Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@05:23:48 GMT

افتتاح پتروشیمی هگمتانه توسط رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۰۲۰۴

افتتاح پتروشیمی هگمتانه توسط رئیس جمهور

ایسنا/همدان پتروشیمی هگمتانه با تولید انحصاری و دانش بنیان انواع پودر و گرانول PVC با گرید پزشکی استاندارد برای نخستین بار در خاورمیانه در استان همدان به بهره برداری رسید.

امروز -پنجشنبه ۴ دی ماه ۹۹- پتروشیمی هگمتانه پس از حدود ۱۸ سال به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و مدیران استانی و مدیران شرکت پتروشیمی کشور توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته استاندار همدان، از پروژه هایی که سال ها به دلایل مختلف معطل مانده بود، پتروشیمی هگمتانه بود که خوشبختانه طی یکی دو سال گذشته با پیگیری های جدی و البته حضور مؤثر بخش خصوصی و فرزند خلف مرحوم علاقبندیان خیر بزرگوار کار پیگیری شد و خوشبختانه بعد از رفع موانعی که بر سر کار وجود داشت امروز شاهد یکی از پتروشیمی های مهم در کشور در استان همدان هستیم.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، در سال ۸۱ توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت وقت مجوز تولید PVC پزشکی به ظرفیت اسمی ۷۰ هزار تن را برای شرکت پتروشیمی هگمتانه صادر شد. سرمایه گذاری واحد ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده و جزء پژوه های استان و تأثیرگذار استان است که این قول را سازمان صمت به همشهریان داده بود که پروژه را تا پایان سال ۹۹ به بهربرداری برسد که به لطف خدا و پیگیری های سرمایه گذاران این واحد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، برای نخستین بار تولید انحصاری و دانش بنیان انواع پودر و گرانول PVC با گرید پزشکی استاندارد برای نخستین بار در خاورمیانه با ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن در سال توسط پتروشیمی همگتانه انجام می شود. 

پتروشیمی در سال ۸۱ با مصوبه هیئت وزیران و هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با مشارکت بخش خصوصی، بخش دولتی و سهامدار خارجی در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار برای تولید انواع محصولات شیمیایی و پتروشیمی در استان همدان تأسیس و ایجاد شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پتروشیمی هگمتانه پتروشيمي رئيس جمهور پتروشیمی هگمتانه استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل پتروشیمی گچساران گفت: محصول تولیدی این مجتمع بزرگ صنعتی، اتیلن است که برای تامین نیاز صنایع جانبی وارد لوله اتیلین غرب کشور شد.
مصدقی فر افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن برش پروپان در این مجتمع تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی گچساران با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد یورو ساخته شده است اضافه کرد: مراحل طراحی و ساخت این صنعت به دست متخصصان داخلی اجرا شده است.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از تجهیزات بکار رفته در این مجتمع ساخت داخل است گفت:۷۰ شرکت دانش بنیان داخلی در ساخت این مجتمع نقش داشته اند.
مصدقی فر افزود: بومی سازی مجتمع پتروشمی گچساران دست کم ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ تن در قسمت‌های مختلف این مجتمع مشغول بکار هستند اضافه کرد: میزان اشتغال غیر مستقیم آن نیز ۴ هزار نفر برآورد شده است.
دو صنعت جانبی پتروشیمی در استان در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها زنجیر تولید فراورد‌های گازی استان تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • باران بهاری میهمان دیار هگمتانه
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین