Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: کی از وظائف مهم مسئولان در نظام جمهوری اسلامی را فراهم کردن ازدواج آسان برای جوانان کشور است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور، در مراسم ازدواج دانشجویی، دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر که با حضور جانشین وزیر دفاع برگزار شد با اشاره به اهمیت سنت ازدواج در دین مبین اسلام، گفت: ازدواج سُنت حسنه و نماد عشق و محبت است که همواره بزرگان دین ما به آن سفارش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پیامبر اکرم درباره این سنت الهی می‌فرمایند: «ما بُنِیَ فی الإسلامِ بِناءٌ أحَبَّ إلى اللّه ِ عزّوجلّ، وأعَزَّ مِنَ التَّزویجِ» در اسلام هیچ بنایی در نزد پروردگار محبوب‌تر و عزیزتر از ازدواج نیست و هیچ چیزی مقدس‌تر از وصلت نیست.

آقاجانپوربا اشاره به آیات و روایات متواتر، ازدواج را سبب آرامش و تعالی معنوی انسان دانست و تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید: نماز یک فرد متاهل ۷۰ برابر بالاتر از نماز یک فرد مجرد است.

وی یکی از وظائف مهم مسئولان در نظام جمهوری اسلامی را فراهم کردن ازدواج آسان برای جوانان کشور دانست و اضافه کرد: در روایات آمده است که اگر فردی مقدمات ازدواج دیگران را فراهم نماید، از کسانی است که خداوند در روز قیامت به او نظر (لطف) می‌افکند و او را در سایه‌ی عرش خود قرار می‌دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع حمایت وزیر دفاع و مسئولین دانشگاه صنعتی مالک اشتر در برگزاری جشن ازدواج دانشجویی بصورت حضوری و مجازی را اقدام شایسته و ارزشمند دانست و افزود: این حرکت جهادی و انقلابی می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در امر حمایت از ازدواج آسان برای جوانان باشد.

وی با بیان اینکه حتی ویروس منحوس کرونا نتوانسته است ما را از این امر مقدس دور کند، تصریح کرد: امر مقدس ازدواج هیچ‌گاه تعطیل بردار نیست.
 آقاجانپور ادامه داد: امروز اساس تشکیل یک جامعه پاک و منزه که در قرآن از آن به عنوان حیات طیبه نام برده شده است بر بنیان تشکیل خانواده استوار است و جامعه‌ای از سلامت روح و روان برخوردار است که جوانان ازدواج شان به تاخیر نیفتد و نسبت به انجام این سنت حسنه اهتمام ورزند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اساس زندگی و دوری گزیدن از تجملات و تشریفات، اضافه کرد: جوانان مومن در بحث ازدواج باید به مولای خود امام علی (ع) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) تاسی کنند و اجازه ندهند تا تشریفات و تجملات و مسائل حاشیه ساز آن‌ها را از این امر مقدس دور کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه ما باید بنیان ازدواج را بر اساس تقوا تشکیل دهیم و نه بر اساس مسائل مادی و تشریفات، اظهار داشت: تاخیر در بسیاری از ازدواج‌ها امروز ریشه در پیروی از رسم و رسومات بی‌پایه دارد که باید اینگونه رسم و رسومات غیر عقلانی کنار گذاشته شود.

این مراسم به همت دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سازمان‌های تابعه وزارت دفاع به صورت همزمان در ۱۶ استان برگزار شد و تعداد ۱۵۰ زوج طی این مراسم زندگی خود را آغاز کردند.   بیشتربخوانید: واکنش یک مقام نظامی به عبور زیردریایی رژیم آمریکا از تنگه هرمز

انتهای پیام/

برچسب ها: آقاجان پور ارتش ازدواج

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آقاجان پور ارتش ازدواج وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و آنها ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنها است عمل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین(علیه السلام) از بهترین دارایی خود گذشتند و هیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باخته پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی مقاومت می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید بر لزوم صیانت و حراست از ولایت فقیه را وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند بلکه پرشورتر و مقاوم تر هستند.

دیدار با خانواده مدافع حرم و رونمایی از شهید شاخص بسیج ورزشکاری و مدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه از برنامه‌های دیگر این یادواره شهدا بود.

 

دیگر خبرها

  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است