Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست خبری با وزیر آموزش و پرورش، گفت: تاکنون طراحی، تولید، نگهداری، پشتیبانی و به‌روزرسانی سامانه‌های یکپارچه، به‌ویژه یکپارچه‌سازی سامانه‌های دانش‌آموزی، نیروی انسانی و مالی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی با اشاره به اینکه سامانه حقوق تحت وب به میزان پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است و تنها مراحل رفع ایرادات و مغایرت‌ها در حال انجام است، افزود: سامانه‌های مدیریت واحد سازمانی و مدیریت منابع انسانی (بکفا) به مرحله اجرای کامل رسیده و زیرسامانه کارگزینی پیشرفت ۶۰ درصد داشته که مقرر است تا پایان دی ماه به طور کامل پیاده سازی شد. همچنین طراحی و پیاده سازی سامانه دانش آموزی به پایان رسیده است و استقرار و اجرای فاز اول آن در دیماه ۱۳۹۹ انجام می‌شود و برای تشکیل پایگاه اطلاعات عملیاتی (ODS) جهت آغاز فرآیند هوشمندسازی و باز مهندسی فرآیند‌ها و همچنین جهت ارائه گزارشات تحلیلی به مدیران، برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ازتباطات با اشاره به اقدامات دفتر فناوری اطلاعات، گفت: برای شناخت وضعیت فناوری (اطلس فناوری ادارات و مناطق آموزش و پرورش) کل کشور، سامانه بانک اطلاعاتی و فرم‌های الکترونیکی در سطح استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش در زمینه سخت افزار، نرم افزار، شبکه، مجازی سازی، بستر ارتباطی، مدیریت شبکه، پشتیبان گیری و اتاق کنترل و اطلاع رسانی جهت تکمیل بانک اطلاعاتی ایجاد شده است و براساس آخرین اطلاعات، رکورد‌های اطلاعاتی شامل ۲هزار و ۶۷۵سخت افزار، ۷۰۵ نرم افزار، ۴۴۴ بستر ارتباطی، هزار و ۴۵۶تجهیزات شبکه، ۸۵۲ اتاق کنترل، ۱۴۴ پشتیبان ذخیره سازی، ۱۶۳ مجازی سازی و ۱۸۴ وضعیت شبکه ثبت شده است و این آمار همچنان در حال تکمیل است.

او گفت: فرم الکترونیکی اطلس آموزشی برای برنامه ریزی بهتر میزان دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی، تجهیزات ارتباطی هوشمند و... طراحی و پیاده سازی شده و سامانه راهبران (rahbaran.medu.ir) برای روسای فناوری اطلاعات و ارتباطات استان‌ها و مسئولان فناوری مناطق طراحی شده است که تمامی کاربران سامانه‌های آموزش و پرورش از دانش آموزان، اولیا و معلمان و... مشکلات و مسائل سامانه‌ها را در آن به صورت پیام ثبت و پاسخ آنرا دریافت می‌کنند.

حبیبی با اشاره به فراخوان شناسایی نیروی انسانی با انگیزه و جوان مورد نیاز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بکارگیری آن‌ها در ۲۰ درصد از کل پست‌های مصوب دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: با همکاری این نیروها، توانستیم طراحی سامانه جامع نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) را تکمیل و اتصال رایگان مدارس به شبکه ملی اطلاعات را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم همچنین در سه سطح فنی، امنیتی و حریم خصوصی، پروتکل‌های ارتباطی را تدوین و استانداردسازی کردیم.

بیشتر بخوانید

ستاد ملی کرونا؛ مرجع تصمیم گیری برگزاری امتحان حضوری/ امنیت آزمون‌ها در شاد افزایش می‌یابد راه اندازی سامانه رصد و پایش مدارس در طرح هوشمندسازی 

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به راه اندازی سامانه iransmartschool.ir برای رصد و پایش مدارسی که در طرح هوشمندسازی مدارس حضور دارند، عنوان کرد: تا کنون از ۱۰۹هزار و ۲۹ مدرسه کشور، ۶۳هزار و ۳۳۶ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده اند و در ۳۹هزار و ۱۳۴ مدرسه تغییر سرویس انجام شده است. همچنین ۱۷هزار و ۷۰۶ مودم جدید در مدارس کشور نصب شده است. همچنین آسیب شناسی‌های مربوط به طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان صورت گرفته است.

او ادامه داد: برای آموزش و تبادل اطلاعات در زمینه پشتیبانی از کاربران قبل از شروع سال تحصیلی، شبکه ارتباطی در بستر شاد برای روسای فناوری اطلاعات و ارتباطات استان‌ها (۳۲ نفر)، مسئولین فناوری مناطق (۸۱۵ نفر) و دو نفر از مسئولین شاد یا گروه راهبران (۲۱۲۰ نفر)، ایجاد شده است. سامانه راهبران به طور کامل در اختیار پشتیبانی از برنامه شاد قرار گرفت و تا این لحظه۴۱هزار و ۸۱۹پیام از سوی کاربران ثبت شده و ۳۴هزار و ۶۲۷پیام توسط ۹۹۸ راهبر فعال پاسخ داده شده است.

حبیبی توانمند سازی معلمان را در بهره برداری از شبکه شاد حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در راستای توانمندسازی معلمان، جزوات و فیلم‌های آموزشی در مورد اصول و زیست بوم آموزش الکترونیکی، مدرسه مجازی، آزمون مجازی و محتوای آموزشی دوره‌های ضمن خدمت آموزشی، تدوین و در شبکه شاد بارگذاری شده است.

او با اشاره به طرح سیم کارت دانش آموزی با احصای قابلیت‌های مورد نیاز سیم کارت اختصاصی دانش آموزان و معلمان و پیگیری تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند (تبلت دانش آموزی) و برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه تامین تبلت دانش آموزی، گفت: طرح جامع آسیب شناسی شبکه آموزشی دانش آموز تدوین و برای زیست بوم آموزش الکترونیکی در آموزش و پرورش، چارچوب و قوانینی طراحی و تصویب شده است.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در پایان از برنامه ریزی برای توسعه ۱۱ خدمت الکترونیک و راه اندازی سامانه تاییدیه تحصیلی در ماه گذشته و افتتاح آن توسط رئیس جمهور خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس فناوری اطلاعات و ارتباطات شبکه ملی اطلاعات راه اندازی سامانه آموزش و پرورش دانش آموزان برنامه ریزی دانش آموزی سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی