Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@00:12:50 GMT

احتمال تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۹۵۵۶

احتمال تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش فارس، حمله راکتی شامگاه یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز واقع در بغداد، این کشور را به فکر بررسی گزینه تعطیلی این مجتمع انداخته است.

دو منبع مطلع به وبگاه «آکسیوس» گفتند که در پی حملات اخیر به منطقه سبز بغداد، آمریکا در حال بررسی تعطیل کردن سفارتخانه خود در عراق است.

بر اساس این گزارش، تعطیلی سفارتخانه آمریکا در بغداد یکی از چندین گزینه‌ای است که هم‌اکنون در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور به بحث گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت آمریکا در بغداد پس از حمله راکتی یکشنبه شب در بیانیه‌ای گفته بود: «راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت». بر اساس بیانیه صادر شده از سفارت آمریکا، خسارات اندکی بر اثر این حمله به ساختمان این سفارتخانه وارد آمد؛ اما این حمله تلفات جانی برجای نگذاشت.

سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده» موسوم به سنتکام بامداد پنجشنبه با ادعای اینکه ۲۱ راکت شلیک شده به سفارت آمریکا هیچ مجروح یا کشته‌ای برجای نگذاشت، گفت: «این حمله به ساختمان‌های مجتمع سفارتخانه آمریکا آسیب زد و مشخص است که تمایلی برای اجتناب از تلفات نداشته است». 

با این حال، یک منبع مطلع می‌گوید مقام‌های ارشد امنیت ملی آمریکا شامگاه چهارشنبه بر سر طیفی از گزینه‌های پیشنهادی به رئیس‌جمهور این کشور جهت ممانعت از تداوم حملات علیه نظامیان یا دیپلمات‌های آمریکایی در عراق به توافق رسیده‌اند. 

منبع: الف

کلیدواژه: سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد