Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:58:50 GMT

خوشچهره: مجمع تشخیص FATF را تصویب می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۰۸۱۱

خوشچهره: مجمع تشخیص FATF را تصویب می‌کند

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: علیرغم مخالفت برخی از اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی و تصویب لوایح مبارزه با پول‌شویی، سرانجام مجمع به تصویب FATF تن می‌دهد، اما زمانی که فرصت‌ها و امتیازان از دست رفته است.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تمدید مهلت تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: متأسفانه اصلی‌ترین مباحث امنیتی کشور در گرو رقابت‌های جناحی قرار گرفته و جناح‌های سیاسی بر اساس منافع خود رفتار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لوایح مبارزه با پول‌شویی به ویژه FATF از جمله مباحثی است که درگیر رقابت‌های سیاسی شده است. رئیس جمهور بارها تاکید کرد، کسانی که با لوایح مبارزه با پول‌شویی و FATF مخالفت می‌کنند باید مسئولیت اخلاقی، سیاسی و ملی عدم تصویب آن را بپذیرند.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: متأسفانه روزانه چندین نفر در کشور قربانی ویروس کرونا می‌شوند و ایران نمی‌تواند به دلیل موانع بانکی موجود، واکسن بیماری کرونا را به کشور وارد کند.

خوشچره تاکید کرد: در حال حاضر تنها دو کشور ایران و کره شمالی به FATF و لوایح مبارزه پول‌شویی را نپذیرفتند. توجیهات مخالفان FATF برای افکار عمومی قابل قبول نیست. متأسفانه نه تنها سرنوشت لوایح مبارزه با پول‌شویی بلکه برجام نیز درگیر منافع جناحی شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که ماه‌های پایانی عمر دولت جز حیاتی‌ترین فرصت‌ها است، اما به نظر می‌رسد به دلیل نزدیکی انتخابات ۱۴۰۰، بررسی لوایح پول‌شویی در کوتاه مدت به نتیجه‌ای نخواهد رسید؛ زیرا قربانی درگیری‌های جناحی شده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل یادآور شد: علیرغم مخالفت برخی از اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی و تصویب لوایح مبارزه با پول‌شویی، سرانجام مجمع به تصویب FATF تن می‌دهد، اما زمانی که فرصت‌ها و امتیازان از دست رفته و مانند نوش دارویی بعد از مرگ سهراب است.

کد خبر 463884

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام اف ای تی اف لیست سیاه fatf لوایح FATF احمدی نژاد محسن رضایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجمع تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

سیدمحمدرضا حسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: رفع این تداخلات براساس عکس های هوایی دهه۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته انجام شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان های سیستان وبلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است که یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده های حقوقی در محاکم قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی