شهرداری اجازه داده شده بدهی با بانک‌ها را تسویه و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود، گفت: رقم بدهی 179 هزار میلیارد تومان بوده و برای مثال بدهی 160 هزار میلیاردی به یکی از بانک‌ها به 15 هزار میلیارد تومان رسیده و از طریق اعطای ملک و یا دیگر اقدامات، انجام شده است. ما همین رقم بدهی که به بانک شهر پرداخت کردیم، بازهم 50 همت بدهکاریم.

قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است

وی افزود: واریز برداشت 20 هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و تمام موارد کاملاً شفافیت دارد. گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد و با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه شد.

فروزنده با بیان اینکه این عملکرد به نوعی عملکرد شورا و شهرداری به شمار می‌رود، اظهار کرد: این افتخار است که بودجه و متمم محقق شود و هم طرح‌های عمرانی اجرایی و حقوق‌ها در روز بیست و ششم هر ماه پرداخت شود. ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره 13 انجام دادیم و تسهیلات را نیز بر اساس مصوبه دریافت کردیم و اگر تسهیلاتی اخذ شده برای خرید  اتوبوس‌ها بوده است. این کار اشکالی دارد؟

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: نگاه ما این است که شورا سیاست‌گذار و ناظر بر ماست. تقاضای ما این است که حرمت‌ها رعایت شود. تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد. یک فرد مسئله‌دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سؤالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی را شهرداری پیگیری کرده که دریافت شده و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود. افتخار ما این است که 102 هزار میلیارد تومان سند تحقق بودجه را ثبت کرده‌ایم. تقاضا می‌کنیم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده است، سخن به میان آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم