Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده مردم ۵ شهر استان خراسان شمالی در مجلس،گفت: دولت باید جلوی واردات بی‌رویه محصولات و سموم کشاورزی را بگیرد. - اخبار استانها -

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به طرفیت بسیار بالای کشاورزی و مرتع‌داری خراسان شمالی، اظهار داشت: ذخیره گاه زیست‌کره در خراسان شمالی باید تبدیل به ثروت شود

وی با انتقاد از وضعیت بهره‌برداری از منابع پارک ملی گلستان،افزود:  54 هکتار از پارک ملی گلستان در خراسان شمالی است که در این فضای بسیار اندک 153 نوع پرنده 569 پستان دار هزار و100 گونه گیاهی وجود دارد و این منطقه را تبدیل به ذخیره گاه زیست کره استان کرده است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و برای مردم استان همراه با ثروت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشاگری نماینده مردم بجنورد در مجلس از یک فاجعه بیولوژیکی / 85 مرکز کنترل بیولوژیک کشاورزی ایران تعطیل شدمعاون وزیر جهاد کشاورزی در کرمان: "واردات" تولید بذر را از توجیه اقتصادی انداخته است24000 کاربر جدید از خدمات هواشناسی کشاورزی سیستان و بلوچستان بهره‌مند می‌شوند

نماینده مردم بجنورد و 4 شهر دیگر استان در مجلس شورای اسلامی، گفت؛ خراسان شمالی ظرفیت ایجاد زنجیره تولیدات انگور و فرآوری این محصول را دارد. باید وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه با جدیت وارد عمل شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مبارزه بیولوژیک با آفات را یک ضرورت جدی دانست و اظهار داشت؛ باید کشور را غنی سازی کنیم. به کنترلکنندگان بیولوژیک آفات باید بها داده شود. 

وی با انتقاد از وضعیت واردات محصولات کشاورزی، گفت: عده‌ای از طریق واردات محصولات، سودهای کلانی به دست می‌آورند. دولت باید با این روند به جدیت مقابله کند.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود