Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه لبنانی گزارش دادند که در سایه ادامه مداخله‌گری‌های آمریکا و اصرار حریری بر شروط سابق خود تشکیل دولت در لبنان مجددا به نقطه صفر برگشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابع آگاه از روند تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند، با وجود اینکه «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان از مثبت بودن فضای نشست اخیر خود با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور خبر داده و برای تشکیل دولت قبل از سال نو میلادی ابراز امیدواری کرده بود اما اکنون همه چیز در این روند به نقطه صفر برگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این زمینه منابع مذکور اعلام کردند که حریری گزینه‌های زیادی که بتواند امکان تشکیل دولت را در یک زمان سریع به او بدهد در اختیار ندارد و فرمولی که در جلسه روز چهارشنبه به رئیس جمهور ارائه داد پرونده تشکیل دولت را به بعد از سال جدید میلادی موکول می کند.

این منابع علت موکول کردن پرونده تشکیل کابینه به بعد از آغاز سال 2021 را مربوط به تغییر دولت در آمریکا و زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور کاخ سفید را ترک کرده و در تاریخ 20 ژانویه «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ماموریت خود را آغاز کند، می دانند.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک اشاره کردند که اختلاف درباره توزیع پست های حاکمیتی و سهم تیم رئیس جمهور و نخست وزیر همچنان پابرجاست.

منابع آگاه در این زمینه همچنین به نقش خارجی ها در تاخیر زمیان تشکیل کابینه به ویژه ایالات متحده که نمی خواهد حزب الله در دولت آینده لبنان وجود داشته باشد اشاره کردند.

لبنان|عون: از مبارزه با فساد عقب نمی‌نشینیم/ رایزنی‌های تشکیل دولت از سر گرفته می‌شود

به گفته منابع مذکور ممکن است واشنگتن تحریم‌هایی را علیه برخی شخصیت‌ها و طرف‌های لبنانی در زمان مناسب به منظور تحت فشار قرار دادن حزب الله اعمال کند که این اقدام با هماهنگی فرانسه صورت خواهد گرفت.

از طرفی منابع جریان المستقبل به ریاست سعد حریری با اشاره به یک شکاف عمیق میان طرف های مربوطه در پرونده تشکیل کابینه خیلی به تشکیل دولت در زمان نزدیک امیدوار نیستند.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز با تاکید بر ضرورت تشکیل سریع دولت اعلام کرد که آغاز سال نو میلادی باید ایستگاه جدیدی برای زندگی لبنانی ها باشد.

نبیه بری همچنین در نشستی با «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان بر لزوم اجرای قوانین صادر شده توسط پارلمان به ویژه قوانین مربوط به اصلاحات، حسابرسی دقیق مالی، مبارزه با فساد و جلوگیری از اتلاف پول عمومی تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیل دولت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم