Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سینما در سال ۲۰۲۰ کم رونق‌تر از آن بود که انتظارش را داشتیم. اما فیلم‌ها همچنان در سرویس‌های خانگی و اکران آنلاین به نمایش گذاشته شدند. بازیگران و کارگردان این فیلم‌ها در تلاش بوده اند تا جزئیات شگفت انگیزی را در آثارشان جای بدهند.

وبسایت WatchCultue حقایقی شگفت آور و غیر منتظره را از مهمترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ معرفی کرده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش یافته‌های جدید


تولید این فیلم سینمایی به دلایل متفاوت بار‌ها به عقب افتاد و در نهایت تابستان گذشته در سینما‌های آمریکا به اکران رسید. اما نکته اینجاست که تولید فیلم هم به شدت طولانی شده بود. این فیلم ۱۱۴۵ روز پیش از اکران در سینما‌ها فیلمبرداری را آغاز کرده بود که معادل حدود ۳ سال و دو ماه می‌شود.

انگاشته


شاید شما نیز بدانید که کریستوفر نولان یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ واقعی را برای یکی از مهمترین سکانس‌های فیلمش از بین برده است. اما این نکته‌ای که میخواهیم بگوییم نیست. او در فیلم خودش نیز یک حضور کوتاه و افتخاری دارد. لودویگ گورانسون، آهنگساز این فیلم، از صدای نفس کشیدن کرسیتوفر نولان استفاده کرده و بعد آن را به نسخه دیجیتالی تغییر داد که در یکی از  موسیقی متن های این فیلم استفاده شده است.

عشایر


«عشایر» یا «سرزمین آرواره ها» یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ است که فرانسیس مک دورمند در آن نقش فرن را بازی کرده است. فرن زنی است در یک اتومبیل زندگی می‌کند و یک زندگی عشایری دارد و در طول غرب آمریکا سفر می‌کند. مک درومند برای آنکه بیشتر در نقش خود فرو برود، نه تنها برای مدتی در مشاغل طبقه اجتماعی پایین کار کرده بلکه در واقعیت هم مدتی را در یک ون می خوابیده است.

آقایان


هیو گرانت در فیلم سینمایی «آقایان» ساخته گای ریچی، نقش یک کاراگاه خصوصی به نام فلچر را بازی می‌کند. اما با وجود بازی خوبی که او ارائه داده و اینکه شخصیت او نقش مهم و زیادی در فیلم داشت او تنها ۴.۵ روز در لوکیشن فیلمبرداری این اثر حضور داشته است.

مولان


با وجود اینکه داستان فیلم لایو اکشن «مولان» دیزنی، به طور کلی در چین رخ می‌دهد، اما فیلمبرداری بخش زیادی از این فیلم در نیوزیلند صورت گرفته تا از زیبایی‌های بصری و طبیعی این کشور استفاده شود. فقط قسمت کوتاهی از این فیلم سینمایی در چین فیلمبرداری شد که  ۷۶ ثانیه از کل فیلم را شامل می‌شد.

سونیک خارپشت


یکی از فیلم‌های موفق سال ۲۰۲۰ «سونیک خارپشت» بود که بعد از نمایش اولین تیزر آن جنجالی شد. انتقاد مخاطبان به نحوه طراحی شخصیت اصلی فیلم بود که البته با یک تعویق سه ماهه از طراحی جدید این شخصیت رونمایی شد و این بار مورد قبول مخاطبان قرار گرفت. اما این تمام ماجرا نبود و کمپانی پارامونت برای ‌این طراحی مجدد ۵ میلیون دلار هزینه اضافی پرداخت کرد که البته با فروش ۳۰۰ میلیونی فیلم جبران شد.

غیر عادی


این فیلم سینمایی در ابتدا «سیزدهمین جمعه غیرعادی» نامگذاری شده بود و با همین نام به مرحله تولید رسید. در ادامه نام فیلم به دلایل قانونی تغییر پیدا کرد چرا که دیزنی دو فیلم سینمایی را با عنوان «جمعه عجیب» ساخته است.

دادگاه شیکاگو ۷


فیلم سینمایی «دادگاه شیکاگو ۷» بعد از مدت‌ها به نویسندگی و کارگردانی آرون سورکین و با تیم بازیگران درخشان امسال نمایش داده شد. اما این فیلم سینمایی بیش از یک دهه پیش قرار بود توسط استیون اسپلیبرگ ساخته شود. فیلمنامه این اثر در سال ۲۰۰۷ توسط سورکین نوشته شد و بازیگرانی مثل ساشا بارون کوهن نیز به تیم بازیگری  آن اضافه شدند. در سال ۲۰۱۸ و در پی موفقیت سورکین با فیلم «بازی مالی»، کارگردانی این فیلم هم به او سپرده شد.

به پیش


انیمیشن «به پیش» پیکسار یک داستان تاثیر گذار از دو برادر است که در تلاش هستند با پدر درگذشته خود ارتباط برقرار کنند. اگرچه این فیلم در دنیای خیالی روایت می‌شود، اما ریشه‌هایی در زندگی واقعی کارگردان دن اسکنلون داشته است. او در زمان کودکی خود پدرش را از دست داده و از آنجایی که نمی توانست او را به یاد بیاورد به دنبال صدا‌های ضبط شده او می‌گشته.

مرد نامرئی


ممکن است تصور کنید که بازسازی فیلم سینمایی «مردنامرئی» ساخته لی ونل، در حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون دلار بودجه ساخت داشته باشد. اما تجربه این کارگردان در فیلم سینمایی «ارّه» به او کمک کرد تا این فیلم را با وجود سکانس‌هایی با جلوه‌های ویژه با ۷ میلیون دلار بسازد. این فیلم ۱۴۲ میلیون دلار و معادل ۲۰ برابر بودجه ساختش، فروش داشت.

صدای متال


رضوان احمد در فیلم سینمایی «صدای متال» نقش یک نوازنده ساز طبل را بازی می‌کند که پس از مدتی متوجه می شود در حال از دست دادن شنوایی خود است. رضوان احمد هفت ماه را صرف آن می‌کند تا برای این نقش آماده شود. آمادگی نه تنها برای یاد گرفتن زبان اشاره بلکه برای یاد گرفتن نواختن طبل، کارگردان فیلم تاکید داشت تا این بازیگر واقعا نواختن ساز را بیاموزد تا اینکه شخص دیگری آن را اجرا کند و یا صدای ضبط شده روی آن گذاشته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی فیلم های 2020 فیلم سینمایی میلیون دلار سال ۲۰۲۰ فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان

سیدمحمد هاشمی روز شنبه - ۸ اردیبهشت ماه - در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کار‌های مردمی و اثرگذار پیش برود.

قائم مقام وزیر فرهنگ افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفتند و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند و دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

وی اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود، که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باور‌های دینی مردم کرده باشیم و کار موثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

قائم مقام وزیر فرهنگ گفت: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویداد‌های مردمی اضافه شود.

وی گفت: راهبری جشنواره دوره بیست و یکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است؛ امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

فرهاد قائمیان در دیدار مدیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کار‌های بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.

قائمیان گفت: در جشنواره هنر‌های نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.

وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق آباد تا عشق آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا (ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • روایت سرمربی سپاهان از مسلمان شدن و ازدواج با خانم بازیگر
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • فیلم| آهنگ معروفی که سیدجواد هاشمی ساخته/واکنش هاشمی به فیلم آهنگ خواندنش